Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : بعد از فتح خرمشهر جنگ وارد مرحله جدیدی از تحولات سیاسی، نظامی و بین المللی شد.

وی گفت : به اعتراف رسانه‌های جهان بعد از این فتح بزرگ ۵۰ درصد توان نظامی عراق منهدم شد و از لحاظ مالی، تجهیزات و نیرو دست به دامن کشور‌های حوزه خلیج فارس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به سخنرانی مقامات آمریکایی در آن مقطع گفت: پس از آزادسازی خرمشهر آمریکایی‌ها همواره تهدید به حمله کردند و کشور‌های حوزه خلیج فارس از صدام ناامید شدند.

استاندار کرمانشاه همچنین به ارتقا جایگاه بین المللی ایران پس از این حماسه بزرگ اشاره کرد و گفت: تا قبل از این حمله، عراق و بسیاری از کشور‌ها حاکمیت جمهوری اسلامی ایران را نپذیرفته بودند که پس از این فتح بزرگ آن‌ها رسما پذیرفتند.

بازوند در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: جا دارد هزاران سال یاد و خاطره شهدای این عملیات بزرگ را گرامی بداریم و خود گذشتگی، ایثار، شهادت طلبی و خودباوری و اعتماد به نفس رزمندگان آن را به نسل فعلی و آینده منتقل کنیم تا همیشه به خود اتکا و باور داشته باشند.

نماینده و بازرس ویژه استاندار کرمانشاه در امور اجرایی و فرمانده پایگاه حوزه هفت بسیج کارمندی امام موسی کاظم (ع) گفت: در حماسه بزرگ آزادسازی خرمشهر همه نیرو‌های مسلح و مردمی به پیروی از امام راحل (ره) وارد صحنه نبرد شدند و این پیروزی بزرگ را رقم زدند.

جعفر همتی، با گرامیداشت یاد و خاطره ۲۳۰ هزار شهید، ۶۰۰ جانباز و ۴۰ هزار آزاد دوران دفاع مقدس گفت: ما برای حفظ نظام و انقلاب هزینه بسیار زیادی پرداخت کرده ایم، بنابراین باید برای حفظ، صلابت و موفقیت آن تلاش کنیم.

وی در ادامه با اشاره به شهدای شاخص انقلاب اسلامی بیان داشت اگر هر کدام از این شهدای گرانقدر بودند الان بسیاری از مشکلات کشور به دست آن‌ها حل می‌شد بنابراین باید کاری کنیم شهدا و امام راحل (ره) از ما راضی باشند.

 

 

انتهای پیام/د

بعد از فتح خرمشهر جنگ وارد مرحله جدیدی از تحولات سیاسی، نظامی و بین المللی شد

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۵۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراتر از یک حماسه

