Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@20:31:29 GMT

چرا فرماندار پلدختر عزل نشد!

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۳۹۷۷

چرا فرماندار پلدختر عزل نشد!

چند روزی است برخی منابع محلی و منابع غیررسمی از تغییر فرماندار پلدختر در روزهای آینده خبر دادند که از سوی استانداری و مراجع ذی صلاح تأیید نشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از  سفیر افلاک، وقوع سیل در لرستان حواشی خوب و بد زیادی را پدید آورد از همدلی مردم ایران زمین تا کم کاری برخی مسئولان این منطقه، که موجب نارضایتی خیلی از مردم سیل زده لرستان شد، چرا در زمان قوع سیل  نقش فرماندار و نماینده این شهرستان بسیار کم رنگ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

 

چند روزی است برخی منابع محلی و منابع غیررسمی از تغییر فرماندار پلدختر در روزهای آینده خبر دادند که از سوی استانداری و مراجع ذی صلاح تایید نشد.   

 

پیرو این اتفاقات فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در همایش سیل لرستان، چالش‌ها و فرصت‌ها در واکنش به این موضوع گفت: نماینده پلدختر نگذاشت فرماندار عزل شود چون فرمانداری را می‌خواهد که او را از  صندوق رای بیرون بیاورد.   

 

صحبت های فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان سخنانی است که شاید درد دل مردم این دیار باشد، فرمانده یا مسئول ارشد استان، شهرستان یا شهر باید در مواقع بحران با بصیرت عمل کند و پس از بحران نیز نهایت تلاش خود را برای کمک به مردم دیارش انجام دهد و در صورتی که کم کاری صورت میگیرد نماینده مردم باید دلیل کم کاری را مطالبه گر باشند.    

 

اما در لرستان و پلدختر این اتفاق نیفتاد و  نماینده مردم شریف و آسیب دیده پلدختر به جای رسیدگی به موضوع و پیگیری به دنبال صدور جوابیه و محکوم کردن مطالبه گری  و روشنگری فرمانده سپاه لرستان است.   

 

نمی توان عملکرد ناصواب آن گروه از نمایندگانی که از انجام وظایف مهم و حیاتی نمایندگی به بهای تأمینِ منافع شخصی یا گروهی بازمانده اند و سرگرم امور بسیار جزیی و حاشیه ای در حوزه های انتخابیه ی خود شده اند را نادیده گرفت.    

 

دخالت مستقیم و آشکار گروهی از نمایندگان مجلس در عزل و نصب مدیران دستگاههای اجرایی استانها و شهرستان ها از بارزترین روش هایی است که آنان را از انجام وظایف قانونی خود دور کرده است.    

 

دُرست است که در سطح کلان کشور، مجلس وظیفه دارد به تک تک اعضای کابینه (وزیران) رأی اعتماد دهد و بر فعالیتشان نظارتی مستمر داشته باشد، اما «نظارت» بر رفتار دولت و واحدهای زیر مجموعه ی آن، با «دخالت» مستقیم و آشکار در نصب و عزل مدیران محلی به کلی متفاوت است.    

 

تقریباً در دو دهه ی اخیر، بسیاری از مدیران کل و رؤسای ادارات در استان ها و شهرستان ها با این روش فرا قانونی برگزیده یا برکنار شده اند.  

 

شمار مدیران اجرایی که تنها به دلایلی مانند دوستی، آشنایی، خویشی و هم جناح بودن با فعالان ستادهای انتخاباتی برخی نمایندگان مجلس بر سر کار آمده اند کم نیست و آنچه که تقریباً به فراموشی سپرده شده، شرایطی است که قانون برای احراز یک سِمَت اجرایی در نظر گرفته شامل برخورداری از تحصیلات عالیه و معتبر دانشگاهی و البته مرتبط با شغل مورد تصدی، داشتن تخصص لازم، تجربه ی کافی و توان بالای مدیریتی همراه با برخورداری از تعهدات اخلاقی، چندان مورد توجه قرار نمی گیرد.   

 

مدیرانی که بدون طی نمودن سلسله مدارج اداری و کسب حداقل تجربه و مهارتهای لازم، یک باره به سمت های مدیریتی رسیده اند و عموم کارکنان شان، کمترین اعتقادی به شایستگی ها، برتری ها و توان بالای مدیرتی آنها ندارند، تقریباً امری عادی شده است.  

 

روشن است که هر گاه امور مربوط به عزل و نصب مدیران اجرایی به جای آن که در وزارتخانه ها و سازمان های متبوع شان صورت گیرد، به ستادهای انتخاباتی نمایندگان مجلس در شهرستان ها واگذار گردد، نتیجه ای جز این نخواهد داشت.    

 

بی تردید این شیوه ی غلط و ناصواب، انفعال و انزوای بیش از پیش نیروهای ارزشی، متعهد، متخصص و دلسوز را به دنبال داشته و دارد و در مقابل، زمینه را برای خودنمایی برخی عناصر فاسد، کم سواد، بی اعتقاد و فرصت طلب مهیا ساخته و می سازد. 

 

تنها راه برون رفت از این وضعیت را باید در پرداختن نمایندگان مجلس به وظایف قانونی خود سراغ گرفت.    

 

انتظار آن است که نمایندگان مجلس و ستادهای انتخاباتی آنها به جای صرف وقت برای تغییر مدیران اجرایی، بکوشند ابزارهای نظارتی را تقویت نمایند و با اصلاح قوانین موجود، ساز و کارهای اصولی و قانونمند را برای روی کار آمدن مدیران توانا، متخصص و البته، پاسخگو برقرار سازند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۳۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهن‌کجی منطقه آزاد بوشهر به مردم با انتصاب مدیران پروازی

مدیرکل بازرسی استانداری بوشهر گفت: بر‌اساس بررسی که از سازمان منطقه آزاد بوشهر شده متوجه شدیم علاوه بر مدیر اجرایی، کارشناسان این مجموعه نیز پروازی هستند که این مسئله دهن‌کجی به مردم استان بوشهر محسوب می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، صادق بوستانی صبح امروز در حاشیه بازدید سرزده از سازمان منطقه آزاد بوشهر، اظهار داشت: بر اساس گزارشات متعدد واصل شده به دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقى استانداری بوشهر متأسفانه شاهد حضور تیم پروازی در سازمان منطقه آزاد بوشهر هستیم.

مدیرکل بازرسی استانداری بوشهر با بیان اینکه شناسایی مدیران پروازی با توجه به مأموریت معاونت اجرایی رئیس جمهور صورت می‌گیرد، گفت: بر‌اساس بررسی که از سازمان منطقه آزاد بوشهر شده متوجه شدیم علاوه بر مدیر اجرایی، کارشناسان این مجموعه نیز پروازی هستند که این مسئله دهن‌کجی به مردم استان بوشهر محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: برخی از مدیران پروازی هر چند ماه یک بار و بعضاً در هر ماه به مدت بسیار کوتاهی در محل کار حضور پیدا می‌کنند که همین مسئله باعث آسیب به مجموعه و عقب‌ماندگی در برنامه‌ها می‌شود.

مدیرکل بازرسی استانداری بوشهر افزود: وجود مدیران پروازی باعث رکود در فعالیت‌های سازمانی و تحمیل هزینه‌های سنگین مالی می‌شود.

بوستانی خاطر نشان کرد: در اسرع وقت مکاتبات لازم با معاون اجرایی رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور صورت خواهد گرفت و انتظار این است با توجه به تأکیدات رئیس جمهور مدیران پروازی ناکارآمد در سایر دستگاه‌ها و صنایع استان را شناسایی خواهیم کرد.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • تقویت ارتباط مدیران با مردم
  • مدیران ارتباط خود با مردم را تقویت کنند
  • ضرورت استقرار و استقلال تمام ادارات در خلیل‌آباد بعد از ۲۰ سال
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • استاندار اصفهان: تغییر در سطح فرمانداران و مدیران کل
  • تغییرات فرمانداران و مدیران کل در استان اصفهان
  • دهن‌کجی منطقه آزاد بوشهر به مردم با انتصاب مدیران پروازی