Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نیرو‌های امنیتی عراق و بسیج مردمی عملیات گسترده‌ای را در حدفاصل جنوب استان نینوا و شمال استان صلاح الدین آغاز کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، گروهی مشترک از نیرو‌های امنیتی و رزمندگان تیپ ۶ و ۳۱ بسیج مردمی پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیات گسترده‌ای را در حدفاصل جنوب استان نینوا و شمال استان صلاح الدین آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیرو‌های عراقی عملیات را از ۵ محور شروع کرده‎اند و درصدد هستند از نفوذ عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش جلوگیری کنند و امنیت را در مناطق واقع شده در مثلث صلاح الدین - الانبار - نینوا تامین کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های امنیتی و بسیج مردمی عراق در ساعات شروع عملیات موفق شدند ۳ تن از عناصر تروریستی داعش را به هلاکت برسانند و ۲ مقر این گروهک تروریستی را هدف قرار دهند و منهدم کنند.

به گفته منابع میدانی، بخش‌های وسیعی از مناطق در حدفاصل جنوب استان نینوا و شمال استان صلاح الدین بیابانی است و همین مسئله باعث شده این محور به محلی مناسب برای رشد هسته‌های خاموش داعش تبدیل شود.

به گزارش میزان، حومه غربی مناطق مهمی از جمله «الشرقاط، الفتحه، بیجی» و منطقه راهبردی الحضر (دروازه ورودی به مرکز و شمال استان نینوا) در محدوده عملیات نیرو‌های عراقی واقع شده اند و به عناصر مخفی داعش آلوده هستند.

از جنوب استان صلاح الدین خبر می‌رسد، رزمندگان تیپ ۴۱ بسیج مردمی، نیرو‌های پلیس فدرال و فرماندهی عملیات سامراء، عملیاتی را به منظور شناسایی هسته‌های خاموش داعش در منطقه «یثرب» آغاز کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عملیات نیرو‌های عراقی از محدوه منطقه «تل البتار» به سمت منطقه «المزاریع» شروع شده و خبر‌ها حاکیست ساکنان منطقه نیز با نیرو‌های امنیتی همکاری می‌کنند تا منطقه از وجود تروریست‌های داعش پاکسازی شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خبرهای عراق نینوا عملیات صلاح الدین نیروهای عراقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۴۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، فرماندهی عملیات مشترک عراق امروز سه شنبه از یک حمله هوایی علیه مواضع تشکیلات تروریستی داعش در سلسله کوه‌های حمرین خبر داد.

فرماندهی عملیات مشترک این کشور با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بعد از دریافت اطلاعات گسترده و دقیق از سوی سرویس اطلاعات نظامی و همکاری با نیروهای امنیتی دیگر، نیروی هوایی عراق با استفاده از جنگنده اف ۱۶ یک حمله هوایی علیه مخفیگاه عناصر داعش در سلسله کوه‌های حمرین انجام دادند.

در این عملیات هوایی تعدادی از عناصر تروریست به هلاکت رسیدند.

«محمد التمیمی» یکی از فرماندهان نیروهای حشد شعبی نیز روز گذشته تاکید کرد که این نیروها موفق شدند طی یک کمین منحصر به فرد در اطراف روستای المبدد واقع در شرق تلال حمرین در استان صلاح الدین ۲ عنصر داعشی را به هلاکت برسانند.

وی در ادامه افزود: این عملیات بعد از به دست آمدن اطلاعات دقیق و شناسایی محل نفوذ عناصر تروریست صورت گرفت.

التمیمی اضافه کرد: کمین نیروهای حشد شعبی در روستای المبدد ضربه دیگری به پیکره تشکیلات تروریستی داعش در منطقه حمرین وارد آورد.

کد خبر 6086299

دیگر خبرها

  • وزیر جنگ اسرائیل: در حال انجام «عملیات تهاجمی» گسترده علیه کل جنوب لبنان هستیم
  • دستاوردسازی خیالی
  • دستاوردسازی خیالی با بمباران رفح
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • ۲۰۰ روز پس از طوفان‌الاقصی/ درگیری‌های شدید در شمال غزه و حملات توپخانه‌ای به جنوب و مرکز
  • هشدار ابوالغیط به نتانیاهو درباره اشغال محور صلاح‌الدین
  • حمله سنگین موشکی از جنوب لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی+فیلم