Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: نوع آنفلوآنزای اخیر پرندگان که مواردی از آن در کشور مشاهده شده است، تاکنون باعث ایجاد بیماری انسانی نشده است.

به گزارش ایسنا دکتر محمد مهدی گویا افزود: موارد معدودی از ابتلای بعضی از کانون‌های پرورش و نگهداری پرندگان به آنفلوآنزا در سال جاری گزارش شده است که آخرین آنها موردی بود که از استان آذربایجان شرقی گزارش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این نوع آنفلوآنزای پرندگان که موارد آن در کشور مشاهده شده تاکنون باعث ایجاد بیماری انسانی نشده است.

گویا با اشاره به اینکه این امر حاصل تلاش‌های شبانه‌روزی یک شبکه‌ای از سازمان‌های مختلف است که موضوع را رصد کرده، پیشگیری می‌کنند و به آن پاسخ می‌دهند،گفت: فرماندهی عملیات پاسخ به این آنفلوآنزا در حال حاضر با سازمان دامپزشکی است و وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان بازوان دامپزشکی عمل می کنند.

دکتر گویا خاطرنشان کرد: وظیفه وزارت بهداشت و زیر مجموعه آن که دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هستند این است که به محض رویت موارد مشکوک به این بیماری در یک کانون نگهداری و پرورش طیور، آن را گزارش کنند، بلافاصله در محل حضور یابند و نظارت دقیق و پاکسازی محل از عوامل بیماری‌زا را انجام دهند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در ادامه اظهارکرد: باید کسانی که در آن محل کار می‌کنند، واکسینه شوند و تا ۱۰ روز تحت مراقبت باشند. چنانچه فردی که در آن محل زندگی یا کار می‌کند دچار علائم مشکوک به آنفلوآنزا شود بلافاصله تحت آزمایش و مراقبت‌های ویژه قرار می‌گیرد تا یقین حاصل شود که مبتلا به بیماری نیست.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: علاوه بر این زیرمجموعه وزارت بهداشت وظیفه آموزش این افراد برای مراقبت از خود و رعایت اصول حفاظت فردی را برعهده دارد.

به گزارش وبدا، وی در پایان گفت: کانون‌های گزارش شده آنفلوآنزای پرندگان در کشور به‌شدت کاهش یافته است ولی این کاهش هیچگاه ما را از اقدامات مراقبتی باز نمی‌دارد، به دلیل اینکه ویروس آنفلوآنزا ویژه است و در هر موقعیت زمانی و مکانی ممکن است که توانایی‌هایش تفاوت کند و افزایش یابد و منجر به ایجاد بیماری در انسان و ایجاد همه گیری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۳۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال در سامانه صدور پروانه وزارت بهداشت از زبان متقاضیان

وزارت بهداشت و آموزش کشور با هدف ارائه خدمات به افرادی که قصد دریافت پروانه برای فعالیت در وزارت بهداشت را دارند،  سایت صدور پروانه‌ها را راه اندازی کرده است. اما به گفته شهروند خبرنگار ما مدتی است که سامانه صدور پروانه دچار مشکلاتی شده است و امکان دریافت پروانه بهره برداری وجود ندارد.

شهروندخبرنگار ما با ارسال پیام خواستار رسیدگی به این مشکل شد.

متن پیام شهروندخبرنگار

با سلام. در حاضر یک هفته است که سامانه صدور پروانه‌ها دچار مشکل شده و تمامی کلینیک‌ها در سطح کشور نمی توانند پروانه بهره برداری اخذ کنند. از آنجا که دولت در صدور مجوز و تسهیل آن اهتمام دارد و پیگیری‌های ما از بخش معاونت فناوری وزارت بهداشت و درمان نیز به جایی نرسید، لطف بفرمایید خبری در این مورد منتشر کرده تا پزشکان سراسر کشور از این سردرگمی خارج شوند. با تشکر از رسانه خوب شما

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • اختلال در سامانه صدور پروانه وزارت بهداشت از زبان متقاضیان
  • تلاش وزارت بهداشت برای افتتاح ۱۰ هزار تخت بیمارستانی جدید در سال ۱۴۰۳
  • جنگ غزه/ تاکنون چند فلسطینی کشته شده اند؟
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت
  • شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۹۹ نفر افزایش یافت
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • تاکنون ۶ هزار مادر فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • تسلیت ایران به دلیل خسارات انسانی سیل در عمان
  • تخریب ۱۵۵ مرکزدرمانی و۳۰۲۴جنایت جنگی ازآغاز تجاوزاسرائیل به غزه