Web Analytics Made Easy - Statcounter

اطلاعیه سفارت کشورمان در کابل در مورد اخبار مربوط به ممنوعیت ورود مواد سوختی ایران به افغانستان به شرح زیر است: "نظر به انتشار برخی اخبار غیردقیق درخصوص ممنوعیت واردات سوخت از ایران توسط افغانستان، به اطلاع می‌رساند طی روزهای گذشته مراجع ذیصلاح در این کشور به منظور اجتناب از بروز حوادث احتمالی و با اعلام قبلی به سفارت ایران در کابل، اقدام به جلوگیری از ورود موادنفتی غیراستاندارد و نیز پاره‌ای ضایعات سوختی به افغانستان نموده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باتوجه به صدماتی که این‌گونه رفتارهای سودجویانه در دو سوی مرز بر اعتبار مواد سوختی جمهوری اسلامی ایران وارد می‌سازد، تلاش خواهد شد در آینده نزدیک با هماهنگی مسئولان دو کشور و در جهت رعایت هرچه بیشتر استانداردها، نظارت‌های سختگیرانه‌تری بر ورود سوخت و دیگر فرآورده‌های نفتی به افغانستان صورت گیرد. "

منبع: پارسینه

کلیدواژه: افغانستان ایران مواد سوختی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۴۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناسبات با چین از اهمیت بالایی برخوردار است

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء طالبان با مولوی بلال کریمی سفیر افغانستان در چین در قصر سپیدار دیدار کرد. 

بلال کریمی سفیر افغانستان به دستآوردهای سفارت افغانستان در چین به معاون سیاسی ریاست الوزراء طالبان معلومات داده و گفت: دیپلمات های افغانستان با حکومت و ادارات چین روابط رسمی خوبی دارند.

وی افزود مسئولین کشور چین، تلاش های طالبان در راستای سرکوب داعش، محو فساد، مبارزه با مواد مخدر و فعالیت ها در زمینه اقتصاد را مورد تقدیر قرارمی دهند.

کریمی با بیان این که تامین امنیت، شفافیت و ثبات در کشور، سبب علاقمندی سرمایه‌گذاران چینی به سرمایه‌گذاری در افغانستان شده است گفت: شمار‌ زیادی از سرمایه گذاران چینی در این خصوص با سفارت افغانستان در تماس هستند و ابراز علاقمندی برای سرمایه گذاری کرده اند.

مولوی عبدالکبیر نیز در این دیدار با اشاره به سهم چین در منطقه و جهان، مناسبات طالبان با این کشور را مهم و به نفع هر دو کشور دانست.

معاون سیاسی ریاست الوزراء طالبان بر تلاش‌های سفارت افغانستان در آن کشور به منظور بهبود تجارت میان افغانستان و چین تاکید ورزید و گفت: طالبان به تاجران هردو جانب تسهیلات مورد نیاز را فراهم کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مناسبات با چین از اهمیت بالایی برخوردار است
  • توقیف خودروهای حامل بار سوخت قاچاق در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • توقف قطار ترانزیتی افغانستان در ایران تکذیب شد
  • تکذیب ورود قطار ترانزیتی از افغانستان به شبکه ریلی
  • استقبال سفارت از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه
  • تکذیب ورود قطار ترانزیتی از افغانستان به شبکه ریلی ایران
  • ساماندهی مرز رسمی پرویزخان نیازمند همراهی همه جانبه دستگاه‌های متولی
  • جریمه، تاوان قاچاق مواد سوختی در مرند
  • توزیع بیش از ۷۰ میلیون لیتر  مواد سوختی در روستا‌های کرمانشاه
  • انفجار در کابل با یک شهید و سه زخمی