Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24 - عربستان در جدیدترین اقدام خود برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، در یک پلاکارد خوشامدگویی در نزدیکی مسجدالنبی، کلمه عبری «شالوم» را نیز نوشت.

 زائران مدینه منوره با دیدن پلاکاردی که کلمه عبری «شالوم» (به معنای صلح یا درود) در کنار عبارت‌های خوشامدگویی به دیگر زبان‌های جهان بر روی آن نوشته شده بود، تعجب‌زده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس‌العربی»، این پلاکارد در نزدیکی مسجد پیامبر (ص) نصب شده و عبارت‌های دیگری مانند «السلام علیکم و اهلا و سهلا بکم» بر روی آن به چشم می‌خورد.

صفحه توئیتری «اسرائیل بالعبریه» تصاویر این پلاکارد را منتشر کرد و صهیونیست‌ها به سرعت این تصویرها را بازپخش کردند.

کاربران اینترنتی این اقدام عربستان را محکوم و از آن ابراز شگفتی کردند. آنها تأکید کردند که قاتلان و اشغال‌کنندگان فلسطین جائی در عربستان ندارند.  

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۳۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای خرو طبس میزبان گردشگران نوروزی

ایسنا/خراسان جنوبی خرو روستایی ییلاقی از توابع بخش مرکزی شهرستان طبس در استان خراسان جنوبی است که در فاصله ۲۵ کیلومتری طبس و ۲۹۷ کیلومتری بیرجند (مرکز استان) واقع شده است.

روستای خرو به واسطه نزدیکی به طبس و جاده مناسب و آسفالته در روزهای تعطیل و بخصوص ایام نوروز و تابستان پذیرای مردم طبس و مسافرین است

این روستا که طبسی ها آن را "خور" مینامند، در میان گردشگران غیرمحلی برای نزدیکی اش به چشمه آب گرم مرتضی علی مشهور است. 

برای رسیدن به خرو باید از کنار سد نهرین عبور کنیم، تا به روستای خرو برسیم. خَرو سرو کهنسالی دارد با ارتفاع حدود ۲۵ متر که عمر آن بیش از هزار سال تخمین زده می‌شود. این درخت به عنوان اثر ملی شناخته شده است. قلعه خرو از دیگر دیدنی های این روستاست.

این قلعه یادگار دوران صفوی است. معماری آن از قلوه سنگ است و قلعه بر بالای تپه‌ای با افق دید وسیع از خرو علیا و خرو سفلی قرار دارد. این قلعه دفاعی اندازه اش ۱۸ در ۲۱ متر و پهنای دیوارهایش به ۲ متر می‌رسد و در هر چهار گوشه آن برجی برای دیده‌بانی وجود دارد. این قلعه در فهرست آثار ملی ثبت شده است و به قلعه اسماعیلیه شهرت دارد.

روستای خرو دارای دو قسمت بالا و پایین ( خرو علیا و سفلی) می باشد. اکثر مردم در خرو علیا سکونت دارند. به محظ ورود به میدان ورودی روستا، دو درخت سرو تنومند و زیبا خودنمایی می کنند که گمان می رود عمر هر یک بیش از هزار سال باشد.

در این روستا دو اردوگاه و یا به عبارتی باغ با امکانات رفاهی وجود دارد که با هماهنگی قبلی می توان از امکانات آن استفاده نمود. همچنین در کنار میدان ورودی روستا، کوهی است دارای شیب نسبتا ملایم که در روی آن قلعه ای تاریخی قرار دارد.

گفته می شود روستای خرو در فصولی از سال محل سکونت خوانین و حاکمین طبس بوده و این قلعه به احتمال زیاد نقش حفاظت از آنان را در هنگام خطر به عهده داشته است. هم چنین در روستای خرو یک پیست یا مسیر مخصوص کوهنوردی وجود دارد که با تابلوها و خطوطی مسیر را به علاقمندان نشان می دهد.

این روستا محل گردهمایی و آغاز صعود علاقمندانی است که قصد صعود به رشته کوه شتری طبس که بلند ترین قلل طبس در آن قرار دارد، می باشد. همچنین به فاصله نزدیکی از این روستا دو آبادی کوچک که به واقع دو باغ هستند وجود دارند که به آبرو و بیوک معروفند و هر دو نقاطی زیبا می باشند. همچنین راه آب گرم مرتضی علی و طاق شاه عباس که هر دو از نقاط دیدنی و گردشگری طبس هستند نیز از میان این روستا می گذرد.

چشمه آبگرم مرتضی علی

چشمه آبگرم مرتضی علی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی شهرستان طبس است. این چشمه جوشان با دو نوع آب گرم و سرد در کنار هم در دل کویر یکی از پدیده‌های نادر در کشور است که غلظت بیشتر آب گرم و تفاوت ساختاری آن با آب سرد جاری در کف رودخانه باعث می‌شود این آب‌ها تا مسافت حدود ۳۰۰ متری بستر رودخانه پیش بروند، در حالی که به طور کامل با هم مخلوط نشده‌اند. تفاوت دمای آبگرم و سرد گاهی به ۱۰ درجه هم می‌رسد.

بالاتر از این چشمه، دره تنگی وجود دارد که در آن طاق شاه عباسی بنا شده است. قدمت این طاق را به دوره صفویه نسبت می‌دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • این خانه را با یک کلمه توصیف کنید (عکس)
  • روستای خرو طبس میزبان گردشگران نوروزی
  • «زندگی با آیه‌ها» همراه ۶۵ هزار کردستانی/خوشامدگویی به رسم مسطورا
  • پسر نتانیاهو هم مهاجرت کرد
  • واکنش تند عربستان به اقدام اسرائیل
  • واکنش تند عربستان به اقدام اسرائیل | اراضی فلسطین فورا باید بازگردانده شود
  • عربستان مصادره اراضی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد
  • (تصاویر) دهکده توریستی زراس در نزدیکی دهدز
  • نویسنده «مار و پله»: از مامور امنیتی پرونده مدینه متشکرم
  • روسیه: باید برای آتش‌بس دائمی در غزه تلاش کنیم