Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نیروهای ارتش سوریه از نیمه دوم اردیبهشت ماه امسال در واکنش به نقض آتش بس های متوالی گروه‌های تروریستی، عملیاتی را در شمال و شمال غرب استان حماه و جنوب استان ادلب آغاز کردند.

نیروهای سوری در شانزده روز گذشته با پشتیبانی جنگنده‌های روسی بیش از ۱۰۰ کیلومتر مربع از مناطق اشغالی را پاکسازی و بیش از ۲۰ شهرک، روستا و ارتفاع را به کنترل درآوردند و وحشت را بر اردوگاه تروریست‌ها حاکم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرک راهبردی «کفرنبوده» در جنوب استان ادلب و شهر مهم «قلعه مضیق» در شمال غرب استان حماه دو منطقه‌ای حساسی به شمار می آیند که در جریان این عملیات به کنترل نیروهای ارتش سوریه درآمدند.

گروه‌های تروریستی در دو هفته گذشته چند مرتبه شانس خود را برای اشغال مجدد مناطق تازه آزاد شده امتحان کردند اما با مقاومت نیروهای ارتش سوریه در محورهای مختلف مواجه شدند و راهی به جایی نبردند.

به گزارش مشرق، ناکام ماندن و به بن بست رسیدن عناصر تروریستی برای اشغال دوباره مناطق باعث شد دولت ترکیه به سرعت وارد عمل شود و با هماهنگی دولت روسیه آتش بس را در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب برقرار کند.

گزارش‌ها و رصدهای میدانی نشان می‌دهد دولت ترکیه فرصت را برای گروه‌های تروریستی خرید تا آنان بتوانند در گام نخست نفسی بکشند و با تجدید قوا برای درگیری دوباره با نیروهای ارتش سوریه آماده و وارد عمل شوند.

براساس اطلاعات به دست آمده، دولت ترکیه با سو استفاده از توافق آتش بس در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب، گروه‌های تروریستی را در روزهای گذشته به انواع و اقسام سلاح‌های سنگین نظامی مجهز کرد.

گروه‌های تروریستی پس از چند روز استراحت و فراموشی شکست‌ها با تجهیزات نظامی اهدایی از سوی دولت ترکی ه باز هم آتش بس را زیر پا گذاشتند و عصر روز گذشته (سه شنبه) حملات بسیار سنگینی را علیه نیروهای ارتش سوریه انجام دادند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات درگیری‌ها اشاره و اعلام کرد: صدها تن از عناصر تروریستی ضدحملات کم سابقه‌ای را برای اشغال دوباره شهرک راهبردی کفرنبوده و مناطق حومه علیه نیروهای سوری انجام دادند.

این منبع میدانی با بیان اینکه گروه‌های تروریستی عملیات را با ارسال یک خودروی انتحاری به سمت مواضع نیروهای ارتش سوریه آغاز کردند، گفت: نیروهای سوری در آماده باش کامل بودند و خودروی انتحاری تروریست‌ها را قبل از رسیدن به مواضع منهدم کردند.

وی افزود: گروه‌های تروریستی همزمان حملات موشکی و توپخانه ای به مواضع نیروهای ارتش سوریه را در دستور کار قرار دادند تا راه را برای پیشروی یگان‌های پیاده به سمت شهرک‌های«الشیخ ادریس، الهواش، المغیر و کفرنبوده» باز کنند.

به گفته این منبع میدانی، عمده درگیری‌ها در محورهای «القصابیه - کفرنبود»، «الهبیط - کفرنبوده» و «تل هواش - الشیخ ادریس» صورت گرفت و هدف اصلی تروریست‌ها رسیدن به شهرک راهبردی «کفرنبوده» بود.

این منبع میدانی با بیان اینکه تروریست‌های ازبکی و چچنی جبهه النصره در خط نخست درگیری‌ها حضور داشتند، گفت: شهرک راهبردی کفرنبوده یکی از مهم‌ترین مناطق در شمال غرب استان حماه محسوب می‌شود که از محور شرقی به شهر بسیار مهم «خان شیخون» و از محور غربی به شهر «قلعه مضیق» متصل می‌شود و همین موقعیت حساس، اهمیتش را برای طرفین چند برابر کرده است.

وی به واکنش متقابل ارتش سوریه اشاره کرد و افزود: یگان‌های موشکی، توپخانه ای و زمینی ارتش سوریه با پشتیبانی جنگنده‌های روسی به استقبال عناصر تروریستی آمدند و خسارت‌های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد کردند.

این منبع میدانی از انهدام چند خودروی انتحاری، نظامی، تانک و دهها موتور سیکلت گروه‌های تروریستی (اهدایی ترکیه) خبر داد و گفت: چندین تن از عناصر انتحاری تروریست‌ها توسط نیروهای سوری شکار شدند و به هلاکت رسیدند.

به گفته این منبع میدانی، درگیری‌ها تا ظهر امروز (چهارشنبه) به شدت ادامه داشت و در نهایت نیروهای ارتش سوریه پس از چندین ساعت موفق شدند حملات تروریست‌ها را به طور کامل دفع و آنان را عقب برانند.

