Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در عین حال که معتقد است این فراکسیون همراه دولت است، از طرفی نیز می‌گوید انتقادات جدی به دولت وارد است. ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم درباره عملکرد این فراکسیون، گفت: مجلس دهم ویژگی‌های خاص خود را دارد و روند شکل‌گیری آن به سمت سه فراکسیون حرکت کرد، پس نمی‌توان روی خروجی فراکسیون‌ها حساب کرد، به‌خصوص اینکه فراکسیون میانی(مستقلان) در عمل تصمیم‌گیرنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گاهی از لیست امید گلایه می‌کنند، البته این لیستی بود که برای آن هزینه دادیم، اما همه آن لیست عضو فراکسیون امید نشدند، ولی به هر حال ما در فراکسیون امید انسجام قابل قبولی داریم و همواره دغدغه‌مان پیگیری مشکلات مردم بود.

تشریح برنامه‌های فراکسیون امید برای انتخابات هیئت‌رئیسه مجلسطرح فراکسیون امید مجلس برای تروریستی‌خواندن ارتش آمریکا+متن طرحعارف: به عملکرد اصلاح‌طلبان شورای شهر و فراکسیون امید نظارت نداریمعارف: وزرای مدعی اصلاح‌طلبی با فراکسیون امید هماهنگ نیستند

رئیس فراکسیون امید مجلس ادامه داد: در این راستا تلاش کردیم طرح‌های فراکسیونی را با رویکرد اجماعی به نتیجه برسانیم که نمونه آن طرح صداوسیماست که قرار شده در کمیسیون فرهنگی دنبال شود، ما فراکسیون اکثریت نیستیم که بگوییم جمع‌بندی فراکسیون می‌تواند در صحن، رأی آورد، به همین دلیل سعی می‌کنیم طرح‌ها را با تفاهم پیش ببریم.

عارف به برنامه‌های فراکسیون امید مجلس در سال آخر دوره دهم پارلمان اشاره کرد و گفت: ما در اوایل فروردین، جلسه‌ای را به بهانه سیل برگزار کردیم که نتیجه آن طرح دوفوریتی جامعی بود که در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه قرار گرفته و در حال بررسی است.

وی همچنین جهت‌گیری فراکسیون برای یک سال آینده را بر حل مسائل معیشتی مردم عنوان کرد.

رئیس فراکسیون امید مجلس با اشاره به انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس و رقابتش با علی لاریجانی، گفت: یک جریان سیاسی باید از هویت خود پاسداری کند، رقابت امری بدیهی در پارلمان است و در رقابت همیشه برای پیروزی شرکت نمی‌کنند، ما معتقد به حضور جدی و معنادار در رقابت هستیم.

عارف ادامه داد: در سال دوم انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس، ائتلاف کردیم و کاندیدای ریاست نداشتیم، راهبرد فراکسیون این است که در رویدادهای مهم مجلس حضور جدی داشته باشد، البته رقابت در مجلس بلافاصله به رفاقت تبدیل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه با همه شرایط موجود برای ائتلاف با دیگر فراکسیون‌های برای انتخابات هیئت‌رئیسه اعلام آمادگی کرده‌ایم، اظهار داشت: ما به آنهایی که با لُگوی لیست امید وارد مجلس شدند، کاری نداریم، اینها در بزنگاه‌ها خود را جزو لیست امید می‌نامند، اما به طور کلی راهبردمان این است که اهل رقابت و ائتلاف هستیم و اصل رفاقت بعد از رقابت را می‌پذیریم و به آن معتقدیم.

رئیس فراکسیون امید مجلس در پایان در پاسخ به این سؤال که آیا این فراکسیون با توجه به شرایط موجود و مشکلاتی که بعضا از ناحیه دولت در حوزه معیشتی و دیگر مسائل به‌وجود آمده، همراه و یا منتقد دولت است، خاطرنشان کرد: ما در این باره معتقد نیستیم که نباید انتقاد شود، ما انتقادات جدی و سازنده‌ای را مطرح کرده و آن را وظیفه نمایندگان و اصلاح‌طلبان می‌دانیم،‌ مانند  بقیه که وظیفه شرعی خود می‌دانند که از دولت انتقاد کنند، ما علی‌رغم نقد، همراه دولت هستیم.

