Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، تعدادی از تحسین‌شده‌ترین رمان‌نویس‌های بریتانیا از جمله رابرت هریس، جان لوکاره و فیلیپ پولمن گفته‌اند قول‌هایی که هواداران خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) می‌دهند حتی برای داستان‌های تخیلی هم بیش از حد باورنکردنی هستند.

آن‌ها در نامه‌ای مشترک نوشته‌اند: «ما افرادی هستیم که زندگی‌مان را صرف به تصویر کشیدن چیزهای غیرحقیقی به شکلی باورپذیر می‌کنیم و حتی ما هم فکر نمی‌کنیم برگزیت تلاشی درست در این زمینه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

ده‌ها نویسنده نام خود را به نامه‌ای اضافه کرده‌اند که برای گاردین ارسال شده و از رای‌دهندگان بریتانیایی می‌خواهد در انتخابات روز پنج‌شنبه پارلمان اروپا شرکت کنند تا از حق رأی خود برای حمایت از اتحادیه اروپا بهره ببرند. آن‌ها نوشتند: «مگر اینکه رای‌دهندگان نظرشان این باشد که می‌خواهند با انتخاب برگزیت ببازند، هم برای خودشان و هم برای تمام کسانی که می‌شناسند، و از این مسئله خوشحال هم باشند.»

این نویسنده‌ها، که نیل گیمن، نیکش شوکلا، کیت ویلیامز و لاری پنی هم از جمله آنها هستند، در ادامه نوشته‌اند: «به نظر می‌رسد تمام صنایع و افراد در بریتانیا هم با همین سوال مواجه هستند: می‌خواهید برای باختن و از دست دادن چه چیزی را انتخاب کنید؟ چون قبلاً درباره مزیت‌های برگزیت صحبت می‌کردیم. قبلاً درباره آینده روشن، پول اضافی و فرصت‌ها می‌شنیدیم. الان حامیان برگزیت فقط به ما اطمینان می‌دهند که به اندازه جنگ جهانی قبلی بد نخواهد بود.»

این نامه همچنین اضافه می‌کند که مانند تمام چیزهای دیگر از سازمان حمایت از سلامت بریتانیا گرفته تا صنعت ماشین آن، بازده نویسندگان هم تحت تأثیر برگزیت قرار خواهد گرفت: صادرات کتاب تأمین کننده ۶۰ درصد از سود کل صنعت نشر بریتانیاست و ۳۶ درصد از درآمد صادرات فیزیکی کتاب به اروپا می‌رسد.

آن‌ها می‌گویند: «برای سیاستمداران بامزه است که به صنایع خلاق پوزخند بزنند، اما مانند هر کس دیگری کار ما هم کار است و مانند هر فرد دیگری فقط کارمان زمانی اتفاق می‌افتد که ما پول دریافت کنیم. بدون اینکه هیچ ایده‌ای داشته باشیم برگزیت چطور از آب درمی‌آید، غیرممکن است که بدانیم دقیقاً چه چیزهایی را از دست خواهیم داد. یک دهم؟ یک پنجم؟ یا یک سوم از پولی که با آن زندگی‌مان را می‌گذرانیم؟»

نیک هارکاوی رمان‌نویس که یکی از سازمان‌دهندگان این نامه بود، گفت این رویداد تقریباً اتفاقی به وقوع پیوست. او گفت: «تقریبا تمام نویسندگان و افراد شاغل در صنایع خلاقی که من می‌شناسم به خاطر برگزیت درمانده شده‌اند. یک هدررفت و خرابکاری بزرگ است.»

کد خبر 4624189

منبع: مهر

کلیدواژه: برگزیت ادبیات جهان نویسنده جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۴۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نخست وزیر انگلیس از افزایش بودجه نظامی این کشور در بحبوحه جنگ اوکراین خبر داد.

«ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که دولت لندن در نظر دارد در بلندمدت ۱۰ میلیارد پوند برای حمایت از صنایع دفاعی این کشور هزینه کند.

نخست وزیر انگلیس در ادامه با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد و باید از آن جلوگیری کرد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، این کشور در نظر دارد تا بسته ۶۱۷ میلیون دلاری جدیدی را به اوکراین اختصاص دهد. این بسته شامل بیش از ۴۰۰ دستگاه خودرو، ۶۰ قایق و تعدادی موشک دوربرد «سایه طوفان» که شمار دقیق آن اعلام نشده است، می‌شود.

کد خبر 6086856

دیگر خبرها

  • برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود
  • لغو مراسم انجمن قلم آمریکا به دلیل اعتراض نویسندگان به حمله اسرائیل به مردم غزه
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان
  • آسوشییتدپرس: ایران و اسرائیل از آستانه یک جنگ تمام عیار بازگشتند
  • آسوشییتدپرس: ایران و اسرائیل از آستانه یک جنگ تمام عیار بازگشتند/ سیاست خارجی، پاشنه آشیل جو بایدن در سال انتخابات شد
  • توضیحاتی در رابطه با انتشار نامه اداری مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در فضای مجازی/ کمافی سابق امکان شکایت، ثبت دادخواست و انجام تمام عملیات حقوقی علیه مقامات دولتی وجود دارد