Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود تحریم ها کشتی های متعدد از کشورهای مانند هند، کوبا، مالزی، چین و ... در بندر امام خمینی (ره) در حال تخلیه محموله کالای اساسی از جمله شکر، کنجاله سویا، دانه های روغنی، ذرت، روغن خوراکی هستند. ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم علی اکبر احمدی رئیس امور بندری بندر امام خمینی (ره) با اشاره به تخلیه شکر خام کشتی هندی طی هفته گذشته،اظهار کرد: در حال حاضر محموله 33 هزار تن یک فروند کشتی کوبایی در حال تخلیه و بارگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که این محموله ها به استان های اصفهان، همدان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و مرکزی ارسال می شود، افزود: به طور همزمان کالای اساسی شامل شکر، دانه های روغنی، کنجاله شویا، ذرت، روغن های خام خوراکی، جو و... در بندر امام در حال تخلیه و بارگیری است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 70 هزار تن جو کشتی نیکی مالزی در حال تخلیه است، افزود: بندر امام بزرگ ترین بندر تجاری کشور در بخش غلات است که با 11 هزار هکتار وسعت 40 پست اسکله فعال دارد.

به گزارش تسنیم هم اکنون کشتی چینی "های شنگ" در حال تخلیه 27 هزار تن روغن خام خوراکی در بند امام است. حاج آقا، لطفا لید بزنید؛ با وجود تحریم ها کشتی های متعدد از کشورهای مانند هند، کوبا، مالزی، چین و ... در بندر امام خمینی (ره) در حال تخلیه محموله کالای اساسی از جمله شکر، کنجاله سویا، دانه های روغنی، ذرت، روغن خوراکی هستند.

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۵۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از مینی‌بوس دانش‌بنیان بین شهری و ماده تصفیه روغن خوراکی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از شش محصول دانش بنیان از جمله، مینی‌بوس دانش‌بنیان بین شهری و ماده تصفیه روغن خوراکی را رونمایی کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، همزمان با سفر رئیس جمهور به سمنان، وزیر علوم، در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان حضور یافت و از شرکت‌های دانش بنیان منتخب این پارک بازدید کرد.

محمدعلی زلفی‌گل در این بازدید از مینی‌بوس بین شهری نامیک با ظرفیت ۲۱ مسافر رونمایی کرد.

این مینی‌بوس به صورت کامل در شرکت تحقیق و توسعه افرا مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان طراحی و ساخته شده است و هم اکنون گواهی دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را اخذ کرده و در مرحله اخذ گواهی سازمان استاندارد و تولید انبوه است. طراحی پلتفرم این خودرو کاملا بومی است.

در این بازدید از محصول ابرجاذب پالاسیل (گرید روغن) که توسط شرکت نانو ترکیب سمن آرا مستقر در پارک علم و فناوری سمنان تولید شده است رونمایی شد. پیش از این مواد تصفیه روغن خوراکی مورد استفاده در کارخانه‌های تولید روغن خوراکی از خارج از کشور وارد می‌شد که با تولید این محصول شاهد کاهش وابستگی در این زمینه به خارج خواهیم بود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این بازدید از محصول هواساز دو مرحله ساخت شرکت سبز بهساز نیز رونمایی کرد که با استفاده از آن تا ۳۰ درصد در مصرف آب و ۴۵ درصد در مصرف برق صرفه جویی می‌شود.

همچنین از هیتر استیر دیجیتال با کنترل فازی با کاربرد در آزمایشگاه‌ها تولیدی شرکت ره نو کومش، کیف صنایع دستی چهار فصل با رویکرد مد پایدار تولیدی شرکت سورتا و جلد لوح قدردانی با طرح سنتی رونمایی شد.

وزیر علوم پس از بازدید از نمایشگاه و گفتگو با مخترعان حاضر در غرفه‌ها گفت: با توجه به شعار سال که جهش تولید و مشارکت مردم نامگذاری شده است، وزارت علوم در حال تدارک برنامه‌های ویژه‌ای است تا امکان مشارکت گسترده جامعه دانشگاهی در شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شود و در شورای سیاستگذاری مردمی‌سازی وزارت علوم این موضوع در مرحله تصمیم‌گیری است.

وزیر علوم در حاشیه بازدید از واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: به منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و گسترش فعالیت آن‌ها، وزارت علوم طرح‌های دستیار فناوری، تور فناوری، امریه فناوری، پسا دکتری فناوری و طرح ملی کار آفرینی را در دست اجرا دارد.

زلفی‌گل همچنین از در دست اجرا بودن طرح آباد از سوی دانشگاه جامع علمی – کاربردی خبر داد و گفت: در قالب این طرح برای دانش آموختگان دانشگاهی مهارت‌افزایی می‌شود که بتوانند در شرکت‌ها و صنایع مختلف به کار گرفته شوند.

وی گفت: دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری نیز حمایت‌های مادی و معنوی را در این زمینه انجام می‌دهند.

وزیر علوم با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در سه بخش نوپا، نوآور و فناور گفت: هر کدام از این شرکت‌ها تسهیلات خاص خود را دریافت می‌کنند و می‌توانند از ظرفیت‌های صندوق‌های نوآوری و شکوفایی استفاده کنند.

زلفی‌گل خاطر نشان کرد: خوشبختانه شرایط به گونه‌ای فراهم شده است که صاحبان‌ایده می‌توانند به راحتی‌ایده‌های خود را مطرح و مورد حمایت قرار گیرند.

وزیر علوم گفت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری درباره افزایش شرکت‌های دانش بنیان، مقرر شده است از ظرفیت مردم و جامعه دانشگاهی برای توسعه تولیدات دانش بنیان در سال ۱۴۰۳ استفاده شود.

دیگر خبرها

  • ۲ محموله کالای قاچاق در اندیمشک کشف شد
  • قیمت روغن خوراکی امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • استقرار و بهره گیری از یک فروند شناور بارج در «دیلم» اجرایی شد
  • رونمایی از مینی‌بوس دانش‌بنیان بین شهری و ماده تصفیه روغن خوراکی
  • ۱۵ میلیارد ریال مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز کشف شد
  • کشف ۱۵ میلیارد ریال مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز
  • تناژ بارگیری صادراتی راه آهن شمال غرب ۲۲۰ درصد افزایش یافت
  • تخلیه و بارگیری بیش از ۲۴۷ هزار تن کالا در راه آهن زاگرس
  • محموله بزرگ کالای قاچاق در گناوه کشف شد
  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام