Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اکرم پورشمس، فوق تخصص بیماری‌های گوارش اظهار داشت: بقای بیماران بعد از ابتلا در تمام سرطان‌ها به مرحله بیماری بستگی دارد و هر چه مرحله بیماری پیشرفته‌تر باشد و گستردگی تومور نیز زیاد باشد زمان بقای بیمار کمتر خواهد شد.

وی افزود: هر چه تومور کوچک‌تر و محدود به ارگان خاص باشد بهتر می‌توان با آن مقابله کرد، اما اگر تومور از دیواره ارگان خارج و سایز آن نیز بیشتر شود، مرحله بیماری نیز گسترده‌تر خواهد شد و بقای بیمار کم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان داشت: اهمیت تشخیص زودهنگام بیماری سرطان بسیار حائز اهمیت است چراکه اگر بیماری در مراحل اولیه باشد با جراحی درمانی می‌توان جهت مقابله با آن اقدام کرد، ولی اگر تومور به سمت عروق و غدد لنفاوی پیشروی کند یا متاستاز باشد احتمال جراحی به سختی خواهد بود و یا غیر ممکن است، بنابراین موفقیت درمان در تشخیص به موقع حائز اهمیت است.

عضو هیئت مدیره انجمن بیماری‌های گوارش گفت: مردم و سیاست گذاران باید بر مسئله پیشگیری توجه زیادی داشته باشند، چون پیشگیری مقرون به صرفه‌ترین راه برای مبارزه و مقابله با بیماری‌هاست.

وی با اشاره به اینکه در گام نخست آگاهی مردم و پس از آن تشخیص زودهنگام در مقابله با سرطان بسیار حائز اهمیت است، گفت: افردی که تریاک، شیره و سوخته استفاده می‌کنند در خطر ابتلا به سرطان‌های مری، معده و پانکراس قرار دارند و تاثیر مصرف این مواد مخدر در بروز سرطان روده نیز در حال بررسی است و می‌توان گفت که در کشور ما خطر سرطان زایی این سه ماده مخدر بیش از سیگار است.

پورشمس گفت: عدم استفاده از سبزی‌ و میوه‌ها و استفاده از مواد غذایی چرب، شور، سرخ شده و پخته شده در مدت زمان طولانی با دمای بالا می‌تواند در بروز بیماری سرطان دخیل باشد، همچنین عدم بهداشت دهان و دندان ارتباط زیادی با سرطان‌های دستگاه گوارش فوقانی دارد همچنین ابتلا به چاقی و بی تحرکی نیز در بروز سرطان در افراد نقش دارد.

انتهای پیام/

اهمیت تشخیص زودهنگام سرطان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۴۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان

احمد اسماعیل زاده٬ مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: مردم باید اهمیت زیادی به تغذیه خود بدهند تا بروز چاقی، دیابت و پر فشاری خون در بین آن ها کاهش پیدا کند. 

 وی بیان کرد: وزارت بهداشت در حوزه تغذیه سالم سیاست‌های مختلفی از جمله نان کامل را دنبال می‌کند تا نان حاوی فیبر در اختیار مردم قرار بگیرد. مصرف نان فاقد فیبر می‌تواند سبب بروز سرطان در مردم شود.

اسماعیل زاده ادامه داد: آموزش‌های تغذیه در مراکز بهداشتی ارائه شده و کارشناسان تغذیه در خانه‌های بهداشت روستایی مستقر خواهند شد. 

وی افزود: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت پیگیری توزیع شیر در مدارس و کاهش قند در نوشیدنی‌های شیرین است.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت تاکید کرد: اکنون مرگ و میر‌های زیادی مربوط به بیماری‌های مزمن و غیر واگیر هستند و عامل اول ابتلای افراد به بیماری‌های غیر واگیر، موضوع تغذیه است. 

اسماعیل زاده اضافه کرد: مطالعات نشان می‌دهند که تغذیه سالم نقش پررنگی در پیشگیری از بروز بیماری‌های غیر واگیر دارد.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت ادامه داد: مصرف زیاد مغزها و آجیل در مقادیر بیشتر از نیاز بدن، به دلیل این که دارای چربی بالایی هستند، می‌تواند انرژی زیادی را وارد بدن فرد کند و در نهایت منجر به افزایش وزن شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • میکرو بمب‌افکن برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد
  • مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور