Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مقامات ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین از تحریم کنفرانس اقتصادی پیشنهادی آمریکا در چارچوب معامله قرن که قرار است در بحرین برگزار شود، خبر داد.به گزارش بلاغ، «صائب عریقات» از مذاکره کنندگان ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین شامگان چهارشنبه گفت که سازمان آزادی‌بخش فلسطین تحریم کنفرانس پیشنهادی دولت آمریکا در بحرین را توسط فلسطین اعلام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشست اقتصادی بحرین به عنوان اولین گام در راستای اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» قرار است طی روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) در منامه برگزار شود.

جنبش فتح نیز ضمن تحریم نشست «منامه» آمده است که کاخ سفید حقوق فلسطینیان را پایمال کرده و چیزی را که دارایی‌اش نیست به کسی که استحقاق آن را ندارد، بخشیده است.

همچنین «سامی ابو زهری» عضو ارشد جنبش حماس سه‌شنبه شب در واکنش به برگزاری نشست آتی بحرین گفت که «اصرار منامه بر برگزاری نشست اقتصادی در بحرین با وجود مخالفت‌های فلسطینیان، نقض تصمیمات و بیانیه نشست تونس است».

تونس در فروردین ماه سال جاری میزبان نشست سران اتحادیه عرب بود که در بیانیه پایانی این نشست از جامعه بین‌الملل خواسته شده تا قدس شرقی را به عنوان پایتخت فلسطین به‌رسمیت شناسد.

در بیانیه پایانی نشست اتحادیه عرب در تونس ضمن درخواست ادامه حمایت از اتحادیه عرب، آمده که موضوع فلسطین همچنان موضوع مرکزی اعراب باقی خواهد ماند و تسویه عادلانه این موضوع ثبات را تقویت خواهد کرد.

 «خالد البطش» عضو دفتر سیاسی جنبش «جهاد اسلامی» فلسطین سه‌شنبه شب در بیانیه‌ای میزبانی بحرین برای برگزاری نشست اقتصادی آتی موسوم به «صلح برای شکوفایی» را محکوم کرد.

در بیانیه جنبش جهاد اسلامی آمده است: «عادی شدن رسمی روابط کشورهای عربی با تل‌آویو در نشست آمریکایی‌-صهیونیستی به میزبانی بحرین را که با هدف باز شدن مسیر اجرا شدن طرح معامله قرن برگزار می‌شود، محکوم می‌کنیم».

طرح صلح موسوم به «معامله قرن» که آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس طی کمتر از یک سال گذشته در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۴۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه حماس

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چارشنبه اعلام کرد که واشنگتن و لندن در اقدامی مشترک دو شخص و سه نهاد را در ارتباط با جنبش حماس در لیست تحریم‌های خود قرار داده‌اند.

به گزارش ایسنا، میلر در کنفرانسی خبری مدعی شد این اشخاص و نهادها برای تسهیل ارائه کمک‌های مالی به حمای تحریم شده‌اند.

حماس در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ در عملیاتی با نام «طوفان الاقصی» را از غزه  علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز کرد. رژیم صهیونیستی نیز در پاسخ حملاتی مرگبار را علیه مردم فلسطین آغاز کرد که منجر به کشته شدن ده‌ها هزار نفر شد.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل اخیرا با ۱۴ رای مثبت و رای ممتنع آمریکا به قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه در ماه رمضان و تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و حماس رای دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد
  • محو فلج اطفال در افغانستان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه حماس
  • تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه دو فرد مرتبط با شبکه‌های رسانه‌ای حامی حماس
  • هلال احمر درسال جدید با عزمی راسخ در مسیر خدمت به مردم گام بردارد
  • تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • روز جهانی قدس امسال با شعار «طوفان الاحرار» برگزار می‌شود
  • دعوت پادشاه بحرین از بشار اسد برای شرکت در نشست اتحادیه عرب