Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته آینده روزهای شنبه و یکشنبه نشست های تخصصی خود را برگزار می کنند که در این نشست ها میزبان وزرای ارتباطات و صنعت، معدن و تجارت هستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته آینده روزهای شنبه و یکشنبه (چهارم و پنجم خرداد) نشست های تخصصی خود را برگزار می کنند که در این نشست ها میزبان وزرای ارتباطات و صنعت، معدن و تجارت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین طرح حمایت از اقتصاد ملی و رونق تولید در مقابل اقدامات خصمانه آمریکا، موضوع فلسطین و شرایط دنیای اسلام در آستانه روز جهانی قدس، لایحه ساماندهی سهام عدالت، وضعیت آموزش سالمند در مقاطع مختلف از دیگر مواردی است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست های تخصصی خود در هفته آتی آنها را بررسی می کنند.

 

مشروح جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس در هفته آینده به شرح زیر است:

 

کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی:

نشست با استاندار آذربایجان غربی برای بررسی پرونده‌های مطروحه، بازدید از سامانه جامع مبارزه با قاچاق کالا، نشست هیأت رئیسه و نشست کمیته فرهنگی برای بررسی شکایات و پرونده‌های مطروحه.

 

کمیسیون حمایت از تولید ملی:

بررسی لایحه ساماندهی سهام عدالت موضوع اصلاح مواد ۳۴ تا ۳۸ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و طرح الحاق یک تبصره به بند ب ماده ۳۴ این قانون.

بررسی نحوه اجرای بند ه تبصره دو قانون بودجه ۹۸ در خصوص نحوه واگذاری باشگاه‌های ورزشی با حضور وزارت ورزش، سازمان خصوصی‌سازی، سازمان بورس، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌ها.

 

کمیسیون آموزش:

طرح سوال ادیانی از وزیر ارتباطات، انتخاب دو نفر از نمایندگان عضو برای عضویت در شورای سیاستگذاری مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی.

قرائت گزارش اعمال ماده ۲۳۴ مدارس خارج از کشور و بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد با حضور نمایندگان متقاضی و رئیس دانشگاه آزاد.

 

کمیسیون اجتماعی:

بررسی طرح اصلاح تبصره ماده ۶۱ قانون مدیریت خدمات کشوری.

بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده ۶۶ قانون مدیریت خدمات کشوری و بررسی طرح الحاق یک بند به ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری.

 

کمیسیون اقتصادی:

بررسی گزارش نهایی هیأت تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی.

ادامه بررسی شور دوم لایحه مالیات بر ارزش افزوده.

 

کمیسیون امنیت ملی:

بررسی موضوع فلسطین و شرایط دنیای اسلام در آستانه روز جهانی قدس با حضور سفیر فلسطین در ایران، نمایندگان جنبش اسلامی فلسطین و سازمان جهاد اسلامی فلسطین.

 

کمیسیون انرژی:

ادامه بررسی گزارش دیوان محاسبات کشور در خصوص تفریغ بودجه سال ۹۶ در حوزه وزارت نفت.

 

کمیسیون برنامه و بودجه:

بررسی اقدامات اجرایی به عمل آمده در اجرای جز دو بند و تبصره پنج قانون بودجه ۹۸ و بند ز تبصره ۷ قانون بودجه ۹۸.

کمیته تخصصی: رسیدگی به گزارش عملکرد و نحوه اجرای بند د تبصره چهار قانون بودجه ۹۷.

 

کمیسیون بهداشت:

بررسی وضعیت آموزش سالمند در مقاطع مختلف، بررسی طرح حمایت و تشویق مطلعان مفاسد اداری و اقتصادی.

بررسی طرح حمایت از اقتصاد ملی و رونق تولید در مقابل اقدامات خصمانه آمریکا.

 

کمیسیون امور داخلی مجلس:

بررسی ایرادات شورای نگهبان در خصوص طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات.

 

کمیسیون صنایع:

پاسخ وزیر صنعت به سوال ۵ نماینده مجلس.

 

کمیسیون فرهنگی:

بحث و بررسی پیرامون ارزش‌های اسلامی در دستگاه‌های اداری با حضور مسؤولان دستگاه‌های ذیربط.

 

کمیسیون قضائی:

بررسی طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن.

بررسی طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌دادرسی کیفری.

بررسی طرح اعاده اموال نامشروع و اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی.

بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت.

بررسی طرح اصلاح ماده ۴۳ قانون حمایت خانواده.

