Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل صداو سیمای همدان با بیان اینکه شبکه استانی همدان برای پخش زنده یک برنامه از شهرستان‌ها با مشکل مواجه است و امکانات ندارد، گفت: اگر بتوانیم امکنات شهرستانی را با کمک مسئولان ارتقاء ببخشم، قطعا" بهتر میتوان به شهرستان خدمات رسانه ای داد و این امر نیاز است که دست شبکه استانی همدان بگیرند .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، مهدی دهقان نیری صبح امروز در جمع روحانیون در حسینیه آیت الله خامنه ای شهر اسدآباد با بیان اینکه ما دچار درد سواد رسانه ای است، اظهار کرد: سالها پیش ما مشکلی به عنوان خط قرمز داشتیم، قد و اندازه این خطوط قرمز در رسانه ملی که به سه الی 4 شبکه بیشتر نمی‌رسید، یکسان بود و همه شبکه ها باتوجه به یک حد و مرز و خط قرمز کار می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

؛ به طور مثال ما در کردستان برای وحدت بین شیعه و سنی برنامه های این شبکه بزرگ استانی که کلی برای آن هزینه شده بود، را بعداز اذان مغرب آغاز می‌کردیم و خطوط قرمز باعث شده بود که ما یعنی رسانه ملی از مردم دور شود.  

وی ادامه داد: مشکلی که رسانه داشت، این بود که امعه غیر هدف را نمیتواند کیش کند و به فرض مثال به کودکان بگوید که این برنامه مختص شما نیست بلکه مختص بزرگکترها است و باید کودک و نوجوان برود، بخوابد؛ بنابراین طی جلسات مختلفی به این نتیجه رسیدیم که رسانه را در سه گروه شبکه تخصصی، اختصاصی و عمومی تقسیم و برنامه تولید کند.

مدیرکل صداو سیمای همدان با بیان اینکه شبکه استانی همدان نه لباس بومی داریم نه موسیقی محلی بومی، اظهار کرد: کار در شبکه استان همدان نسبت به دیگر شبکه های استانها بوم محور سخت تر است، اما آنچه در شبکه استانی مفیدتر است تمام مسائل استان از این آینه تمام نما پخش می‌شود و همه شهرهای استان را در برمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه شبکه استانی امکانات زیادی ندارد و به فرض مثال برای پخش زنده یک برنامه از شهرستان‌ها با مشکل مواجه هستیم؛ افزود: پخش زنده برنامه ها در شهرستان ها یک فرصت است که معیارهای خوبی دارد اما امکانات وجود ندارد.

دهقان نیری تأکید کرد: اگر امکنات شهرستانی را با کمک مسئولان بتوانیم ارتقاء ببخشم، قطعا" بهتر میتوان به شهرستان خدمات رسانه ای داد و این امر نیاز است که دست شبکه استانی همدان بگیرند .
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۳۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی روز سه شنبه در دیدار محمدمهدی رحمتی، مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر با بیان این که خبرگزاری مهر خلأ رسانه‌ای در شهرستان‌های استان تهران را پر کرده است، گفت: شهرستان‌های استان تهران با جمعیت نزدیک به پنج میلیون نفری نیازمند توجه بیشتر رسانه‌ای است.

وی ضمن انتقاد از رسانه ملی برای کم مهری به شهرستان‌های استان تهران گفت: رسانه ملی دفاتر شهرستانی را تعطیل کرده است و متأسفانه شبکه تهران نیز تنها در یک بخش نیم ساعته به شهرستان‌های استان تهران می‌پردازد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: شهرستان‌های استان تهران باید شبکه مستقل سیما داشته باشد، اما در خلأ رسانه‌ای موجود، شاهد نقش آفرینی قابل تقدیر خبرگزاری‌ها و رسانه‌های دیگر به ویژه خبرگزاری مهر هستیم.

وی ضمن تقدیر از فعالیت رسانه‌ای خبرگزاری مهر در استان تهران و نقش آفرینی در جهاد تبیین گفت: بحمدالله جایگاه خبرگزاری مهر در فضای رسانه‌ای و اطلاع رسانی کشور مقبول است و این خبرگزاری در بزنگاه‌ها جهادی وارد شده و گرفتار افراط و تفریط نیز نشده است.

محمودی نگاه خبرگزاری مهر به مشکلات اجتماعی و آسیب‌ها در این زمینه گفت: رسانه حلقه وصل مناسبی برای رفع مشکلات مردم و مطالبه گری است، ورود چالشی به مشکلات مردم و اطلاع رسانی مطالبات مردم و اجبار مسئولین به پاسخگویی به مطالبات مردمی اهمیت فراوانی دارد.

کد خبر 6087004

دیگر خبرها

  • قدمت ۶۰ ساله شبکه استانی رادیو همدان
  • تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی ام» به روی صحنه می‌رود
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی | پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران
  • ابراز نارضایتی شهروندان کهنوج از کمبود امکانات رفاهی در برخی از مناطق شهر + فیلم
  • خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • «به افق فلسطین» به عبارتی برنامه جبهه فلسطین بود
  • نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با حضور مسئولان ملی در قم