این منبع میدانی با توضیح اینکه عناصر تروریستی از امکانات نظامی زیادی برخوردار بودند، تصریح کرد: تروریست‌ها به سلاح‌های پیشرفته زیادی مجهز بودند اما با متحمل شدن خسارت‌های سنگین از منطقه عقب نشینی کردند.

وی با بیان اینکه گروه‌های تروریستی چیزی جز خفت و ذلت برای خود و حامیانشان باقی نگذاشتند، گفت: عناصر تروریستی برنامه دقیقی در میدان نبرد نداشتند و فقط به صورت گروهی با نیروهای سوری درگیر شدند و در نهایت هم ضربات مهلک بی سابقه‌ای را دریافت کردند.

این منبع میدانی افزود: آمار دقیقی از تلفات جانی گروه تروریستی جبهه النصره در دسترس نیست اما حداقل بیش از ۱۰۰ تن از عناصر تروریستی در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند.

به گفته برخی از منابع میدانی، ترکیه حتی عناصر تروریستی را به موشک‌های ضد جنگنده و ۸۰۰ موتور سیکلت، دهها خودروی نظامی، زرهی و… مجهز کرد تا معادلات میدانی را در شمال و شمال غرب استان حماه و جنوب استان ادلب تغییر دهد اما باز هم به هدف خود دست نیافت.

گروه‌های تروریستی در مجموع در ۲۴ ساعت گذشته ۳ موج از حملات (عصر روز گذشته، شب گذشته و بامداد امروز) را علیه نیروهای ارتش سوریه ترتیب دادند اما یک منطقه را هم نتوانستند به اشغال دربیاورند و با سرافکندگی تمام از میدان نبرد متواری شدند.

انتظار ترکیه این بود که عناصر تروریستی حداقل شهرک راهبردی «کفرنبوده» را دوباره اشغال کنند اما ناکام ماندند و به نظر می‌رسد آنکارا دوباره مذاکره با روس‌ها را برای برقرای آتش بس و جلوگیری از پیشروی نیروهای ارتش سوریه در دستور کار قرار دهد چرا که از تروریست‌ها نا امیده شده است.

 در حال حاضر، آرامش نسبی در شمال و شمال غرب استان حماه و جنوب استان ادلب برقرار شده است و نیروهای ارتش سوریه در آماده باش کامل هستند و وضعیت میدانی را تحت کنترل دارند.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

 تیر تروریست‌ها با تجهیزات اهدایی ترکیه هم به سنگ خورد + نقشه میدانی و عکس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات منطقه خواندنی حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۳۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین : تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است

دیمیتری پسکوف روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ در نشستی خبری افزود: ادامه درگیری در خاورمیانه به نفع اسرائیل، ایران و کل منطقه نیست.

به گزارش فرارو، سخنگوی کرملین خطاب به خبرنگاران ادامه داد: فدراسیون روسیه ارتباطات کاری سازنده‌ای با ایران و اسرائیل دارد؛ شما می‌دانید که ما به تماس‌های نزدیک با تهران ادامه می‌دهیم.

وی ادامه داد: ما در حال انجام گفتگو هستیم، درباره نیاز به کاهش تنش سریع صحبت می‌کنیم و از همه کشور‌های منطقه می‌خواهیم که در این شرایط خویشتنداری معقول نشان دهند.

پسکوف خطاب به خبرنگاری که درباره درگیری بدون واسطه ایران و رژیم صهیونیستی سؤال کرد، گفت: شما می‌گویید در صورت درگیری مستقیم، اما من وضعیت فعلی را یک درگیری غیرمستقیم نمی‌نامم، زیرا وضعیتی که کنسولگری یک کشور تخریب می‌شود، به سختی می‌تواند یک درگیری غیرمستقیم نامیده شود.

سخنگوی کرملین به این سوال که آیا تهران از قبل در مورد حملات برنامه ریزی شده به اسرائیل به مسکو اطلاع داده است، پاسخی نداد. وی در این باره گفت: من نمی‌توانم مطلبی در این باره به شما بگویم.

پیش از این رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه در مکالمه تلفنی با همتای ایرانی خود ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری جمهوری اسلامی ایران، این اقدام را خلاف همه موازین و مقررات بین‌المللی دانست و تصریح کرد: آنچه از سوی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این اقدام جنایتکارانه و در سایه انفعال شورای امنیت اتفاق افتاد، بهترین روش برای تنبیه متجاوز و جلوه‌ای از درایت و عقلانیت رهبران ایران بود.

ولادیمیر پوتین با انتقاد شدید از رفتار آمریکا و برخی کشور‌های غربی در تنش‌زایی در منطقه، تصریح کرد: ما اطمینان داریم جمهوری اسلامی ایران از جمله پایه‌های اصلی ثبات و امنیت در منطقه است.

نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ با آغاز عملیات وعده صادق و شلیک بیش از صد فروند موشک کروز و بالستیک و پرتاب بیش از دویست پهپاد انتحاری شاهد ۱۳۶، پاسخ و تنبیهی به تجاوزات و ترور‌های شرورانه و اقدامات تروریستی اخیر رژیم اشغالگر قدس در حمله به کنسولگری ایران در دمشق دادند.