به گزارش همشهری آنلاین، محمدمهدی ایمانی‌پور؛ رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در روزنامه همشهری نوشت، عملیات قاطع، گسترده و موفق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه مواضع رژیم اشغالگر و نامشروع صهیونیستی، نقطه‌عطفی در تاریخ تحولات منطقه محسوب می‌شود. ناتوانی دشمن و رسانه‌های آن در پیش‌بینی اولیه و حتی توصیف حداقلی واکنش جمهوری اسلامی ایران در قبال حمله به ساختمان کنسولگری سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، بیانگر تسلط همزمان اطلاعاتی و میدانی کشور عزیزمان بر محیط برون‌مرزی و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران است. در این خصوص چند نکته اساسی وجود دارد که لازم است مدنظر قرار گیرد:
نخست اینکه عملیات غرورآفرین اخیر، مصداق تام و عینی تحقق «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران در قبال دشمن صهیونیستی بوده است. رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز عید فطر امسال بر لزوم تنبیه متجاوزان صهیونیست تاکید فرمودند و هم‌اکنون دوست و دشمن نظاره‌گر تحقق این وعده‌اند. جمهوری اسلامی ایران، نظامی برخاسته از گفتمان انقلاب اسلامی بوده که یکی از پایه‌ها و اصول فقهی این گفتمان اصیل در مواجهه با دشمن، «نفی سبیل» است. بر این اساس، خداوند اجازه سلطه دشمنان کافر بر مسلمین را نمی‌دهد و مسلمانان نیز نباید چنین تسلط و سلطه‌ای را بپذیرند. این اصل دینی، در اندیشه‌های نورانی امامین انقلاب اسلامی جایگاهی محکم داشته و بر همین اساس، تجاوز به حریم کشورمان هرگز توجیه‌پذیر یا قابل گذشت نیست.
نکته دوم اینکه اقدام قاطعانه ایران «پاسخ» بوده و نه «حمله ابتدایی» و کاملا براساس اصل «دفاع مشروع» مطابق ماده۵۱ منشور سازمان‌ملل، موجه است. این پاسخ، براساس «ضرورت» و منطبق با قواعد و اصول رایج حقوقی در جهان صورت گرفته است. جمهوری اسلامی ایران براساس راهبردهای کلان نضج‌یافته در دکترین کلان سیاست خارجی خویش، آغازگر جنگ نیست اما کمترین انفعال و سکونی را در برابر دشمنان و اقدام آنها برنمی‌تابد. نکته قابل تامل اینکه در طول حدود ۷‌ماه سپری‌شده از آغاز جنگ غزه، دولت‌های غربی حامی نسل‌کشی غزه تلاش مذبوحانه‌ای را با هدف توجیه کشتار کودکان و زنان بی‌گناه فلسطینی و توجیه آن در قالب «دفاع مشروع صهیونیست‌ها» صورت دادند! اکنون همان دولت‌ها به انتقاد از پاسخ ایران نسبت به جنایات آشکار صهیونیست‌ها در کنسولگری سفارت کشورمان در دمشق روی آورده و آن را محکوم کرده‌اند. همان‌گونه که محرز است، حتی استانداردترین و مطلق‌ترین قواعد حقوقی در جهان نیز در قاموس سیاسی و رفتاری غرب به‌صورت عامدانه انکار و حتی به‌صورت معکوس تفسیر می‌شود. این همان نگاه ابزاری غرب به اصول انسانی، فطری و حقوقی در جهان است که خود را در بزنگاه‌ها نشان می‌دهد.
نکته سوم، معطوف به جنگ رسانه‌ای و فرهنگی و به تعبیر بهتر جنگ روایت‌هاست. ارائه تصویر درست از چرایی و چیستی و آثار تبعی حماسه اخیر جمهوری اسلامی ایران در منطقه و نظام بین‌الملل بسیار حائز اهمیت است. نقش فرد-رسانه، در این میان برجسته و غفلت از آن خسارت‌آفرین خواهد بود.
نکته پایانی اشاره‌ای است به دستاورد این اقدام بایسته از سوی ج. ا.ایران. در رویکرد مقطعی و کوتاه‌مدت، جمهوری اسلامی ایران این پاسخ نظامی را به‌مثابه یک سیلی به حامیان رژیم اشغالگر قدس می‌داند تا از خواب غفلت بیدار شده، به نقش و جایگاه ایران اسلامی برای ایجاد موازنه قدرت در منطقه و صلح «پایدار» واقف شوند و در جهت برقراری «آتش‌بس دائمی» به تل‌آویو و واشنگتن فشار بیاورند و از تداوم نسل‌کشی بی‌سابقه در غزه - در راستای اجرای دستورهای دیوان بین‌المللی دادگستری - جلوگیری کنند. اما در رویکرد میان‌مدت و بلندمدت، پاسخ قاطعانه ایران اسلامی و همراهی منظومه مقاومت با آن را باید پیش‌درآمدی بر شکل‌گیری «نظم نوین منطقه‌ای و جهانی» قلمداد کرد. این پاسخ، خط بطلانی بر نظم سلطه‌محور غربی-صهیونیستی در منطقه و نویدبخش گذار کامل به دورانی است که در آن دیگر معادلات منطقه و جهان در اتاق‌های فکر تل‌آویو و واشنگتن تعیین نمی‌شود! جنگ غزه افکار عمومی دنیا را آماده این گذار ساخته است و پاسخ سخت ایران به رژیم صهیونیستی، این گذار را از مرحله انتزاعی خارج کرد. پیروزی نهایی برای بشریت در راه است. ان‌شاءالله.

کد خبر 844537 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل هواپیما - پهپاد رهبر معظم انقلاب

دیگر خبرها

  • پیام وزیر دفاع به مناسبت روز ارتش و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی
  • پیش بینی صعود ۴۰هزار نفری به ارتفاعات بازی دراز
  • مسلمی نائینی: امروز همه باید به داشتن ایرانی مقتدر به خود ببالیم
  • قدردانی رئیس جهاد دانشگاهی از رزمندگان حماسه تنبیه اسرائیل
  • عملیاتوعده صادق یک حماسه بزرگ و غرورآفرین بود
  • قدردانی رییس جهاددانشگاهی از حماسه بزرگ تنبیه اسرائیل توسط رزمندگان پرافتخار نیروهای مسلح
  • قدردانی رییس جهاددانشگاهی از حماسه بزرگ تنبیه اسرائیل
  • دانش و فناوری بومی رمز موفقیت مقابله با تهدید خارجی
  • فراتر از یک حماسه
  • قدردانی آیت الله نریمانی از حرکت افتخار آفرین سپاه پاسداران و نیرو‌های مسلح