Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@21:26:06 GMT

برای تغییر نام چقدر باید بپردازید؟

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۳۷۵۵

ساعت24 - سیف الله ابوترابی گفت: سازمان ثبت احوال برای اصلاح نام پولی نمی‌گیرد مگر اینکه متقاضیان به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

یکی از مخاطبان میزان در پیامی اعلام کرده بود که برای انجام امور اداری اصلاح نام به اداره ثبت احوال مراجعه کرده و اداره مربوطه از وی ۳۰ هزارتومان دریافت کرده است. این امر در حالی مطرح شده است که ادارات دولتی برای ارائه این گونه خدمات مجاز به دریافت وجه نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سازمان ثبت احوال برای اصلاح نام پول نمی‌گیرد» این پاسخی بود که سخنگوی سازمان ثبت احوال در خصوص موضوع فوق الذکر، به خبرنگار میزان گفت.

سیف الله ابوترابی در ادامه افزود: سازمان ثبت احوال برای اصلاح نام پولی نمی‌گیرد مگر اینکه متقاضیان به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

وی در توضیح بیشتر این امر گفت: برای تعویض شناسنامه سازمان ثبت احوال هزینه می‌گیرند. چرا به بالتبع با تعویض نام شناسنامه باید دوباره صادر شود و برای انجام این فرآیند از مراجعه کننده هزینه دریافت می‌شود. ولی برای اصلاح نام و انجام فرایند اداری پولی دریافت نمی کند. ثبت احوال برای انجام خدمات یک ریال از کسی پول نمی‌گیرد

وی در ادامه تاکید کرد: سازمان ثبت احوال در سراسر کشور برای انجام خدمات یک ریال از کسی پول نمی‌گیرد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال درباره فرآیند تعویض نام گفت: برای تعویض شناسنامه فرد در کمیسیون تشخیص سن و کمیسیون تغییر نام باید فرایندی را بگذراند که برای این فرایند باید هزینه‌ای بپردازد که البته این هزینه را مجلس مصوب کرده است.

ابوترابی گفت: ثبت احوال برای فرآیند ارائه خدمات مثل دفاتر پیشخوان نیست که بگوید انقدر پول از مردم می‌خواهیم.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۳۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلجی: تیم اقتصادی دولت تغییر نمی‌کند/ هدف‌گذاری برای کاهش تورم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، به اتفاقات مثبت در حوزه اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش رشد اقتصادی، کنترل و کاهش حجم نقدینگی محصول تیم اقتصادی دولت بود که به طور منسجم انجام شد.

وی افزود: حتی تورم هم مهار شد و به اندازه یک واحد کاهش یافت. البته هدفگذاری دولت کاهش بیشتر تورم است.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت یادآورشد: همه این موارد محصول تلاش تیم مشترک و هماهنگ است شاید بعضی ها خیلی دوست ندارند این اتفاق بیفتد و شایعه ایجاد کنند و در واقع قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت انجام‌ گیرد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معاون درمان وزیر بهداشت: پروانه ۱۰۰ بیمارستان دارای اخطار ایمنی تمدید نشد
  • بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل
  • بازسازی آسیب‌های معدنکاری با اصلاح قانون معادن
  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • انجام عملیات اصلاح و اجرای شیب شیروانی در آزادراه کرج - قزوین
  • این شهر رکورددار چندقلوزایی در کشور است
  • این شهر رکورددار چندقلوزایی در کشور
  • ۴ مفقودی سیل استان کرمان زنده پیدا شدند
  • خلجی: تیم اقتصادی دولت تغییر نمی‌کند/ هدف‌گذاری برای کاهش تورم
  • رفع خرابی برق در ۵۶۴ نقطه/وضعیت شبکه برق هرمزگان پایدار شد