Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، علی ادیانی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به وضعیت منابع برق کشور در تابستان پیش رو بیان کرد: اساساً برای اینکه مجموعه دستگاه‌های مولد انرژی، از جمله برق بتوانند در گرمای تابستان به مردم خدمت رسانی کنند نیاز به تدبیر و مدیریت زمان داریم و این امر در همه نقاط دنیا مرسوم است.

وی در ادامه اظهار کرد: باتوجه به اینکه امسال سال پرآبی داشتیم بعید می دانم که در پیک مصرف با مشکل کمبود برق مواجه شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر احیاناً میزان دمای کشور افزایش یابد یکی از راهکارها برای مدیریت مصرف تغییر ساعات اداری است.

نماینده مردم مازندران در مجلس تصریح کرد: بر اساس آمارها به نظر می‌رسد که ما مشکلی برای تأمین برق در تابستان نداشته باشیم. البته این بدین معنا نیست که ما بدمصرفی داشته باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: ان شاء الله در تأمین برق در تابستان مشکلی نخواهیم داشت به شرطی که الگوی مصرف را رعایت کنیم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۴۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین نهضت ملی مسکن تا تابستان امسال به ۱۲۰ هزار هکتار می‌رسد

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز ۲۷ فروردین در جلسه شانزدهم شورای‌عالی مسکن که به ریاست رییس‌جمهور برگزار شد، گفت: در تلاش هستیم تا در ۱۴۰۳ گام‌های بلندتری را در بخش مسکن نسبت به ۱۴۰۲ برداریم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه امسال میزان حمایت و کمک‌ها برای تحویل تعداد بیشتر واحد‌های مسکونی تقویت خواهد شد، افزود: امروز عملیات افتتاح ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد امام‌خمینی (ره) آغاز شد که این کار با تلاش‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و در حوزه تامین مالی از طریق شبکه بانکی و از طریق وزارت راه و شهرسازی، کمک‌های دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در سراسر کشور انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در حاشیه این جلسه با اشاره به اینکه توافق شده است تا ماهانه جلسه شورای‌عالی مسکن با حضور رییس جمهور و اعضای اصلی برگزار و در هر جلسه یک مورد افتتاح انجام شود، گفت: در سال گذشته بخشی از واحد‌های مسکونی نیرو‌های مسلح و مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه تحویل شد و هم‌اکنون مددجویان کمیته امداد امامی خمینی (ره) واحد‌های مسکونی خود را دریافت می‌کنند و مسیر افتتاح‌ها ادامه خواهد یافت.

رشد ۴۴ درصدی تامین مسکن محرومان در سال گذشته

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به اینکه تامین مسکن در بخش محرومان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۴۴ درصد رشد یافت، توضیح داد: امسال در حوزه مسکن محرومان تصمیمات خوبی گرفته شده است و تلاش می‌کنیم تا میزان افتتاح‌ها در این بخش افزایش یابد.

۶۷۰ هزار قطعه زمین روستایی تامین شد

بذرپاش گفت: با توجه به تامین هزینه آماده‌سازی توسط مجموعه دولت، افزایش تسهیلات مسکن روستایی از ۲۰۰ به ۳۵۰ میلیون تومان به ازای هر واحد و نرخ سود ۵ درصد، ساخت مسکن روستایی سریعتر از مسکن شهری است. هم اکنون در بخش مسکن روستایی بیش از ۶۷۰ هزار قطعه زمین تامین شده که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: نزدیک به ۵۰۰ هزار مسکن روستایی در حال احداث است و بخشی نیز تحویل شده است.

وی توضیح داد: با توجه به آنکه نرخ سود تسهیلات در مسکن شهری بالاتر است تصمیم گرفته شد تا قیمت تمام شده را به طریقی کاهش دهیم. مقرر شده در مواردی که افراد در تامین آورده مشکلاتی دارند، ابتدا تسهیلات بانکی را به پروژه‌ها تزریق کنیم تا پروژه‌ها آغاز شود.

