Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل گفت: متاسفانه عطش تفاخر و تشخص در بین خانواده‌ها به آفت جدی تبدیل شده و در فضای مجازی هر فردی به دنبال نمایش خود با شیوه غلط است. ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی شامگاه چهارشنبه در مراسم سخنرانی ماه مبارک رمضان در مسجد میرزا علی اکبر اردبیل اظهار داشت: برخی شرب خمر، روابط نامشروع، پوشیدن لباس‌های نامتعارف و مواردی از این دست را نشان تشخص می‌دانند و در فضای مجازی نیز چنین مواردی به عنوان شخصیت فرد به نمایش گذاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به ویژه عادات بد از سوی قشر مرفه و پولدارها در جامعه تزریق می‌شود و هر رفتاری از سوی قشر مرفه از سوی سایر اقشار تقلید می‌شود که آفتی جدی است و هشدار می‌دهیم که افراد با دقت و مراقبت از رفتاری الگوبرداری کنند.

تاکید امام جمعه اردبیل بر تربیت دینی جوانان؛ استقبال از رمضان شکرانه ماه خدا استانتقاد امام جمعه اردبیل از اسراف و چشم و هم‌چشمی و بی‌توجهی به حال و روز دوست و همسایهامام جمعه اردبیل: تمام معضلات اقتصادی ‌ریشه فرهنگی دارد

امام جمعه اردبیل با ذکر مثالی به شرب خمر و پوشیدن البسه پاره اشاره کرد و گفت: شرب خمر حتی در نگاه عده‌ای نشانی از روشنفکری است و در این میان به دلیل گرانی، مشروبات دست‌ساز متداول شده که گاهی قرص‌های خواب‌آور به آن اضافه می‌کنند تا خاصیت مسکن داشته باشد و کوری، مرگ مغزی و حتی مرگ را رقم زده است.

وی افزود: از سویی گروهی از جوانان ما بدون دانستن فلسفه البسه پاره صرفا آن را تقلید کرده و حتی نشانه تشخص و به روز بودن خود می‌دانند؛ این در حالی است که بی‌توجهی به عفت در جامعه و شرب خمر موجب پدید آمدن گناهان دیگر شده و اثرات آن مخرب است.

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: خداوند بارها در قرآن تاکید کرده است که ترازوی او ترازوی حق است و تمامی اعمال انسان حتی به اندازه دانه خردلی محاسبه می‌شود، بنابراین فردی که شرب خمر کرده و فسادی را دامن زده یا آن کسی که دروغ می‌گوید، کم‌فروشی می‌کند، به ناموس دیگری تعدی می‌کند، مال حرام و دزدی به خانه می‌برد و به نامحرم نگاه بد دارد تمامی اعمالش محاسبه می‌شود.

وی افزود: برخی می‌گویند وقتی دیگری خلاف و فساد می‌کند، پس من هم می‌توانم، این به معنی «تسویل» است و «تسویل» یعنی جای بد و خوب را عوض کردن و جای حق و باطل را عوض کردن کار شیطان است و به همین دلیل است که این عصر را عصر «آب طلا» می‌گویند یعنی به جای طلا، آب آن را نشان می‌دهند و جای بد و خوب را تغییر می‌دهند.

عاملی افزود: در مقابل تسویل نفس، قرآن نازل شده که فرقان است و می‌تواند خوب و بد را تمییز کرده و راه درست را به انسان نشان دهد و مانع از گمراهی فرد شود.

انتهای پیام/ح

R41374/P/S6,49/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۴۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای فرهنگی در ادارات کردستان تشکیل شود

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: هر کدام از مسئولان در ادارات شورای فرهنگی را تشکیل و خروجی آن را اعلام کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی صبح امروز در یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان برگزار شد، با اشاره به آیه 18 سوره زمر اظهار داشت: خداوند فرموده بشارت ده، همان کسانی که سخنان را می‌شنوند و از نیکوترین آن‌ها پیروی می‌کنند آنان کسانی هستند که خدا هدایتشان کرده، و آن‌ها خردمندانند. 

وی با اشاره به اجرای طرح نور گفت: جلسات و مصوبات زیادی ویژه حجاب و عفاف در سطح کشور و استان وجود دارد که اکنون نیازمند اجرا و عمل است. البته متاسفانه در جلسات این حوزه هر بار کارشناس، معاون و مدیرکل شرکت می‌کنند که نباید این باب شود.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با اشاره به وجود 55 هزار کارمند و خیل عظمی از جامعه دانشگاهی در استان، این پتانسیل‌ها را ظرفیت بزرگی برای جهاد تبیین و فرهنگ‌سازی رعایت حجاب دانست و تصریح کرد: تبیین کلام اهل بیت(ع) در رابطه با حجاب و معنویت باید بیان شود.

وی افزود: باید برای اتفاقات فرهنگی در استان به خرد و عقل جمعی برسیم و تصمیمات فردی گرفته نشود، گرچه مخالف برگزاری جشنواره‌ها نیستیم اما باید چارچوب‌ها نیز حفظ شود. فرهنگی بودن کردستان که تنها به رقص و پایکوبی نیست.

پورذهبی بیان کرد: البته برگزاری جشنواره‌ها یک گوشه از اتفاقات فرهنگی است، در یک شهر 300 هزار نفری 300 نفر عضو کتابخانه هستند! باید فرهنگ کتابخوانی نیز در میان مردم به ویژه جوانان ترویج داده شود.

کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها برگزار شود

وی اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود نشست‌های فرهنگی و کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه و مدرسه‌های استان برگزار شود، در حمایت از حمله اخیر سپاه به رژیم صهیونیستی مواضع و حرکتی از جامعه دانشگاهی کردستان ندیدیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان خواستار پشتیبانی از هنرمندان و اهل قلم شد و تاکید کرد: هر کدام از مسئولان، شورای فرهنگی در ادارات زیرمجموعه خود تشکیل دهند و خروجی برنامه‌هایشان را اعلام کنند.

پورذهبی با اشاره به سفر شهرستانی و بازدید میدانی اخیر خود از شهرستان دیواندره، عنوان کرد: در این سفر مردم یکی از روستاها به خاطر مشکل آب جلوی ماشین ما را گرفتند و با حضور در میان آنان پاسخ‌گوی دغدغه و صحبت‌هایشان شدیم، از استاندار انتظار می‌رود مشکل این روستانشینان پیگیری و برطرف شود.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس‌ جمهور با آیت‌الله شاهچراغی ‌
  • «کم‌آبی» ابرچالش استان سمنان است
  • نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: بقیع باید بازسازی شود
  • شورای فرهنگی در ادارات کردستان تشکیل شود
  • دیدار صمیمی نماینده ولی فقیه در استان با مردم دیواندره
  • بازدید نماینده ولی فقیه در کاشان از گروه موشکی ۸۴۰ ارتش
  • تصاویری از تجلیل مادران شهدا از سپاه پاسداران در ایلام
  • بازدید نماینده ولی فقیه در قرارگاه کربلا از خط مرزی
  • انتصاب امام جمعه موقت جدید سمنان
  • بانوان هنرمند با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی دیدار می‌کنند