Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-19@21:39:43 GMT

آغاز بازسازی 20 هزار واحد مسکونی سیل زده

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۵۱۰۱

کار ساخت و تعمیر20 هزار واحد مسکونی سیل زده در 7 استان کشور صبح امروز با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور به صورت ویدئو کنفرانس در سپاه نینوای گلستان آغاز شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سردار غلامحسین غیب پرور در این مراسم در گرگان گفت : اولویت احداث و یا تعمیر مسکن با خانواده های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد است که به همت گروههای جهادی انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی با بیان اینکه شعار اصلی سازمان بسیج در این چند سال اخیر خدمت رسانی است افزود : زمینه‌ی این خدمت به واسطه‌ی وقوع سیل فراهم شده و صحنه های کمک رسانی و فعالیت در مناطق سیل زده یادآور ایثار و فداکاری رزمندگان در سالهای دفاع مقدس است. رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور افزود : نوجوانانی هستند که در گروه‌های چند نفره در ماه مبارک رمضان و با زبان روزه در حال خدمت رسانی هستند که ارزش این مجاهدت را فقط خدا می داند. رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور هم با بیان اینکه در بازسازی وارد مرحله دوم شدیم، گفت: مرحله دوم بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل شامل طرح جهاد همبستگی ملی می شود یعنی تعامل بین نهادهای انقلابی، بسیج و دولت که به تفاهمنامه 20هزار واحد تعمیری و ساخت با بنیاد مسکن منجر شد. محمد زهرایی با بیان اینکه ماموریت ذاتی سازمان بسیج سازندگی کمک به دولت در محرومیت زدایی و استفاده حداکثری از پتانسیل جوانان تحت عنوان گروه های جهادی است، گفت: سازمان بسیج سازندگی به ریاست سردار غیب پرور، مدل قرارگاهی را در سیل اخیر، هم تدبیر کرد و هم دستور داد که عملیاتی شد. وی افزود: در سیل دو مرحله را داشتیم؛ مرحله اول امداد و نجات اولیه و اسکان اضطراری، جمع آوری و توزیع اقلام بود برای اینکه از خسارت شدید سیل جلوگیری شود. مرحله اول هم به سرعت و هم به قوت و هم با حضور همه نیروها، سپاه های استانی و 22 قشر از بسیج مستضعفین، در کنار هلال احمر، دولت و مردم که استقامت کردند، رقم خورد.  رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به آمار اقدامات انجام گرفته اشاره کرد و بیان داشت:دستاورد مرحله اول این شد که در قالب5380گروه جهادی، 78 هزار نفر حضور پیدا کردند، 1200 دستگاه ماشین آلات سنگین مهندسی از سپاه های استانی در منطقه مستقر شد. نزدیک به 900 تیم تخصصی و عمومی پزشکی و 10 تیم دامپزشکی اعزام شدند. بیش از 20 هزار خانه و بیش از 2400 کوچه و خیابان از گل و لای لایروبی شدند. وی خاطر نشان شد: مرحله اول تمام شد و به ثبات نسبی رسید و در کنار خدمت رسانی که ملموس است، گروه های جهادی از اقشار مختلف، کارهای فرهنگی و اجتماعی انجام دادند.
زهرایی با بیان اینکه در بازسازی وارد مرحله دوم شدیم، گفت: مرحله دوم بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل شامل طرح جهاد همبستگی ملی می شود. طرحی که سردار غیب پرور مطرح کرد، همبستگی در سطح ملی بین رده ها، دستگاه های اجرایی. یعنی تعامل بین نهادهای انقلابی، بسیج و دولت که به تفاهمنامه 20 هزار واحد تعمیری و ساخت با بنیاد مسکن به عنوان نماینده دولت منجر شد. وی ادامه داد: دستورالعمل اجرایی، سهمیه بندی، جغرافیای هدف و مناطق ماموریتی تطبیق شده بین دولت و سپاه اتفاق افتاد و در وضعی هستیم که سپاه های استانی ما مستقر شدند و احدهای تخریب شده را با کمک بنیاد مسکن و با اولویت نیازمندان به خصوص بهزیستی و کمیته امداد مشخص می کنند و این واحدها بعد از اینکه به سرانجام برسد در چرخه حمایتی قرار می گیرد. امیدواریم در حداقل زمان بتوانیم تعمیر و ساخت بخشی از این خانه ها را انجام دهیم.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: بازسازی واحد های مسکونی سیل زده سپاه پاسداران بسیج مستضعفین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۵۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و تعمیر ۲۶۰ واحد مسکونی محرومان در لرستان

پویا تابعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در سخنانی، اظهار داشت: از سال ۸۴ تا قبل از دولت سیزدهم حدود ۱۹۴ هزار مترمربع در روستاها انجام شده است.

وی عنوان کرد: این در حالی است که در دولت سیزدهم و همچنین با احتساب برنامه امسال که حدود ۸۰۰ هزار مترمربع آسفالت بوده، دو میلیون و ۴۷۵ هزار مترمربع آسفالت روستاها انجام خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با اشاره به تهیه و بازنگری طرح‌های هادی روستایی در لرستان، بیان داشت: از سال ۹۶ تا قبل از دولت سیزدهم ۲۶۴ طرح هادی بازنگری شده، این در حالی است که در سه سال اخیر طرح هادی ۵۳۸ روستا بازنگری شده است.

تابعی با بیان اینکه این عدد دوبرابر دولت قبلی است، گفت: همچنین تا قبل از دولت سیزدهم، طرح هادی در ۵۴۰ روستای استان اجرا شده بود و این در حالی است که طی دولت سیزدهم طرح هادی در ۴۴۰ روستای استان اجرا شده است.

وی افزود: همچنین در بحث حساب ۱۰۰ امام و کمک به ساخت و تعمیر مسکن محرومان، طی سال گذشته ۲۶۰ واحد مسکونی را تعمیر و یا احداث کردیم.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان، تصریح کرد: اعتبار هزینه شده به‌صورت بلاعوض دراین‌رابطه حدود ۲۴ میلیارد تومان بوده است.

کد خبر 6080453

دیگر خبرها

  • ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شده است
  • ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند
  • ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی آغاز شد
  • آغاز عملیات ساخت ۹۰ واحد مسکونی در شهرستان اردل
  • بیش از ۲ میلیون خانه در حال ساخت است
  • ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار خانه در حال ساخت است
  • ۳۳ هزار واحد طرح نهضت ملی استان همدان در حال ساخت است
  • ۳۳ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان همدان در حال ساخت است
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • ساخت و تعمیر ۲۶۰ واحد مسکونی محرومان در لرستان