Web Analytics Made Easy - Statcounter

رزمندگان استان زنجان در چهار مرحله عملیات بیت المقدس در آزاد سازی خرمشهر خط شکن بودند و توانستند نقش مهمی در این عملیات داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از موج رسا; عملیات غرور انگیز بیت المقدس به لحاظ وسعت منطقه نبرد، حجم تلفات و خسارات وارده به دشمن و بکارگیری تاکتیک های خلاق و بومی و تدابیر عملیاتی بی نظیر همچون عبور از رودخانه کارون و در نهایت آزادسازی خرمشهر از جمله موفقیت ها و پیروزی های شگفت انگیز بود که پس از آن سرنوشت ادامه جنگ را به نفع ایران تغییر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام و اعتماد به نفس و باور به امداد الهی و اتکاء به نیروی ایمان و اراده ملی از جمله مولفه های پیروزی در عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر بود که حیرت جهانیان و یأس و ناامیدی ابرقدرت ها و حامیان صدام حسین را به دنبال داشت.

نیروهای استان زنجان نیز در این عملیات بزرگ نقش ارزنده ای داشتند به گونه ای که در چهار مرحله این عملیات رزمندگان زنجان خط شکن بودند.

 

*خط شکنی زنجانی ها در چهار مرحله بیت المقدس

"سردار جهانبخش کرمی" فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار موج رسا با تشریح نقش رزمندگان زنجان در عملیات بیت المقدس، اظهار داشت: عملیات بیت المقدس از مهمترین عملیات های دوران دفاع مقدس بود که رزمندگان زنجانی در چهار مرحله آن خط شکن بوده اند.

وی با بیان اینکه طی این عملیات 5 هزار و 500 کیلومتر از خاک ایران آزاد شد،افزود: در هر چهار مرحله این عملیات نیروهای زنجانی حضور تاثیرگذاری داشته و در زمان آزاد سازی نیز رزمندگان زنجان حضور داشتند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: نزدیک به 20 هزار عراقی نیز در این عملیات به اسارت گرفته شدند.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد اسرای این عملیات در مقایسه با دیگر عملیات ها بی سابقه و بی نظیر است، افزود: استان زنجان نزدیک به 3 هزار شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است که 170 نفر از رزمندگان زنجان در سوم خرداد در عملیات آزادسازی خرمشهر و عملیات بیت ‌المقدس به شهادت رسیدند.

سردار کرمی ادامه داد: رزمندگان زنجانی در چهار مرحله عملیات بیت المقدس هم خط شکن بوده و شش گروه از سپاه پاسداران و بسیج در آزاد سازی خرمشهر نقش ایفا کردند،

وی با اشاره به حضور گردان های 8 نجف و 7 ولیعصر در عملیات بیت المقدس،بیان داشت: حماسه‌ های رزمندگان زنجانی هرگز فراموش نمی ‌شود.

وی با اشاره به مراحل اجرای این عملیات از سوی سرداران جوان گفت: عملیات بیت‌ المقدس در نهم اردیبهشت ماه سال 61 ، با قرائت سوره فتح، 30 دقیقه پس از نصف شب با رمز یا علی ‌بن ‌ابی طالب از قرارگاه کربلا آغاز شد.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه مرحله دوم عملیات 16 اردیبهشت ماه همان سال ساعت دو شب آغاز شد و با دور زدن دشمن رزمندگان به خرمشهر رسیدند، گفت: مرحله سوم عملیات بیت ‌المقدس 19 اردیبهشت ماه همان سال آغاز و پس از نبرد سنگین بین نیروهای ایرانی و عراقی،دشمن مجبور به عقب ‌نشینی از سرزمین خرمشهر شد.

سردار کرمی با اشاره به آغاز مرحله چهارم این عملیات در یک خرداد از ساعت 1.30 شب گفت: نهایتاً رزمندگان در سوم خرداد ماه وارد خرمشهر شده و خونین شهر پس از 500 روز محاصره آزاد شد.

 

*عملیات بیت ‌المقدس را از عملیات ‌های غرورآفرین

وی با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر، عملیات بیت ‌المقدس را از عملیات ‌های غرورآفرین دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: عملیات بیت ‌المقدس از عملیات ‌های بزرگ و تاثیرگذار دوران دفاع مقدس محسوب می‌ شود.

وی با اشاره به اینکه فتح خرمشهر و غافلگیری رژیم صدام با همه امکاناتی که داشت برای دشمن و حامیانش قابل تصور نبود، گفت: رزمندگان اسلام از جان خود گذشتند تا خرمشهر را به آغوش میهن اسلامی بازگردانند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه کم سن ترین شهید این عملیات نوجوان 11 ساله خدابنده ای است، گفت: در این عملیات،شرایط برای هر دو طرف حساس بود و هر دو طرف تلاش می ‎کردند به اهداف خود برسند که ۶۰ هزار نیروی عراق با همه تجهیزات و پشتیبانی در منطقه عملیاتی بیت ‎المقدس حضور داشتند.

سردار کرمی با اشاره به اینکه ۱۶ هزار کشته و مجروح از دشمن و ۱۹ هزار اسیر نتیجه عملیات بیت‎المقدس بود، افزود: حضرت امام فرمودند: "فتح خرمشهر فتح ارزش‎های اسلامی است".

"علی کاظمی" مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان  نیز اظهار داشت: در عملیات بیت المقدس که به مدت 22 روز طول کشید، ۲۰۵ رزمنده زنجانی به درجه جانبازی نائل آمدند. 

وی با بیان اینکه عملیات بیت‌ المقدس یکی از مهمترین عملیات ‌های نیروهای مسلح ایران در دوران دفاع مقدس به شمار می رود،افزود: غبار روبی و عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری یادواره شهدای عملیات رمضان و بیت المقدس با همکاری هیئت های مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان از برنامه های پیش بینی شده است.

این مسئول گفت: دیدار با خانواده شهدا و جانبازان حاضر در این دو عملیات از جمله مهمترین برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان به مناسبت گرامیداشت سالروز سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی به شمار می رود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۵۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت نهال در پادگان دژ خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و به یاد شهدای پادگان شهید جوانشیر ۱۸۳ اصله نهال در پادگان دژ خرمشهر کاشته شد.
گردان ۱۵۱ دژ گردان پیاده زیرمجموعه لشکر ۹۲ زرهی اهواز از نیروی زمینی ارتش ایران بود که در جریان جنگ تحمیلی وظیفه حفاظت از جاده شلمچه به خرمشهر را برعهده داشت و در دوران هشت سال دفاع و حماسه ۱۸۳ شهید را تقدیم ایران اسلامی کرد.

دیگر خبرها

  • سرنگونی ۱۰۰ جنگنده پیشرفته؛ افتخاری از پدافند هوایی ایران + فیلم
  • در عملیات سپاه علیه اسرائیل از چه موشک هایی استفاده شد؟
  • شکست رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی نزدیک است
  • هر لحظه به مراحل پایانی عملیات «الی بیت المقدس» نزدیک‌تر می‌شویم
  • به زودی پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی را جشن می‌گیریم
  • شکست تمار عیار رژیم صهیونیستی خیلی از گذشته نزدیک‌تر شده است
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • کاشت نهال در پادگان دژ خرمشهر
  • رهایی نوجوان ۱۲ ساله از چنگال آدم‌ربا در آبادان
  • آغاز عملیات ساخت بلوار شهید سلیمانی در مهریز