Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-20@02:13:05 GMT

کدام خودروها مشمول مالیات بر درآمد هستند؟

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۳۵۲۱

کدام خودروها مشمول مالیات بر درآمد هستند؟

به گزارش جهان نيوز، همه دارندگان وسایل نقلیه عمومی از جمله تاکسی‌، مینی‌بوس، اتوبوس، وانت‌بار، کامیون و … مشمول مالیات بر درآمد وسایل نقلیه می‌شوند که در تعیین درآمد مشمول مالیات فاکتورهای مختلفی نظیر نوع و مدل اتومبیل ملاک قرار می‌گیرد که با اطلاعیه‌ای از سوی سازمان امور مالیاتی اعلام می‌شود.
  بر این اساس سازمان امور مالیاتی کشور بر اساس تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم می‌تواند برخی از مشاغل را از انجام بخشی از تکالیف از قبیل نگهداری اسناد و مدارک موضوع این قانون و ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف کرده و مالیات آن‌ها را به صورت مقطوع تعیین و وصول کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وسایل نقلیه نیز جزو این گروه از مشاغل هستند و مالیات‌شان از سوی سازمان امور مالیاتی برای کلیه دارندگان وسایل نقلیه به صورت قطعی اعلام می‌شود.

مؤدیان تا کی مهلت دارند؟
بنابراین مؤدیان مالیاتی موضوع این فصل مکلف هستند در خرداد هر سال نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی برای عملکرد سال قبل اقدام کنند. ضمناً بر اساس جز (ج) تبصره ماده واحده قانون بودجه ۱۳۹۶ برای سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ شرط تسلیم اظهارنامه برای برخورداری از معافیت مالیاتی برداشته شده است.

همچنین عدم تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر معادل ۳۰ درصد مالیات قطعی شده و غیرقابل بخشودگی است و مشمول جریمه‌ای معادل ۲.۵ درصد مالیات به ازای هر ماه دیرکرد پرداخت مالیات پس از اتمام سررسید مقرر می‌شود.

مدارک لازم برای تشکیل پرونده مالیات بر درآمد وسایل نقلیه
مدارک لازم برای تشکیل پرونده مالیات بر درآمد وسایل نقلیه شامل اصل و تصویر سند مالکیت، اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی (در صورت انتقال برای خریدار و فروشنده)، اصل و تصویر کارت ماشین و شناسنامه مالکیت خودرو (برگ سبز) می‌شود.

همچنین مدارک لازم جهت اخذ مفاصا حساب مالیاتی شامل استعلام دفاتر اسناد رسمی مبنی بر صدور گواهی یا تکمیل کردن فرم درخواست مفاصا حساب، ارائه مدرکی از مراجع ذی ربط مبنی بر فرسوده و اسقاطی بودن خودرو (در صورت فرسوده بودن)، اصل و تصویر وکالت‌نامه، و همچنین سایر مدارک لازم مانند توقیفی، تصادفی، پارکینگ مراکز انتظامی و … هریک بر حسب موارد خاص.

منبع: ایسنا کپی متن خبر برچسب ها: قیمت خودرو مالیات دولت

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: قیمت خودرو مالیات دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۳۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت از وصول معوقات و فرارهای مالیاتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سیدمحمد هادی سبحانیان، رئیس سازمان مالیاتی کشور در حاشیه سفر به قم و دیدار با مراجع معظم تقلید و علما با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته نظام مالیاتی کشور توانست با گسترش چتر مالیاتی و شناسایی مودیان جدید سهم قابل توجهی در هزینه‌ها و منابع عمومی کشور داشته باشد.

وی شناسایی مودیان جدید مالیاتی را یکی از اصلی‌ترین دستاوردهای سازمان امور مالیاتی کشور عنوان کرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار پرونده جدید مالیاتی شناسایی شد.

سبحانیان گفت: مبارزه با فرار مالیاتی در سال جاری نیز با جدیت دنبال می‌شود چرا که تحقق این موضوع به گسترش عدالت در جامعه کمک شایانی خواهد کرد.

رئیس سازمان امور مالیاتی در ادامه به برخی از مشکلات موجود در فضای اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: بسیاری از مشکلات امروز ناشی از وابستگی به درآمدهای نفتی است و دولت سیزدهم حرکت پرشتاب به سمت اخذ مالیات هوشمند را آغاز کرده است.

سبحانیان فراهم کردن زیرساخت‌های اخذ مالیات هوشمند را یکی از دستاوردهای دولت عنوان کرد و گفت: در دهه گذشته تنها ۳۶ درصد است درآمدهای کشور از طریق درآمدهای مالیاتی تامین می‌شد در حالی که در سال گذشته بیش از ۵۲ درصد از درآمدهای دولت از محل وصول مالیات تامین شده است.

دیگر خبرها

  • برگشت ۶ هزار و ۷۰۰ ریال مالیات به مودیان تولیدکننده زنجانی
  • کم اطلاعی ناشران و ممیزان مهمترین دلایل عدم معافیت مالیاتی است
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • درآمد ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت از وصول معوقات و فرارهای مالیاتی
  • بخشودگی جرائم مالیاتی برای تکمیل کنندگان اظهارنامه‌های پیش فرض
  • مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد
  • اظهارنامه پیش فرض؛گامی تازه در جهت هوشمندسازی نظام مالیاتی
  • آموزش ثبت نام اظهارنامه مالیاتی در سال ۱۴۰۳
  • مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد
  • تهیه اظهارنامه پیش فرض، گامی مهم در جهت هوشمندسازی نظام مالیاتی