Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان که برای ایجاد «شفافیت» در روند صلح افغانستان به کنگره آمریکا رفت، پشت درهای بسته گزارش خود را ارائه کرد. ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با حضور در کنگره آمریکا و در جلسه‌ای که پشت درهای بسته برگزار شد به قانونگذاران آمریکایی درباره روند صلح افغانستان گزارش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «واشنگتن پست»، پس از این دیدار محرمانه اعضای کنگره آمریکا بدون اینکه جزئیاتی در اختیار رسانه‌ها قرار دهند این نشست را ترک کردند اما «جیم ریش» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اظهار داشت که خلیلزاد در گفت‌وگو با طالبان در حال پیشرفت است.

وی با این حال می‌افزاید: «مسئله همیشه این است که چقدر پیشرفت صورت گرفته و آیا می‌توان به خط پایان رسید؟»

ریش ادامه داد که خواستار تسریع روند صلح است اما نمی‌تواند در این باره انتقادی داشته باشد زیرا این موضوع پیچیده‌ای است.

خلیلزاد که نسبت به روند صلح امیدوار است، اظهار داشته که برای ایجاد یک «نقشه راه» برای پایان دادن به جنگ و برقراری صلح در افغانستان تلاش می‌کند.

وی همچنین تاکید می‌کند، تا زمانی که طالبان و آمریکا درباره همه مسایل توافق نکرده‌اند روی هیچ چیز توافق نشده است.

«باب سندرز» سناتور دموکرات نیز گفت که خواستار خروج هر چه زودتر نظامیان آمریکایی از افغانستان است اما چگونگی رسیدن به شرایط خروج، مهم است.

خلیلزاد: دولت افغانستان برای برگزاری انتخابات همزمان با تلاش‌های صلح آماده باشدزلمی خلیلزاد: صلح با طالبان به معنای پایان جنگ افغانستان نیست

روز دوشنبه نیز مقامات اطلاعاتی آمریکا نیز پشت درهای بسته گزارش خود را درباره وضعیت افغانستان ارائه کرده بودند.

باب مندز سناتور دموکرات که در هر دو جلسه حضور داشت، گفت که «تضاد عمیقی» بین نظرات دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و امیدواری خلیلزاد درباره احتمال برقراری صلح در افغانستان وجود دارد.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۴۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است

وزارت خارجه آمریکا با اشاره به سیاست‌ها در قبال زنان و دختران افغانستان گفت عادی‌سازی روابط با کابل مشروط به تغییر رفتار طالبان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های غربی به نقل از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفتند این کشور همراه با متحدان خود، طالبان را تحت فشار می‌گذارد.

این وزارتخانه همچنین تصریح کرد هر گام مهمی در جهت عادی‌سازی روابط با طالبان مشروط به تغییر عمیق در رفتار کابل است.

وزارت خارجه آمریکا پیش از این نیز در گزارش سالانه خود اعلام کرده بود واشنگتن تاکنون تصمیم نگرفته که طالبان یا هر نهاد دیگری را به عنوان دولت افغانستان یا به عنوان بخشی از چنین حکومتی به‌رسمیت بشناسد.

در این گزارش آمده است، طالبان فرمان‌های تحدیدی علیه زنان و دختران صادر کرده‌اند که با تعهدات این کشور در کنوانسیون‌های بین‌المللی مغایرت دارد.

آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم طالبان: خبر واگذاری پایگاه به آمریکا ساختگی است + عکس جامعه اطلاعاتی آمریکا: قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان اما با رد این گزارش گفته بود: همه مردم افغانستان مسلمان هستند و حقوق‌شان بر اساس شریعت اسلامی تعریف شده و تأمین می‌شود.

وی همچنین تأکید کرد: آنچه در آمریکا و سایر کشورهای غربی، به‌عنوان فرهنگ و حقوق بشر تعریف شده با افغانستان متفاوت است بنابراین غربی‌ها فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
  • تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیست
  • بازی تدارکاتی استقلال پشت درهای بسته
  • اطلاعیه استقلال: بازی ما بدون تماشاگر است!
  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • انگلیس از بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین رونمایی می‌کند