 

کمیسیون کشاورزی:

بررسی و ارائه گزارش در خصوص مبارزه با زوال مرکبات./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان جشن روزه اولی ها مجلس روزه اولی ها ماه مبارک رمضان کانون های مساجد مسجد خراسان جنوبي دختران روزه اولی کانون های فرهنگی هنری مساجد کمیسیون های تخصصی نمایندگان مجلس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۴۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت قاطع آقاتهرانی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها

آفتاب‌‌نیوز :

سردار احمدرضا رادان در حاشیه جلسه با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در محل ستاد کل انتظامی کشور برگزار شد، اظهارکرد: در ابتدا از همراهی مردم، دختران و بانوان عزیز ایران که در اجرای این طرح با پلیس همکاری و همراهی می‌کنند تشکر می‌کنم. تشکر بعدی را هم از همکارانی دارم که دغدغه‌مندانه در اجرای این طرح پای کار هستند و به صورت جهادی اجرای آن را دنبال می‌کنند.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: با حمایت‌های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.

به گفته رادان اجرای این طرح همراهی همگان را در پی داشت و از مجلس و خاصه کمیسون فرهنگی که جزو اولین واحدها و بخش هایی بود که در این موضوع پای کار بود تقدیر و تشکر می‌کنم.

آقاتهرانی: پای کار اجرای طرح نور هستیم
در این دیدار مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مجلس پای کاربران اجرای طرح نور پلیس است و الحمدالله این طرح با موفقیت حرکت می‌کند. امیدواریم طرح عفاف و حجاب که به شورای نگهبان ارسال شده هرچه زودتر تقویت و به یک قانون تبدیل شود و مردم ما قانونمند هستند و به قانون عمل می‌کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: عفاف و حجاب جزو احکام الهی است و هر مسلمانی باید نسبت به این موضوع احترام قائل باشد و کشور ما اسلامی است و باید قوانین اسلامی نیز داشته باشد. اقدامات انجام شده نیز در مسیر درست و خوبی است.

آقاتهرانی اضافه کرد:‌خوشبختانه فراجا با ملاحظاتی که برای اجرای قانون و عملیاتی شدن آن مدنظر قرار می‌دهد، منجر به این می‌شود که جمعیت عفیف ما احساس بهتری داشته باشند. بابت این اقدامات به فرمانده کل انتظامی و یکایک کارکنان این فرماندهی دست مریزاد می‌گویم. همچنین امیدواریم از ۳۲ دستگاهی که در این موضوع وظیفه دارند همگی پای کار باشند و به وظایف خود عمل کنند و به احکام الهی التزام داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: همه چیز رو به پیشرفت است و امیدواریم مجلس انقلابی که تا کنون پای کار این موضوع بوده در آینده نیز پای کار باشد.

راستینه: قوای سه گانه باید کنار فراجا باشند
احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: سرلوحه کار فراجا همواره شناخت دقیق مسئله ناهنجاری‌های اجتماعی و حفظ کرامت و جایگاه مردم به ویژه بانوان است. در راستای پیگیری اجرای قانون مربوط به حوزه عفاف و حجاب مهمان فرمانده محترم کل انتظامی شدیم و دو موضوع، فلسفه حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در این نشست صمیمانه بود.

وی گفت: اخذ گزارش و البته تقدیر و تشکر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از اقدامات به موقع و هوشمندانه فراجا در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و انجام مسئولیت های قانونی در اجرای طرح نور پلیس اولین موضوعی است که بر آن تاکید داریم.

سخنگوی این کمیسیون با تاکید بر این که حقیقتا فراجا یکی از ۳۲ دستگاهی است که با شجاعت و شهامت و با شناخت دقیق مسئله ناهنجاری های اجتماعی و حفظ کرامت و جایگاه بانوان به موضوع عفاف و حجاب پرداخته و پای کار آمده است، افزود: دستگاه بزرگ انتظامی کشور در مدت اجرای این طرح وجه کامل پلیس مقتدر مهربان را به نمایش گذاشته است.

به گفته وی کمیسیون فرهنگی همواره از اقدامات شایسته و خوب فراجا حمایت می‌کند و معتقدیم قوای سه گانه باید در اجرای این طرح در کنار فراجا قرار گرفته و به صورت ویژه این سازمان را حمایت کنند.

راستینه با اشاره به این که جامعه ما شریف و عفیف است، گفت: مردم ما خانواده دوست هستند و می‌دانند دشمن با ترویج ناهنجاری‌ها در جامعه، کشف حجاب زنان را به عنوان رکن اصلی خانواده هدف قرار داده است.

وی با اشاره به این که بایستی با افراد معلوم الحال که با اهداف مغرضانه اخلاقیات جامعه اسلامی ما را هدف گرفته‌اند، برخورد شود، گفت: لزوم حمایت از فراجا ضروری است و مردم فهیم ما باید به اجرای قانون پایبند باشند. اختلاف نظر برخی از افراد جامعه در نوع پوشش نباید به عدم تمکین قانون منجر شود و ما معتقدیم که همه دستگاه ها در این موضوع پای کار باشند و فراجا را در اجرایی سازی قانون حمایت کنند و جامعه ما الگو و نمونه ای در تراز جامعه اسلامی باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • حمایت قاطع از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • حمایت قاطع آقاتهرانی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • مجلس با ارجاع گزارش دلیل «کمبود دارو» به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه