Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يزد - ايرنا - مديرکل ثبت احوال يزد از پايان اعتبار کارت ملي نمونه قديم از اول خرداد ماه 98 و عدم ارائه خدمات به دارندگان آن خبر داد و گفت: تاکنون 170 هزار نفر در استان نسبت به دريافت کارت هوشمند ملي اقدام نکردند.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومي ثبت احوال يزد، محمدعلي مکرمي اظهار کرد: 830 هزار نفر از جمعيت استان واجد شرايط دريافت کارت هوشمند ملي هستند که تاکنون 660 هزار تن نسبت به درخواست يا دريافت کارت خود اقدام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارت هوشمند ملي که براي افراد بالاي 15 سال صادر مي شود، در حال جايگزيني با کارت هاي ملي سابق است، داراي ويژگي هاي جديدي است به طور مثال تصديق هويت در آن تنها به عکس محدود نمي‌شود و علاوه بر عکس ، اطلاعات بيومتريکي (اثر انگشت) صاحب کارت مي‌تواند روي کارت قرار گيرد.
يکي از کاربردهاي مهم ديگر که روي کارت هوشمند ملي قرار مي‌گيرد، کاربرد امضاي ديجيتال است به اين ترتيب که صاحب کارت مي‌تواند اسناد الکترونيکي را در فضاي ديجيتال امضا کند.
کاربردهاي ديگر آن هدفمند کردن يارانه‌ها، سلامت الکترونيکي و کاربردهاي انتخاباتي و ساير خدمات شهروندي است که با هماهنگي نهادهاي ذي ربط، مي‌تواند قابل استفاده باشد.
مديرکل ثبت احوال يزد در ادامه اضافه کرد: تاکنون در 2 مرحله اعتبار کارت هاي ملي قديم تمديد شد و از فروردين 98 تمامي کارت‌هاي نمونه قديم از درجه اعتبار ساقط است و از اول خردادماه کساني که براي کارت هوشمند ملي اقدامي نکردند نمي توانند از خدمات الکترونيکي دستگاه ها و بانک ها بهره مند شوند .
وي به اين افراد توصيه کرد: با مراجعه به سايت www.ncr.ir مراحل درخواست خود را انجام دهند و با همراه داشتن شناسنامه و کدپستي محل سکونت ، به دفاتر پيشخوان ارائه کننده خدمات ثبت احوال مراجعه و مراحل ثبت نام را تکميل کنند.
مکرمي افزود: بر اساس تفاهم نامه‌اي که با دستگاه‌هاي اجرايي به امضا رسيد و از اول خرداد اجرايي شد افرادي که قبض رسيد ثبت نام کارت هوشمند خود را همراه داشته باشند مي‌توانند با همان رسيد از دستگاه‌هاي مختلف خدمات دريافت کنند و رسيد مربوطه تا زمان دريافت کارت هوشمند ملي اعتبار دارد.
به گفته مديرکل ثبت احوال يزد کساني که پيش از اين براي دريافت کارت هوشمند ملي ثبت نام کردند و رسيد آنها مفقود شد، مي توانند با مراجعه به دفاتر پيشخوان ارائه کننده خدمات ثبت احوال يا دفاتر پستي، بدون پرداخت وجه، کد رهگيري دريافت کنند.
استان يزد بر پايه سرشماري آبان ماه سال 1395، يک ميليون و 138 هزار نفر جمعيت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقيه در روستاها و آبادي ها زندگي مي کنند.
51 درصد جمعيت استان مرد و بقيه زن هستند.
2088/ 2047/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۳۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت رامین رضاییان برای بازی مقابل پرسپولیس مشخص شد

به گزارش همشهری آنلاین، تیم فوتبال سپاهان اصفهان موفق شد در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته بیست‌وچهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با نتیجه ۲ بر یک ملوان بندرانزلی را مغلوب کند و با ۴۵ امتیاز در رتبه سوم قرار بگیرد.

رامین رضاییان مدافع ملی‌پوش سپاهان در ثانیه های پایانی نیمه اول کارت زرد گرفت و در برخی رسانه گفته شد که این بازیکن بازی بعدی حساس تیمش مقابل پرسپولیس را به دلیل ۴ کارته شدن از دست داده است. باشگاه سپاهان و خود این بازیکن به این اخبار واکنش نشان دادند و اعلام کردند که این بازیکن با دریافت کارت زرد مقابل ملوان ۳ اخطاره شده و مشکلی برای همراهی این تیم مقابل پرسپولیس ندارد.

در رسانه‌ها مطرح شده بود که رضاییان در دیدار مقابل تیم‌های پرسپولیس، نساجی مازندران و هوادار کارت دریافت کرده بود و این چهارمین اخطار این بازیکن بوده است، اما با پیگیری خبرنگار ایرنا مشخص شد که رضاییان در دیدار مقابل هوادار هیچ کارتی دریافت نکرده است.

گزارش ناظر بازی نشان می‌دهد که تنها میلاد زکی‌پور در دقیقه ۸۷ و محمد قربانی در دقیقه ۲+۹۰ در آن دیدار کارت دریافت کرده بودند و با این تفاسیر رضاییان هیچ مشکلی برای حضور در دیدار مقابل پرسپولیس ندارد.

دیدار تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در چارچوب هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال جمعه دوازده اردیبهشت از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.



کد خبر 846243 منبع: ایرنا برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه سپاهان

دیگر خبرها

  • ◄ کدهای دستوری دریافت رمز دوم پویا تمامی بانک‌ ها
  • آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسۀ کنکور
  • کریمیان: ۷۲۰ هزار داوطلب کارت آزمون سراسری را دریافت کردند
  • مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
  • فردا، آخرین مهلت دریافت کارت کنکور
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • اطلاع‌نگاشت دریافت نسخه چاپی و رفع نقص کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳
  • آموزش تصویری دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۳ + لینک سایت sanjesh.org
  • تکلیف محرومیت رامین رضاییان مشخص شد +سند
  • وضعیت رامین رضاییان برای بازی مقابل پرسپولیس مشخص شد