آغاز خروج نیرو‌های حافظ صلح روسیه از قره باغ

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در پاسخ به سؤال دیگری درباره گزارش رسانه‌های جمهوری آذربایجان مبنی بر آغاز عقب نشینی نیرو‌های حافظ صلح روسی از قره باغ گفت: بله، واقعا همین طور است.
وی تأیید کرد که خروج نیرو‌های حافظ صلح روسیه از قره باغ آغاز شده است.

ریشه تحریکات ضد روسی در گرجستان از خارج این کشور است

سخنگوی کرملین در پاسخ به پرسش دیگری نیز گفت: تصویب قانونی در گرجستان در مورد مقابله با نفوذ عوامل خارجی مربوط به فدراسیون روسیه نیست.

پسکوف گفت: بسیاری از کشور‌ها نظارت بر محیط سیاسی داخلی را دنبال می‌کنند، در این زمینه، آمریکا نخستین کشوری بود که چنین فرایندی را دنبال کرد و از این رو، این فرایند، به هیچ وجه روسی نیست؛ این موضوع به رویه تعداد زیادی از کشور‌ها تبدیل شده است که اقدامات لازم را برای مقابله با نفوذ خارجی و تأثیر آن بر سیاست داخلی خود در دستور کار دارند.

وی ادامه داد: همه کشور‌ها به هر شکلی اقداماتی را انجام می‌دهند، اما همه لوایح یک هدف را دنبال می‌کنند.

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه با اشاره به برخی اعتراض‌ها به تصویب این قانون در گرجستان گفت: انگیزه این اعتراضات از خارج از گرجستان است. آن‌ها سعی می‌کنند از این روند سیاسی داخلی به عنوان ابزاری برای تحریک احساسات ضد روسی استفاده کنند، بعید است که این انگیزه‌ها از داخل گرجستان نشات بگیرد.

وی ادامه داد: این تحریکات ضدروسی احتمالاً از خارج گرجستان دامن زده می‌شود، ما این موضوع را کاملاً درک و تحولات را رصد می‌کنیم.

پارلمان گرجستان در حال بررسی لایحه‌ای برای محدود کردن نفوذ و لابی خارجی در این کشور است. این سند به شدت در غرب مورد انتقاد قرار گرفته است، جایی که آن را با یک قانون مشابه روسی مقایسه می‌کنند که بر سازمان‌های عمومی و عوامل دریافت‌کننده بودجه از خارج کشور نظارت می‌کند. در جریان بررسی این لایحه درگیری‌های متعددی در ساختمان پارلمان گرجستان رخ داد و اعتراضات خیابانی همچنان ادامه دارد.

تلگرام به ابزاری در دست تروریست‌ها تبدیل نشود

پسکوف در پاسخ به پرسشی درباره مصاحبه پاول دوروف از بنیانگذاران پیام‌رسان تلگرام با تاکر کارلسون روزنامه‌نگار آمریکایی گفت: تلگرام در روسیه یک وسیله ارتباطی مهم است که نباید به ابزاری در دست تروریست‌ها تبدیل شود.

وی ادامه داد: مسکو برای محدود کردن امکان استفاده تروریست‌ها از این پلت فرم به سراغ صاحبان تلگرام رفت.

سخنگوی کرملین خاطرنشان کرد: ما بار‌ها از مسئولان تلگرام از جمله پاول دوروف خواسته ایم که بسیار حواسمان باشد و اقدامات لازم را انجام دهند تا تلگرام به عنوان یک محصول پرطرفدار و با تکنولوژی بالا به ابزاری در دست تروریست‌ها تبدیل نشود.

وی ادامه داد: دوروف در مصاحبه‌اش در مورد تمایل خود برای فراهم کردن دسترسی برابر همگان به این پلت فرم صحبت می‌کند، اما بعید است که این سخنان در مورد تروریست‌ها صدق کند.

پیش از این استفاده تروریست‌های عامل حمله به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو از تلگرام برای جذب اعضا و حمایت مالی خبرساز شده بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۲۱ پهپاد ارتش اوکراین در «بلگورود» روسیه منهدم شدند
  • کرملین : تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • نگاهی به نیم قرن سیاست اعراب درباره رژیم اسرائیل؛ از اکتبر 1973 تا اکتبر 2023، استحاله عربی چگونه رقم خورد؟ + اسناد
  • عملیات نیروهای فلسطینی در کرانه باختری و غزه علیه اشغالگران
  • پیش‌بینی شهید باقری از سکوت دولت‌های عرب در قبال حملات اسراییل
  • حمله به کلیسای آشوریان در سیدنی، اقدام تروریستی بود
  • وقوع درگیری میان جوانان فلسطینی و متجاوزان به کرانه باختری
  • کشته‌شدن ۹ غیرنظامی در درگیری‌های سودان
  • روسیه: ۲۷۰ پهپاد ارتش اوکراین منهدم شد