Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد دولت ترکیه اعلام کرد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ممکن است بزودی در ترکیه و یا در حاشیه نشست گروه بیست با یکدیگر دیدار کنند.

این مقام دولت ترکیه که نخواست نامش فاش شود، گفت: اردوغان از دونالد ترامپ دعوت کرده تا به ترکیه بیاید و نشانه‌های مثبتی وجود دارد که رئیس جمهور آمریکا این دعوت را پذیرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ترکیه‌ای همچنین گفت: ما در حال کار بر روی زمان این دیدار هستیم. ما برخی نشانه‌های مثبت را دریافت کردیم؛ اما زمان آن هنوز برنامه‌ریزی نشده است. شاید این دیدار در حاشیه نشست گروه بیست در ژاپن انجام شود. برای دیداری دو جانبه، ما منتظر یک تاریخ دقیق هستیم.

گفتنی است آمریکا و ترکیه به تازگی اختلافاتی داشته‌اند که این اختلافات در وهله نخست به تصمیم آنکارا برای خرید سامانه پدافند هوایی اس-۴۰۰ روسیه باز می‌گردد. آمریکا این اقدام ترکیه را خلاف شبکه دفاعی ناتو دانسته و اعلام کرده این مسأله سبب ایجاد تهدیدی برای جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکایی است که ترکیه قصد خرید آن‌ها را نیز دارد.

همچنین شایان ذکر است مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و چندین سناتور ارشد آمریکا به ترکیه هشدار داده‌اند خرید سامانه اس-۴۰۰ می‌تواند آنکارا را با مجازات‌هایی روبه‌رو کند. استناد این مقامات آمریکایی به قانونی است که خواهان تحریم کشور‌هایی می‌شود که تجهیزات نظامی از روسیه تهیه می‌کنند.

ترکیه گفته است به عنوان عضوی از ناتو، تهدید برای آمریکا به شمار نمی‌رود و نباید تحریمی علیه وی وضع شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۴۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به اینکه جنگ غزه تهدیدی برای تمام منطقه است گفت که روابط تجاری کشورش با رژیم صهیونیستی متوقف شده است.

به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری با فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهور آلمان که به آنکارا سفر کرده است گفت: نسبت به افزایش فعالیت جریان‌های تندرو در غرب احساس نگرانی می کنیم و از مقامات آلمان انتظار داریم که اقدامات بیشتری علیه گروه‌های تروریستی اتخاذ کنند. ما از مقامات آلمانی در مبارزه با تروریسم انتظار حمایت و همبستگی بیشتری داریم.

طبق گزارش الجزیره، وی تاکید کرد: آنچه در غزه رخ می‌دهد ظلمی است که شبیه ندارد و نتانیاهو امنیت تمام منطقه از جمله مردم خود را تهدید می‌کند و از این طریق می‌خواهد عمر سیاسی خود را طولانی‌تر کند. تنش‌ها میان ایران و اسرائیل نمونه‌ای از خطرات جنگ غزه بر ثبات منطقه بود. نباید جنایت‌هایی که اسرائیل در نوار غزه مرتکب شد را نادیده گرفت.

اردوغان همچنین گفت: برای حفظ روابط تجاری با اسرائیل تلاش نمی‌کنیم و این امر پایان یافت. نوار غزه درحال از بین رفتن است درحالی که غربی‌ها در کنار اسرائیل ایستاده‌اند. در مساله تبادل اسرا تلاش می‌کنیم و امیدواریم در این زمینه توافقی حاصل شود.

رئیس جمهور آلمان مدعی شد که اگر حمله حماس در هفتم اکتبر نبود جنگ کنونی غزه رخ نمی‌داد. او گفت: برای کاهش بحران انسانی در نوار غزه تلاش می‌کنیم. بدون ایجاد چشم‌انداز سیاسی بلند مدت برای فلسطینی‌ها، اسرائیل از امنیت برخودار نخواهد شد.

رئیس‌جمهور آلمان با بیان اینکه برای گسترش روابط با آنکارا تلاش می کنیم خاطرنشان کرد: در بسیاری از پرونده‌های خاورمیانه با ترکیه توافق‌نظر نداریم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • ادعای اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • لحظه امضای تفاهمنامه میان ایران و سریلانکا با حضور رؤسای جمهور ۲ کشور | تصاویر
  • استقبال رسمی از رئیس جمهور در سریلانکا
  • اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند
  • اردوغان: نتانیاهو مانند هیتلر است