Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@19:03:58 GMT

حاج عمران؛ حماسه رزمندگان لرستان

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۴۱۱۷

حاج عمران؛ حماسه رزمندگان لرستان

حضور رزمندگان دلاور از سراسر ایران اسلامی بخصوص رزم دیدنی غیرتمندان لرستانی بذر امید و پیروزی را در خاک پیرانشهر کاشت و آرزوی تصرف این شهر را بردل صدام و بعثیان گذاشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک حاج عمران؛ حماسه دلیران لر دراواخر اُردیبهشت 65 در مقابله با یکی از سلسله عملیات های  دشمن موسوم به دفاع متحرک انجام گرفت، رژیم بعث عراق برای ثبیت موقعیت حزب کومله و دموکرات و از طرفی آزادسازی پادگان حاج عمران که در سال ۱۳۶۲ طی عملیات والفجر ۲ برای مدتی به تصرف نیروهای ایرانی وکرد مورد حمایت ایران در آمده بود درصدد تصرف پیرانشهر بود که حضور رزمندگان دلاور از سراسر ایران اسلامی بخصوص رزم دیدنی غیرتمندان لرستانیبذر امید و پیروزی را در خاک پیرانشهر کاشت و آرزوی تصرف این شهر را بردل صدام و بعثیان گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امروز بعد از گذشت سال ها طنین نوای الله اکبر، یا زهرا(س) و یا مهدی(ع) رزمندگان لشگر 57 لرستان در بین صخره های این منطقه عملیاتی به گوش می رسد، بلندای ارتفاعات 2519 تپه شهدا در مقابل پایمردی های گردان های انبیاء، محرم، ابوذر، مالک اشتر ،ثارالله و محبین لشگر 57 سر تعظیم فرو آورده است، حاج عمران از لحظه شهادت و سجده یک به یک 385 دلاور لرستانی بر زمین این منطقه حکایت ها دارد؛ حکایتی شهیدانی همچون

 

این روزها که مقارن است با آغاز عملیات حاج عمران، رزمندگانی که به خاطر حجم سنگین آتش دشمن پیکر بسیاری از همرزمان خود را در بین مناطق صعب العبور حاج عمران جا گذاشتند و با بیرق خونین شهدا برگشتند، آرام و قرار ندارند و تنها بیان گوشه ای از دلاوری های مردان رزم آن روزها ذره ای از بار سنگین غم دوری ازهمرزمانشان را که در این سال ها بر سینه آنان نشسته می کاهد.

 

سرهنگ پاسدار ماشااله بازگیر، فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد از رزمندگان حاضر در عملیات حاج عمران در گفت وگو با سفیرافلاک درخصوص نقش آفرینی رزمندگان لشگر 57 حضرت ابوالفضل(ع) لرستان دراین عملیات گفت: در فروردین ماه سال 65 شاخ های شمیران در دست بچه های لرستان بود، بهترین نیروهای لرستان برای باز پس گرفتن ارتفاعات و شاخ های شمیران در قالب هفت گردان پیاده و پنج گردان تخصصی برای شروع عملیات  26 اردیبهشت در منطقه دربندی خان جمع شده بودند. 

 

وی با اشاره به نامه ارسالی فرماندهان جهت ورود به منطقه عملیاتی حاج عمران افزود: طی نامه ای از لشگر 57 حضرت ابوالفضل(ع) خواسته شد که از دربندی خان با تمام قوا سریعاً به سمت منطقه عمومی حاج عمران حرکت کند و جلوی عملیات دشمن در این منطقه را بگیرند.

 

فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد بیان کرد: بعد از استقرار نیروها در حاج عمران مهمات را نزدیک به کمین دشمن ریختیم و از لجمن به بعد آتش بار را مستقر کردیم، دشمن با دو تیپ وارد عمل شد و نیروهای ما در 700 متری ارتفاعات مستقر بودند.

 

وی با اشاره به موقعیت مهم  شهر پیرانشهر که دشمن عزمش را برای تصرف این منطقه جزم کرده بود، بیان کرد: دشمن در 12 کیلومتری پیرانشهر مستقر بود واگر شهر پیرانشهر را تصرف می کرد یک منطقه آزاد برای دموکرات و کومله می شد.

 

بازگیر در رابطه با ماموریت بچه های لرستان در عملیات حاج عمران، تصریح کرد: مأموریت لشگر 57 لرستان در این عملیات سد کردن دشمن بود، دشمن با پیشروی که داشت می خواست روی خط مرزی ارتفاعات تمر چین مشرف بر شهر چومان مصطفی در عراق بیاید.

 

وی با اشاره به توان نظامی دشمن در سه راهی مرگ، خاطرنشان کرد: نیروهای لرستان 28 اردیبهشت در سه راهی مرگ منطقه حاج عمران مستقرو آماده عملیات شدند.

 

فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد از حضور گردان های مالک اشتر ازنا ، ثارالله بروجرد، محبین کوهدشت، انبیاء خرم آباد، محرم دورود، ابوذر الیگودرز  در این عملیات یاد کرد و گفت: در شب 29 گردان مالک اشترازنا شبانه به سمت ارتفاعات 2519 حرکت کردند، شب 31 گردان ثار الله از سمت راست، گردان ابوذر از سمت چپ و گردان محبین روی ارتفاعات 2519 حرکت کردند.

 

 

وی اظهارداشت: شب بعد قرار شد گردان انبیاء به عنوان خط شکن در جناح چپ، گردان شهدا به فرماندهی شهید میرشاکی در سمت راست و گردان محرم در مواضع پدافندی قبل از تپه شهدا مستقر شوند.

 

بازگیر افزود: گردان ذولفقار در شب سوم خرداد از سه راهی مرگ عبور کرد قرار شد گردان انبیاء و شهدا ارتفاعات را تصرف کنند و ما جلوی پاتک های دشمن را بگیریم، ساعت 1و نیم شب بود که خبر دار شدیم گردانها در حال موفقیت هستند بنابراین به سمت تپه شهدا رفتیم، نیروها تقسیم شدند وتوانستیم دو قبضه را بالا ببریم.

 

وی با بیان این که در سال های 62،65 و اواخر 66  در منطقه حاج عمران سه بار عملیات شده است، عنوان کرد: در این سال ها جمهوری اسلامی یک بار هم اجازه نداد دشمن از ارتفاعات 2519 پایین بیاید و آنچه موجب پیروزی رزمندگان ما شد معنویت به همراه اخلاص آن ها بود.

 

فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد با اشاره به آمار 385 شهید استان در این عملیات گفت: 300 شهید متعلق به لشگر 57 لرستان بوده و 85 شهید دیگر مربوط به رزمندگان شهرستان پلدختر و نورآباد بوده که تحت امر لشگر ویژه شهدا عملیات کردند.

 

وی با اشاره به صحبت های رهبری در خصوص نبرد لرها در این عملیات، تصریح کرد: درعملیات حاج عمران رشادت و شهامت لرستان بر جهانیان ثابت شد لشگر 57 معادلات دشمن را به هم ریخته بود، دشمن با هشت لشگر آمده بود در حالی که ما یک لشگر بودیم، دشمن شبی یک تیپ وارد عمل می کرد در حالی که ما شبی یک یا دو گردان وارد عمل می کردیم و در آخر دشمن کم آورد.

 

بازگیر تأکید کرد: انقلاب اسلامی یک کودتا نبود، ما برای هر وجب از خاک جمهوری اسلامی خون داده ایم استان لرستان 6 هزار و 200 شهید را تقدیم انقلاب کرد که 2هزار و شش نفر مربوط به شهر خرم آباد و 437 شهید، بسیجی بوده است.

 

متن پیام مقام معظم رهبری به مناسبت شهادت 385 شهید استان لرستان در پی عملیات حاج عمران

نبرد مردان لرستان بیش ازآنچه شنیدنی باشد دیدنی است، سلام مرا به مردم شهیدپرور لرستان و شهر خرم‌آباد و علمای محترم ابلاغ کنید، من رشادت و پایداری مردم و عشایر غیور را در وقایع اخیر و جنگ شنیده و اطلاع دارم، لیکن در سال 59 شخصاً شاهد شجاعت و دلاوری‌های داوطلبان مخلص آن استان بوده و از نزدیک روحیه مبارز آنان را شناخته‌ام، نبرد آنان بیش ازآنچه شنیدنی باشد، دیدنی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۴۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۲ هزار واحد مسکن مهر هنوز تکمیل نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید غفوری سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید اظهار کرد: در شرکت عمران شهرهای جدید و کلیه شهرهای جدید تابعه، مطابق با دستور وزیر راه و شهرسازی و رئیس جمهوری باید مساکن مهر باقیمانده به ویژه پروژه‌هایی که در گذشته مشکل معارض نداشتند را تا قبل از پایان سال ۱۴۰۳، به اتمام برسانیم.

وی افزود: حدود ۳۲ هزار واحد از مسکن مهر باقیمانده کشور مربوط به شهرهای جدید است که عمده این مسکن‌ها یعنی ۱۳۸۰۰ واحد مربوط به شهر جدید پردیس است که علت آن هم شرایط خاص توپوگرافی و زمان کلید خوردن پروژه است. ما همت را بر این گذاشتیم پروژه‌ها را در سال ۱۴۰۳ به اتمام برسانیم.

رئیس هیأت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه خاطر نشان کرد: بعضی از پیمانکاران به ویژه در فازهای ۸ و ۱۱ از همین روزهای ابتدایی پای کار هستند اما برخی کم‌کار هستند که با توجه به تذکرات قبلی، همچنان فعال نشدند. ما اخطارهای لازم را صادر کردیم و هفته آینده مجدداً از این پروژه‌ها بازدید خواهیم کرد. همین‌طور در سایر شهرها بازدیدهایمان ادامه خواهد یافت.

غفوری افزود: در پردیس شاهد شتاب کارها هستیم و در آستانه اتمام پروژه‌ها قرار داریم و به همین دلیل در ابتدای سال از تیم اجرایی شرکت عمران پردیس انتظار داریم پروژه‌های باقیمانده به ویژه آن دسته از پروژه‌هایی که معارض نداشتند را تا پایان سال ۱۴۰۳ به اتمام برسانند و دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز باید همت کنند و به ویژه دستگاه‌های مرتبط با وزارت نیرو و وزارت نفت، پابه‌پای افتتاح‌ها و تحویل واحدها باشند تا ما بتوانیم این پروژه ملی و پروژه‌ای که برای مردم است را تحویل دهیم.

غفوری در خصوص تأمین مالی پروژه نیز گفت: از نظر تأمین منابع مالی، با همتی که وزیر راه و شهرسازی در این موضوع داشتند و منابع خوبی که از صندوق ملی مسکن در اختیار شرکت عمران شهرهای جدید قرار گرفته، ما تقریباً مشکل خاصی را در بخش مالی نخواهیم داشت. بر این امر واقف هستیم که از آورده متقاضی و تسهیلات بانکی به ویژه در پردیس هیچ منابعی نداریم چرا که به اتمام رسیده و مطابق همین موضوع، ما منابع مالی مورد نیاز را از صندوق ملی مسکن تأمین خواهیم کرد.

کد خبر 6062794

دیگر خبرها

  • تایید ثبت‌نام ۸۸ هنرمند و خبرنگار مرکزی متقاضی مسکن
  • روز دهم فروردین، روز یادآوری حماسه عظیم مردم یزد در براندازی رژیم شاهنشاهی و یوم الله ۱۲ فروردین روز حیات طیبه انقلاب اسلامی
  • «اروند» دریایی که حال و هوایش فرق می‌کند
  • ماجرای تصرف توپخانه عراق بدون تلفات به روایت یک شاهد عینی
  • شهادت یکی دیگر از رزمندگان حزب الله در راه قدس
  • ۳۲ هزار واحد مسکن مهر هنوز تکمیل نشده است
  • دشمن در رسیدن به اهدافش در یمن شکست خورد/ همچنان به حمایت از فلسطین ادامه می‌دهیم
  • یادواره شهدای حاج عمران در لرستان برگزار می‌شود
  • نهمین سالگرد آغاز جنگ علیه یمن؛ بیش از ۱۸ هزار نفر شهید و ۳۱ هزار نفر زخمی شدند
  • نهمین سالگرد آغاز جنگ علیه یمن؛ بیش از ۱۸ هزار شهید و ۳۱ هزار نفر زخمی شدند