انتهای پیام/

R1011202/P31462/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط مجلس دهم نمایندگان مجلس عارف

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس دهم نمایندگان مجلس عارف مجلس دهم نمایندگان مجلس عارف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۵۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عارف: رژیم صهیونیستی پاسخی درخور دریافت کرد

 محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی به مناسبت پاسخ جمهوری اسلامی ایران به تجاوزگری رژیم صهیونیستی این پاسخ را نشانه  اقتدار ایران   و ایستادگی بر خطوط قرمز ملت و نظام که همان حیثیت، اقتدار و امنیت ملی است دانست و ضمن دستمریزاد به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ستاد کل نیرو‌های مسلح تاکید کرد:در این مقطع حساس که لزوم وحدت و اتحاد ملی  را بیش از هر زمانی می‌طلبد و  انسجام ملی حداکثری، می‌تواند مقوم و مقدمه‌ی پیروزی‌های بیشتر و بازدارندگی در مقابل ِ دشمنان ِ ملت و کشور باشد، شایسته و بایسته است که حاکمیت  فرصت کنونی را  بر اساس ِ مصالح ملی  در جهت رفع ِ محدودیت‌ها و  کدورت‌ها بین یاران انقلاب و پرهیز از اقدامات غیر ضرور در مواجهه با مردم گام‌های اساسی را   برداشته و ترمیم ِ شکاف ِ ملت و حاکمیت را در اولویت قرار دهد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

پاسخ جمهوری اسلامی ایران به حمله‌ی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق توسط برادرانمان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ستاد مشترک ِ نیرو‌های مسلح، در قالب ِ دفاع مشروع، بار دیگر  اقتدار کشور عزیزمان ایران  و ایستادگی بر خطوط قرمز ملت و نظام که همان حیثیت، اقتدار و امنیت ملی است را بر جهانیان آشکار ساخت.

رژیم صهیونیستی که با زیر پا نهادن ِ اصول انسانی و قوانین و قواعد ِ بین المللی،   با کشتار بی رحمانه  افراد بی گناه در غزه بالاخص کودکان و زنان و انسان‌های بی پناه و مظلوم، جنایت علیه ِ بشریت را در دورانی که ادعای ِ حقوق بشری برخی قدرت ها، گوش ِ فلک را پر کرده است، بی مسئولیتی انسانی و حقوقی خود را بیش  از هر زمانی آشکار کرده است، در اقداماتی تروریستی و بر خلاف ِ موازین حقوقی و بین المللی، ساختمان کنسولی ما  را مورد هجمه‌ی ناجوانمردانه قرار داده و سزاوار برخوردی شدید و مقتدرانه بود که بحمدالله با درایت و مسئولیت شناسی ِ نیرو‌های مسلح و  در یک عملیات استراتژیک و هوشمندانه با ملاحظه همه جوانب نظامی  و امنیتی، پاسخی در خور دریافت کرد.

در این مقطع حساس که لزوم وحدت و اتحاد ملی  را بیش از هر زمانی می‌طلبد و  انسجام ملی حداکثری، می‌تواند مقوم و مقدمه‌ی پیروزی‌های بیشتر و بازدارندگی در مقابل ِ دشمنان ِ ملت و کشور باشد، شایسته و بایسته است که حاکمیت  فرصت کنونی را  بر اساس ِ مصالح ملی  در جهت رفع ِ محدودیت‌ها و  کدورت‌ها بین یاران انقلاب و پرهیز از اقدامات غیر ضرور در مواجهه با مردم گام‌های اساسی را   برداشته و ترمیم ِ شکاف ِ ملت و حاکمیت را در اولویت قرار دهد.

مطمئنا ملت ِ فهمیم ایران، سربلندی ایران عزیز در عرصه‌های بین الملل را خواستار است و در این بین پشتیبان نیرو‌های مسلح خود برای دفاع از میهن سرافرازمان به مانند گذشته خواهند بود، چرا که کسانی که دلسوز واقعی ایران هستند با تدبیر و دوراندیشی اجازه نخواهند داد کشور در ورطه جنگ قرار گیرد.

منطق جمهوری اسلامی ایران همواره در عرصه‌های بین الملل  مبتنی بر صلح طلبی بوده است و البته  هیچگاه اجازه نخواهد داد هیچ کشوری به سرزمین مان دست درازی کند. 

یاد شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی و همه شهیدان سرافراز میهن مان را گرامی می‌دارم و به  عزیزانمان در سپاه پاسداران و نیرو‌های مسلح نظام جمهوری اسلامی ایران درود و دستمریزاد می‌گویم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • جهان آبادی نماینده مجلس: پس از پاسخ ایران به اسرائیل موجی از شادی و امید در مردم زنده شد/ مردم ایران در ۸ سال دفاع مقدس نشان دادند که در دفاع مشکل ندارند/ ایران با کسی در منطقه شوخی ندارد
  • سینما تصویر فردای جامعه است/ آوینی اول منتقد خود بود
  • مهدوی و معروف نه: سرمربی شهداب مشخص شد
  • عملیات وعده صادق قدرت بازدارندگی را به نمایش گذاشت
  • مهمترین «انتخابات دور دوم» ادوار مجلس با ۴۵ کرسی تاثیرگذار
  • واکنش علی لاریجانی به عملیات «وعده صادق» + عکس
  • عارف: رژیم صهیونیستی پاسخی در خور دریافت کرد
  • عارف: رژیم صهیونیستی پاسخی درخور دریافت کرد
  • عارف آقاسی غایب تیم تراکتور مقابل نساجی
  • گام پایانی انتخابات