Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@05:54:05 GMT

سوم خرداد درسی نشأت گرفته از حماسه بزرگ عاشوراست

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۴۱۳۱

سوم خرداد درسی نشأت گرفته از حماسه بزرگ عاشوراست

معتمدیان با تاکید بر اینکه حماسه سوم خرداد درسی نشأت گرفته از حماسه بزرگ عاشوراست، گفت: هیچ کدام از دشمنی های بدخواهان نظام مقدس اسلامی نتوانسته کوچک ترین خللی در عزم و اراده ملت ایران وارد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد صادق معتمدیان» امروز (2 خرداد) در همایش مشترک نیروهای مسلح استان به مناسبت گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر و تجدید بیعت با مقام عظمای ولایت و گرامیداشت شهدای گلکون کفن این حماسه بزرگ، اظهار کرد: در سالروز حماسه بزرگ سوم خرداد باری دیگر نسیم جانبخش رهایی و عطر شمیم نواز استقلال و آزادی خاطره هزاران شهید و آزادگان سرافراز و ایثارگان مخلص را زنده می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

 

حماسه سوم خرداد درسی نشأت گرفته از حماسه بزرگ عاشوراست
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه حماسه سوم خردا ما را نسبت به وظایف و تکالیف بزرگمان رهنمون می کند، گفت: حماسه سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر باری دیگر عظمت اراده خدا برای پیروزی زنان و مردانی را نشان داد که با امید خالصانه به خدا و با دستهای خالی اما با توکل و توسل به ائمه اطهار علیه السلام حول محور ولایت فقیه و ارزش های بزرگ انقلاب اسلامی به سوی لشکر ظلم تاختند و با دستاوردهای بزرگ و متعالی پرچم افتخار و سربلندی را بر بلندای قله مقاومت و ایستادگی برافراشتند، گفت: اکنون نیز حماسه سوم خرداد حماسه همه روزها و سالهای مقاومت مردم ایران اسلامی است که در چهل سالگی انقلاب تا پای جان خود برای پیشبرد اهداف متعالی خود ایستاده اند و همواره مدافع مظلمومان و کوبنده بر سر ظالمان هستند.
 


معتمدیان با اشاره به اینکه درس بزرگ ملت ایران که مفتخرانه پیش روی همه جهانیان است درس ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و دژخیم های به عنوان دشمن زبون و گرگ صفت است، ادامه داد: حماسه سوم خرداد درسی نشأت گرفته از حماسه بزرگ عاشوراست.
 

موفقیت‌های جوانان برومند ایران اسلامی همچون خار در چشم آرامش را از دشمن گرفته است
وی بیان کرد: موفقیت های مردم و جوانان برومند این مرز و بوم همچون خار در چشم و استخوان در گلو خواب و را آرامش را از دشمن گرفته است و در نهایت استیصال با تهاجم فرهنگی، تحریم اقتصادی و توطئه اطلاعاتی و امنیتی و اختلاف افکنی و گاه به نمایش مضحک تهدید نظامی روی آورده است غافل از اینکه چنین مردمی مقاوم و استواری همچنان با دل و جان از آرمانهای انقلاب دفاع می‌کنند و باکی از این تهدیدات ندارند.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ملت ایران در سایه اطاعت از مقام عظمای ولایت  لحظه ای از حمایت از ایران اسلامی دست نخواهند کشید، گفت: مردم بغض و کینه و نفرت خود را از این اقدامات دشمن با وحدت بیشتر و همت عالی‌تر و تلاش مضاعف نشان خواهند داد.

 

فتح خرمشهر فراتر از یک حادثه و عملیات نظامی است

معتمدیان تاکید کرد: واقعه فتح خرمشهر را باید فراتر از یک حادثه و عملیات نظامی دیده شود؛ عملیات بیت المقدس توازن نظامی در منطقه را به نفع ایران اسلامی رقم زد و فتح خرمشهر نقطه پایان بر محاسبات و معادلات نظامی بود.