بذرپاش گفت: در حوزه آماده سازی زمین مقرر شد تا وزارتخانه کمک بیشتری بکند. همچنین در حوزه تضمین بانکی نیز تصیمات خوبی گرفته شد و مقرر شد تا به شکل زنجیره‌ای تضمین بانکی انجام شود که این کار کمک خوبی برای تسریع در اجرای نهضت ملی مسکن خواهد بود.

سهم مسکن محرومان از ۲۰۰ همت قانون بودجه تعیین می‌شود

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تخصیص ۲۰۰ همت در تبصره ماده ۱۳ قانون بودجه مصوب شده تا به مسکن محرومان، وام ازدواج و وام فرزند آوری تخصیص یابد، گفت: مقرر شد تا ظرف یک هفته بانک مرکزی سهم مسکن محرومان را از ۲۰۰ همتی که در قانون بودجه آمده است تعیین کند تا هرچه سریعتر این سهم به پروژه مسکن محرومان تزریق شود. اینکه به هر پروژه نرخ ۴۰۰ میلیون تومان به شکل قرض‌الحسنه تزریق شود شتاب خوبی به ساخت مسکن به ویژه در بخش شهری می‌دهد.

بذرپاش در خصوص تامین زمین مسکن نهضت ملی مسکن و مقایسه آن با تامین زمین مسکن مهر، گفت: یکی از آورده‌های اصلی دولت در طرح نهضت ملی مسکن، موضوع زمین است و در بسیاری از مناطق شهری، به طور میانگین ۵۰ درصد قیمت واحد مسکونی را زمین به خود اختصاص می‌دهد. یکی از اصلی‌ترین تسهیلات در بخش مسکن تامین زمین است که بخش عمده‌ای از این اراضی به شکل رایگان و اجاره ۹۹ ساله در اختیار متقاضیان و سازندگان قرار می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تا تابستان امسال زمین تامین شده در بخش شهری و روستایی برای طرح نهضت ملی مسکن به ۱۲۰ هزار هکتار می‌رسد، گفت: تا تابستان امسال زمین تامین شده برای طرح نهضت ملی مسکن در بخش شهری و شهرک‌ها به ۷۰ هزار هکتار می‌رسد. همچنین در بخش روستایی زمین تامین شده برای ۶۷۰ هزار قطعه حدود ۵۰ هزار هکتار است.

وی تصریح کرد: در مجموع ۱۲۰ هزار هکتار زمین به عملیات ساخت نهضت ملی مسکن در محدوده شهری و روستایی افزوده شده است و این غیر از زمینی است که در محدوده شهری به شکل خودمالکی، در بافت فرسوده و یا اراضی خودمالکی روستایی است.

بذرپاش یادآور شد: در اجرای مسکن مهر که یکی از پروژه‌های خوب دولت‌های قبل بود حدود ۸ هزار هکتار زمین تامین شد.

وی اظهار امیدواری کرد تا امسال نیز در حوزه اجرای طرح نهضت ملی مسکن سال خوبی باشد و زمین‌های بیشتری تامین و تعداد واحد‌های بیشتری نیز احداث شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تامین زمین نهضت ملی مسکن تا تابستان سال جاری به ۱۲۰ هزار هکتار می‌رسد
  • تامین زمین نهضت ملی مسکن تا تابستان امسال به ۱۲۰ هزار هکتار می‌رسد
  • عبور موفق از پیک بار تابستان مهمترین رویکرد توزیع برق مرکزی
  • تشدید رفتارهای اسلام‌هراسی در آلمان/ افزایش ۲ برابری آمارها در پی جنگ غزه
  • مشکلی بیمه کارگران ساختمانی حل شد؟
  • دیگر مشکلی برای بیمه کارگران ساختمانی وجود ندارد
  • ۱۰ هزار مگاوات از مصرف برق در تابستان گذشته با کنتور‌های هوشمند مدیریت شد
  • آقای بنزین، حواست بود؟
  • مشکلی در تامین آرد و نان آذربایجان‌غربی وجود ندارد
  • مشکلی برای تامین بنزین در آبادان وجود ندارد