Web Analytics Made Easy - Statcounter

منوچهر پارسافر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز برداشت گل محمدی در استان گیلان از تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه امسال، اظهار کرد: برداشت گل تا ۲۰ خرداد ماه ادامه دارد.

وی در ادامه به سطح زیرکشت گل محمدی در استان گیلان اشاره کرد و افزود: سطح زیر کشت گل محمدی در گیلان بیش از ۱۹ هکتار است که از این میزان ۱۳ هکتار بارور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه از این میزان ۳۰ تن گل محمدی برداشت می‌شود، گفت: ارزش ریالی گل‌های برداشت شده ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.

وی با اشاره به مصارف گل محمدی، بیان کرد: تهیه گلاب، تهیه اسانس، استفاده در صنایع داروسازی از جمله مصارف گل محمدی است.

پارسافر در ادامه با بیان اینکه بیشترین گل محمدی در شهرستان‌های رودبار، رودسر، سیاهکل و شفت برداشت می‌شود، گفت: در استان گیلان چهار دستگاه گلاب گیری وجود دارد.

کد خبر 4623934

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی گیلان گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۳۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری سنندج روندعمران شهری را با سرعت بیشتری ادامه دهد

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا فایق رستمی ظهر پنج شنبه در نشست با شهردار و اعضای شورای شهر سنندج اظهار کرد: خداوند بهار طبیعت را به عنوان یک رستاخیز به عالم بشریت گوشزد می‌کنند و پیامبر مکرم اسلام می‌فرمایند زمانی که بهار را مشاهده کردید به فکر قیامت و رستاخیز بیفتد و در زمانی که وارد سال تازه می‌شوید پیمان ایمان را با خدای خود محکم‌تر کنید.

وی افزود: خداوند در بین تمام مخلوقات خود امتیاز ویژه به انسان‌ها داده و بشر را اشرف مخلوقات خود قرار داده و کسانی که در مسیر خدمت به مردم تلاش و کار جهادی انجام می‌دهند جای تقدیر دارند.

وی با تقدیر از مشارکت بسیار خوب مردم کردستان در عرصه‌های سرنوشت‌ساز به ویژه انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲، تصریح کرد: پیروز اصلی میدان انتخابات مردم هستند که با حضور حماسی خود در تعیین سرنوشت‌شان حضور تأثیرگذار و معنادار داشتند.

امام جمعه سنندج در ادامه اظهار کرد: تلاش و زحماتی که مدیریت شهری سنندج طی یکی دو سال اخیر در حوزه عمران شهری انجام داده کاملاً مشهود و غیرقابل انکار است.

فعالیت مجموعه شهرداری و شورای شهر سنندج مصداق کار جهادی است

به گفته نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، کار مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی دور ششم در سنندج مصداق کار جهادی و فاصله گرفتن از کارهای شعاری است.

وی احداث پارک‌های بزرگ و چندین پروژه عمرانی و اقدامات مختلف فرهنگی را در شهر سنندج قابل تقدیر خواند و گفت: خدمت به جامعه بشریت از بزرگترین عبادات الهی است و این روند خدمت‌گذاری و عمران شهری که در شهر سنندج شروع شده است باید در سال‌جاری با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: کارهای خوبی در این دوره به ویژه در زمینه توسعه فضای سبز، آسفالت، پروژه‌های عمرانی، بروزرسانی حقوق پرسنل و غیره انجام شده است اما هنوز مشکلات زیاید وجود دارد که باید با صعه صدر و برنامه‌ریزی زمینه رفع آن فراهم شود.

لزوم تلاش برای تحقق شعار سال

ماموستا رستمی همچنین به نام‌گذاری امسال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و گفت: طی بیش از ۱۰ سال اخیر بیشتر شعارهای سال رهبر معظم انقلاب با محور تولید و اقتصاد است که همه باید در راستای عملیاتی شدن این شعار تلاش کنیم.

وی افزود: عملیاتی شدن این شعار قطعاً مسیر سعادت جامعه را تحقق می‌بخشد بنابراین باید از تمام ظرفیت‌های علمی و امکاناتی به ویژه ظرفیت نخبگان و اساتید دانشگاهی و علما برای جامه عمل پوشاندن به این شعار بهره بگیریم.

به گفته وی، تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» وابستگی را به خارج از مرزهای کشور کم می‌کند و تولید را رونق می‌بخشد و در نهایت منجر به استقلال کامل در حوزه اقتصاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: امروز دشمنان پنجه خود را روی اقتصاد انداخته و برای ضربه زدن به این حوزه تمام توانشان را به میدان آورده‌اند لذا باید با حمایت از تولید این هجمه دشمنان را بی‌اثر کنیم.

کد خبر 6064162

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی گندم به ۱۱ میلیون تن می‌رسد
  • نظارت بر واحد‌های نانوایی قم تشدید شده‌است
  • شهرداری سنندج روندعمران شهری را با سرعت بیشتری ادامه دهد
  • صدور ۶۱۹ پروانه تولید صنایع دستی در گیلان
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
  • بهره برداری از پل‌های معلم و قراملک تبریز در خرداد ماه
  • تحویل سه هزار واحد مسکن مهر پردیس تا خرداد ماه
  • ۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد ماه تحویل متقاضیان می شود
  • ۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد تحویل متقاضیان می شود