 

به گفته وی یکی دیگر از نتایج واقعه سوم خرداد سال 61 این بود که ردپای عنصر تازه ای در تهدیدها و ارزیابی استراتژیست‌ها به نام ایمان و ایدوئولوژی نمایان شد و در ارزیابی جنگ عراق و ایران اکثریت کارشناسان غربی بر مؤلفه تعیین کننده رزمندگان اسلام تکیه کردند.

 

فتح خرمشهر تصویری از الگوی جنگ مردمی و اعتقادی جوانان با تکیه بر فرهنگ ایثار و شهادت را به نمایش می گذارد

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: فتح خرمشهر تصویری از الگوی جنگ مردمی و اعتقادی جوانان این مرز و بوم با تکیه بر فرهنگ ایثار و شهادت را به نمایش می گذارد و امروز به درستی در تقویم رسمی کشور سوم خرداد را به عنوان روز «مقاومت، ایثار و پیروزی» ثبت شده است.

 

معتمدیان با تاکید بر اینکه هویت این الگوی نوین جنگ بر دو پایه مردمی بودن و معنویت استوار شده است، افزود: ماهیت مردمی جنگ به گونه ای بود که در آن دولت و حکومت نقش پشتیبان و تسهیل کننده را ایفا کردند.

 

بازوی محرک جنگ تحمیلی انرژی ایمان و روحیه شهادت طلبی بود

وی با بیان اینکه فاتحان خرمشهر مدلی از جنگ را پایه نهادند که در آن تمام اقشار و آحاد جامعه به شکل داوطلبانه و فراگیر بار دفاع از حریم مملکت را بر دوش کشیدند، عنوان کرد: از ویژگی مردمی جنگ که بگذریم جهان بینی حاکم بر جنگ متفاوت از همه مکاتب مبارزاتی چپ و راست آن روز بود و جوانان جهاد در راه خدا را پیشه کردند و بازوی محرک این جنگ در ایام سخت هشت ساله چیزی جزء انرژی ایمان و روحیه شهادت طلبی نبود.

 

به گفته وی مرزداران ولایتمدار و غیور ایران اسلامی در شرقی ترین نقطه کشور و در استان خراسان جنوبی همچون گذشته پا به پای نیروهای مسلح مقتدر در دفاع از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب ثابت قدم و محکم و استوار چشم به آینده پرامید دوخته اند.
 

 

هیچ کدام از دشمنی های بدخواهان نظام اسلامی نتوانسته کوچکترین خللی در عزم و اراده ملت ایران وارد کند

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در استان پهناور خراسان جنوبی مردم با وحدت بی‌نظیر و علاقه قلبی به نظام جمهوری اسلامی همچنان وفادار به ارزش ها و پایبند به اصول انقلاب به حرکت خود به سوی توسعه و پیشرفت و آبادانی و پشت سر گذاشتن مشکلات ادامه می دهند، گفت: بدون شک تاکنونی هیچ کدام از دشمنی های بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی نتوانسته کوچک ترین خللی در عزم و اراده ملت ایران اسلامی وارد کند.

 

وی بیان کرد: با تاسی به پیروزی های بزرگ همچون حماسه عظیم سوم خرداد و با تکیه به ارش های اسلامی و انقلابی و دفاع مقدس با پشت سر گذاشتن توطئه های فرهنگی، اقتصادی و امنیتی دشمن روزهای پیش رو سراسر پیشرفت و سرشار از امید و سرافرازی خواهد بود.

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان جشن روزه اولی ها مجلس کانون های مساجد مسجد خراسان جنوبي روزه اولی ها ماه مبارک رمضان دختران روزه اولی خبرگزاری شبستان سالروز فتح خرمشهر استاندار خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۴۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه جمهوری اسلامی : در کشوری که یک فساد بزرگ را "فساد نمایی" می نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در جامعه‌ای که حتی با مفسدان اقتصادی برخورد یکسان نمی‌شود بطوری که یکی را به دلایل خاص از زیر سنگ هم که شده پیدا می‌کنند و به صُلابه‌ می‌کشند ولی دیگری را که فساد بزرگ‌تری مرتکب شده تکریم می‌کنند و در بهترین جایگاه قرارش می‌دهند، چگونه می‌توان باور کرد که عدالت حاکم است؟   هیچکس، چه در سطح کارگزاران نظام و چه در سطح عموم مردم، تردید ندارد که ما هنوز نتوانسته‌ایم عدالت را در جامعه برقرار کنیم.   قضاوتی است که از کارگزاران ارشد نظام هم بارها شنیده شده و نمودهای عینی آن نیز در جامعه کاملاً قابل لمس است.   ثروت کشور به صورت عادلانه میان مردم تقسیم نمی‌شود، در ادارات با ارباب رجوع برخورد یکسان صورت نمی‌گیرد، پارتی‌بازی در اکثر دستگاه‌ها بشدت رواج دارد، حقوق‌ها، مزایا و امکانات رفاهی به تناسب شایستگی‌ها و نیازهای واقعی پرداخت نمی‌شوند. بر بخش‌های بکارگیری افراد در پست‌ها و تفویض‌ جایگاه‌ها شایسته‌سالاری رعایت نمی‌شود، به افراد بله‌قربان‌گو امتیاز داده می‌شود و افراد منتقد منصف و دلسوز طرد می‌شوند و...   اینها و بسیاری موارد دیگر نشانه‌های بارز تبعیض هستند، چیزی که با روح اسلام و نظامی که قرار است با «جمهوریت» و «اسلامیت» اداره شود در تضاد کامل هستند.   در جامعه‌ای که حتی با مفسدان اقتصادی برخورد یکسان نمی‌شود بطوری که یکی را به دلایل خاص از زیر سنگ هم که شده پیدا می‌کنند و به صُلابه‌ می‌کشند ولی دیگری را که فساد بزرگ‌تری مرتکب شده تکریم می‌کنند و در بهترین جایگاه قرارش می‌دهند، چگونه می‌توان باور کرد که عدالت حاکم است؟   در جامعه‌ای که پرونده بزرگ‌ترین فساد اقتصادی را به جای آنکه با اولویت بررسی کنند به محاق می‌برند و آن را فسادنمائی جلوه می‌دهند، چگونه می‌توان پذیرفت عدالت در حال اجرا شدن است؟   در جامعه‌ای که اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند، چگونه می‌توان به مردم گفت در حال ساختن بنای رفیع حکومت عدل علی هستیم؟   مردم با مشاهده این بی‌عدالتی‌ها اگر به این نتیجه برسند که ما کاری غیر از تغییر اسم انجام نداده‌ایم و هدفمان این بود که محمدرضا پهلوی را کنار بزنیم و خودمان جای او را بگیریم، نمی‌توان قضاوتشان را رد کرد. قرار نبود آنهمه شهید بدهیم و آنهمه فداکاری صورت بگیرد و بعد از ۴۵ سال هنوز در پیچ و خم‌های تبعیض و بی‌عدالتی سرگردان باشیم و در عین حال به عده‌ای اجازه بدهیم چنین وضعیتی را متن عدالت جلوه دهند! کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برگزاری «مشق حماسه» در رشت
  • موسوی بجنوردی: «دانشنامه حقوق ایران» به زودی منتشر می شود
  • روزنامه جمهوری اسلامی : در کشوری که یک فساد بزرگ را "فساد نمایی" می نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • نمونه ایرانی پدافند ضدهوایی بوک روسی در ایران/ عکس
  • این پدافند ضدهوایی ایران مشابه بوک روسی است/ عکس
  • شب عملیات کجا بودی؟
  • «وعده صادق» هدیه بزرگ سپاه به ملت ایران و مظلومان فلسطین
  • شرق: هیبت اسرائیل در حماسه حمله ایران فرو ریخت
  • بادامچیان: نمایندگان هفتم خرداد مشخص می‌کنند که رئیس مجلس کیست
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشأت گرفته از ایمان الهی است