Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: امسال برای تامین شبکه و آب شرب عشایر کشور ۲۰۴ میلیارد‌ تومان اعتبار مصوب و اختصاص داده شده است. ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

 به گزارش خبر‌گزاری تسنیم از همدان، کرمعلی قندالی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای عشایری استان همدان اظهار داشت: با توجه به این اعتبار از هر منبع آب جاری و زیر‌سطحی که در استان همدان وجود دارد باید برای تامین آب شرب عشایر استان همدان استفاده شود و سازمان امور عشایر کشور هزینه‌های آن را تامین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بدون اشاره به اینکه عشایر استان همدان به چه مقدار آب نیاز دارند و در کدام مناطق برای تامین آب عشایر استان برنامه‌ریزی شده است، افزود: طرح تامین آب مورد‌نیاز عشایر در استان همدان امسال به طور 100 درصد تامین اعتبار می‌شود و باید آب را تامین کرد.

قندالی با بیان اینکه در کشور حدود یک‌ میلیون‌ و 200 هزار نفر عشایر داریم، گفت: منابع مالی تامین آب شرب و اجرای شبکه آب شرب عشایر کشور هم از صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شده و مسئولان نباید نگرانی درباره تامین‌ هزینه‌های آن داشته باشند.

وی اظهار داشت: عشایر ظرفیت ویژه انسانی، فیزیکی و‌ سرزمینی و نهادی برای حفظ گنجینه‌‌ای به نامه مراتع و  منابع طبیعی هستند که این ذخایر بالقوه را برای تولید کشور حفظ کردند. اگر سامانه‌های عشایری نبودند همه مراتع کشور با ساخت و ساز‌های غیر‌قانونی نابود می‌شد.

شرایط کوچ عشایر استان تهران به سمت منطقه لار تسهیل می‌شود‌‌تفاهم‌نامه اجرای پروژه‌‌ از محل درآمدهای مالیات بر ارزش‌افزوده برای عشایر اجرایی می‌شود‌500 خانوار عشایری نهبندان از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند

قندالی افزود: اکنون‌ باید به  تامین‌خواسته‌های عشایر بیش از گذشته توجه کرد تا شاخص‌‌های زندگی عشایر هم به سطح شاخص‌های زندگی روستایی و عشایری ارتقا یابد. اگر امروز عشایر کشور با مشکلاتی در این حوزه روبه‌رو هستند باید از خودمان سوال کنیم که چرا اقدام لازم را بر بهبود زندگی این ذخیره اقتصاد مقاومتی و تولید کشور که خودش تولید کشور برای تامین فر‌آورده‌های گوشتی و لبنی حفظ کرده است انجام ندادیم.

رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: نباید به حریم عشایر که مراتع است وارد شد، سال قبل صحنه درد‌ناکی را از آسیب دیدن مراتع در همدان دیدیم که هر زمان به یاد آن می‌افتم سخت مرا نارحت می‌کند چرا باید مجوز کاوش معدن در همدان صادر شود و عامل تولید عشایر را با بیل مکانیکی و لودر نابود کنیم آن وقت چطور انتظار داریم عشایر تولید کشور را تقویت کرده و آن را بیافزاید.

وی افزود: در قانون برنامه ششم توسعه 17 حکم به صراحت برای ارتقای شاخص زندگی عشایر کشور آمده است و دستگاه‌های اجرایی باید در حوزه شرح وظایف و مسئولیت خود برای تحقق آن اقدام کنند. همچنین سازمان امور عشایری کشور وظیفه‌ای برای تامین جشنواره ملی بومی و عشایری در کشور ندارد و هر یک از این بخش‌‌های متولی خاص خودش را دارد و ارشاد و اداره ورزش و جوانان هستند که باید برای ورنق فعالیت‌های بخش عشایری از این موضوع حمایت کنند.

قندالی گفت: دولت طبق برنامه ششم توسعه موظف شده است هر سال 5 درصد به ارتقای شاخص زندگی عشایر کمک کند که این موضوع در شرح وظایف هم دستگاه‌ها آمده است.

انتهای پیام/ح

R41405/P/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۳۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت پل شهید نجفی در جاده سی سخت

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح های صنعت برق و مخابرات در میامی
  • تخصیص اعتبار جدید به ابر رایانه سیمرغ/ افزایش توان و ظرفیت پردازش
  • نقش چادر‌های عشایری در کاهش تصادفات جاده‌ای
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر
  • ثبت نام رایگان بیمه روستایی ویژه مادران دارای سه فرزند
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند در کرمانشاه
  • تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت پل شهید نجفی در جاده سی سخت
  • بیمه رایگان مادران روستایی و عشایری در هرمزگان
  • ۵ طرح محوری خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳ برای مناطق عشایری