Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسینی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در رشت با اشاره به آموزش زندانیان استان در رشته‌های مهارتی اظهار داشت: آموزش مددجویان به منظور توانمندسازی آنها جهت اشتغال مفید و مولد پس از آزادی با هدف تامین معاش و بازگردانی از ارتکاب مجدد جرم و بازگشت به محیط زندان و همچنین تاثیر مثبت روحی، روانی و تربیتی در زندانیان در دوران محکومیت به حبس صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آموزش بیش از 2700 نفر از زندانیان گیلان در سال 97

وی با بیان اینکه در سال گذشته 2 هزار و 733 نفر از زندانیان استان آموزش فنی و حرفه ای را گذرانده اند، گفت: بیشترین فراوانی آموزش برای این قشر در خوشه صنعت و گروه معماری و صنایع خودروسازی است.

20 درصد آموزش های فنی و حرفه ای گیلان به رشته های اشتغال زای طرح تکاپو اختصاص می یابد

حسینی با تصریح بر اینکه مقرر شده بیش از 20 درصد از آموزش های فنی و حرفه ای در سال جاری در راستای طرح تکاپو صورت بپذیرد، خاطرنشان کرد: اجرای طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار تکاپو در رسته فعالیت‌های رفتاری اطلاعات، گیاهان دارویی، پوشاک و گردشگری است.

صنعت و معماری رشته های پر طرفدار آموزشی در فنی و حرفه ای گیلان

مدیرکل فنی و حرفه ای گیلان بیشترین تقاضای آموزش در مراکز فنی و حرفه ای گیلان را در خوشه صنعت و گروه آموزشی معماری عنوان کرد و افزود: 36 هزار و 272 نفر از آموزش های فنی و حرفه ای  گیلان در سال گذشته بهره مند شده اند.

5 هزار و 800 کارگر گیلانی از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند شدند

این مقام مسئول در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار ایلنا در خصوص آموزش کارگران در استان خاطرنشان کرد: 5 هزار و 844 نفر از کارگران استان طی سال گذشته در 23 گروه آموزشی مهارت آموخته اند که بیشترین فراوانی آن در گروه ایمنی و بهداشت است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: محمد حسینی فنی و حرفه ای گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۴۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ محمدرضا فلاحتگر گفت: ساخت ۳۵ هزار و ۴۱۹ واحد مسکن ملی در ۲۰۶ هکتار زمین به صورت انبوه ساز و گروه ساخت در شهر‌های رشت، بندر انزلی، شفت، سنگر، آستانه اشرفیه، آستارا، لنگرود، رودسر و تالش در دست اجراست. 

وی از ساخت ۳ هزار و ۴۹۰ واحد از واحد‌های نهضت ملی مسکن در گیلان به روش نوین و صنعتی خبر داد و افزود: بیش از ۱۲۱ هزار و ۶۳۶ متقاضی گیلانی برای دریافت مسکن ملی در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به واریز آورده اولیه ۸ هزار و ۵۹۶ متقاضی گیلانی از ۴۰ تا ۲۸۰ میلیون تومان نزد بانک‌های عامل، تأکید کرد: از ۲ سال گذشته تا به امروز ، ساخت ۱۲ هزار و ۸۲۱ واحد در بخش مسکن حمایتی شهری، ۵ هزار و ۲۹۴ واحد در بخش بازآفرینی شهری، ۳ هزار و ۶۱۵ واحد در بخش مسکن خودمالک و ۱۳ هزار و ۶۸۹ واحد هم در بخش مسکن روستایی آغاز شده است.

محمدرضا فلاحتگر افزود: پیشرفت ساخت برخی از واحد‌های مسکن ملی در گیلان به ۹۵ درصد رسیده که در صورت واریز به موقع آورده، این واحد‌ها زودتر به بهره برداری خواهند رسید.

وی از شناسایی و تصویب ۱۹۸ هکتار زمین با کمک دستگاه‌های اجرایی گیلان خبر داد و اضافه کرد: خریداری ۵۰ هکتار زمین از مالکان در شهر‌ها با کمک سازمان ملی زمین و مسکن در دستور کار قرار دارد.

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی در ۲ گروه آزمایشی
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • دوره رایگان آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو در زاهدان شروع شد
  • ۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود