Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده حدود 400 هزار نفر در محدوده شهرستان های زیرپوشش این دانشگاه در جنوب استان سیستان و بلوچستان جامعه هدف طرح ملی فشارخون هستند.

دکتر مهران امینی فرد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزایش نسبت شناسایی و شروع مراقبت و درمان در بیماران مبتلا به پرفشاری خون در کشور، افزایش آگاهی جامعه نسبت به عوامل خطر، پیامدها و اهمیت تشخیص زودرس و کنترل فشار خون بالا را از اهداف کلی اجرای این طرح ملی عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: فشارخون بالا مهمترین عامل مرگ و میر زودرس و ابتلا به بیماریهای قلبی،کلیوی و سکته مغزی است که متاسفانه جمعیت مبتلایان به این بیماری در سه دهه اخیر سه برابر شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بیان کرد: در فشار خون حدود 40درصد افراد از بیماری خود اطلاع ندارند و از بین 60درصد افراد مطلع نیز فقط 20درصد تحت نظر پزشک دارو دریافت می کنند.
وی ارتقاء آگاهی مردم درباره فشارخون بالا، ترغیب آنان برای مراجعه به مراکز تعیین شده و اندازه گیری فشارخون و شناسایی و پیگیری افراد دارای فشارخون بالا را از اهداف اجرای این طرح ملی عنوان کرد.
امینی فرد اظهار داشت: این طرح از 27 اردیبهشت آغاز شده و تا 15 تیر ادامه خواهد داشت.
وی تاکید کرد: جامعه هدف در این طرح افراد بالای 30 سال، زنان باردار و بیماران کلیوی هستند که فشار خون آنان پایش و افراد دارای فشار خون بالا برای دریافت خدمات درمانی به سطوح بالاتر معرفی می‌شوند.
امینی فرد گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده حدود 400 هزارنفر در محدوه شهرستان های تحت پوشش این دانشگاه تحت پوشش طرح فشارخون قرار می گیرند که پیش بینی می شود از این تعداد حدود 100 هزار نفر مبتلا به فشارخون باشند که با شناسایی این افراد می توان از افزون بر 70درصد حمله های قلبی و سکته های قلبی در منطقه پیشگیری کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: این طرح در قالب 671 تیم بهداشتی مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی ، خانه بهداشت و پایگاه بهداشتی و 37 ایستگاه ثابت در درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها ، کلینیک‌های ویژه و پایگاه‌های ثابت در محل‌های پر ازدحام با اندازه‌گیری و ارائه راهکارهای درمانی و کنترلی فشار خون بالا انجام می گیرد.
7316 ‌**6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت و درمان طرح ملي فشارخون دانشگاه علوم پزشكي ايرانشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۳۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن

به مناسبت روز روانشناس و مشاور، آیین تجلیل از مشاوران در مرکز مشاوره خانواده مهر کرمان با حضور سردار نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، سرهنگ مرادی زاده معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان و جمعی از مسئولان و مشاوران برگزار شد.

سردار نظری، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در این مراسم گفت: پیش از این مردم استان کرمان با مشاوره خیلی آشنا نبودند و اکنون چند سالی است که اندکی این مسئله در بین مردم جا افتاده است.

وی افزود: مشاوره فردی، یک فرآیند کمکی است که طی آن یک فرد متخصص در زمینه روانشناسی، به مراجعه‌کننده خود در حل مشکلات و چالش‌های زندگی‌اش در زمینه های شخصی، اجتماعی، تحصیلی، شغلی و غیره کمک می‌کند؛ ولی بخش از مردم نمی‌دانند و مشاوره را به موضوعات پزشکی و اختلالاتی که مدنظرشان است، ارتباط می دهند.

سردار نظری فرهنگ سازی درباره مراجعه به مشاوره را ضرورت جامعه مدرن امروز دانست و با اشاره به اهمیت نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقای بهداشت روانی جامعه، تصریح کرد: اینکه بتوانیم به افراد مشاوره بدهیم بسیار مهم است؛ چون بخشی از جنگ شناختی دشمن در مورد این اختلالات است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان داشت: دشمن در تلاش است تا بین نسل جوان و حتی نسل های بالاتر اعتماد به نفس را پایین بیاورد و ناامیدی را پمپاژ کند و با ضریب دادن به مشکلاتی که وجود دارد، این مشکلات را فردی کند و به فرد نسبت دهد.

وی با اعلام اینکه  مراکز مشاوره برای ایجاد اعتماد به نفس در نوجوانان و جوانان و اعتماد بخشی به افراد برای تعیین مسیر درست زندگی، ایجاد شده اند و جلوی بسیاری از اختلالات مخصوصا در خانواده‌ها را می گیرند، افزود: تجربه نشان داده مراجعه به مشاوره،سبب اعتماد بخشی به افراد و تعیین مسیر درست در زندگیشان می شود.

در پایان این مراسم از تعدادی از مشاوران تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • آمارهای عجیب برای بالا بردن شبکه سه/ برمودا و شریفی مقدم ۳۰۰ میلیون بار دیده شدند شما چطور آقای فروغی
  • آیت‌الله گرامی در گفت و گو با جماران: یکی از عوامل مهم لغو رفراندوم اصلاحات ارضی از سوی شاه اعتراض آیت الله بروجردی بود/ مقام ایشان در بُعد معنوی بسیار بالا بود ولی مثل بسیاری از مدعیان امروزی نبود که خود را مطرح کند
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ فشارخون و دیابت دو عامل نارسایی کلیه
  • در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • تهدیدی به نام سندروم «ددی ایشو»!
  • این چای برای افراد مبتلا به فشار خون توصیه شده
  • اجرای طرح توانمند سازی مردم شهر جغتای مقابل بیماری فشارخون