Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، پایگاه نظامی نیروی‌های حمایت قاطع (ناتو) در بگرام ولایت پروان شب گذشته هدف چندین موشک قرار گرفت.

«عبدالواسع رحیمی»، فرمانده امنیتی پلیس پروان با تایید این خبر گفت: حوالی ساعت ۹:۰۰ شب گذشته پایگاه هوایی بگرام آماج حملات موشکی قرار گرفته است.

وی افزود: پس از این حملات نیروهای ناتو مستقر در روستای دشت قلندر خیل شهرستان بگرام را مورد حملات هوایی خود قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون مقامات امنیتی، درباره تلفات این حمله اظهار نظری نکرده‌اند. هیچ فرد و گروهی نیز مسئولیت این حمله را به‌عهده نگرفته است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۵۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود

رئیس جمهور روسیه امروز در سخنانی اعلام کرد: ارتش روسیه به سامانه اس-۵۰۰ و موشک‌های قاره پیمای «سرمت» مجهز می شود.

به گزارش مهر به نقل از اینترفکس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز دوشنبه در دیدار با فارغ التحصیلان دانشگاه های نظامی روسیه اعلام کرد که ارتش کشورش به زودی به مجموعه های پدافند موشکی اس- ۵۰۰ و موشک های قاره پیما مجهز می شود.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، رئیس جمهور روسیه در این باره گفت: موشک های قاره پیمای «سرمت» (Sarmat)، موشک های مافوق صوت «تسیرکون» (Tsirkon) و مجموعه های پدافند موشکی اس -۵۰۰ از تسلیحات جدیدی هستند که به زودی به ارتش روسیه تحویل داده می شود.

وی خاطرنشان کرد که این تسلیحات در واحد های ارتش روسیه به کار گرفته می شوند.

این در حالیست که بزرگترین رزمایش مشترک آمریکا و متحدان این کشور تحت عنوان «نسیم دریا» (Sea Breeze) در حالی در دریای سیاه آغاز می‌شود که از ورود غیرقانونی ناوشکن انگلیسی به آب‌های سرزمینی روسیه و شلیک هشدار آمیز این کشور، بیش از چند روز نمی‌گذرد.

علیرغم انتقادات و هشدارهایی که از جانب روسیه نسبت به برگزاری این رزمایش مطرح شده بود؛ از امروز، مجموع ۳۲ کشور از جمله اعضای ناتو، این رزمایش را در آب‌های دریای سیاه آغاز کردند.

آمریکا و اوکراین در رأس رزمایش نسیم دریا هستند که طبق زمانبندی اعلام شده توسط ارتش آمریکا، قرار است دو هفته به طول بینجامد.

به گزارش مهر، وزارت امور خارجه روسیه پیشتر گفته بود که رزمایش مشترک اوکراین و ناتو تحریکی در جهت ایجاد بی ثباتی مداوم در امتداد مرزهای روسیه است.

تحرکات ناتو در مرزهای روسیه در اروپای شرقی علی الخصوص به بهانه برگزاری رزمایش‌های مشترک با اوکراین افزایش چشمگیری داشته است. اخیراً یک فروند ناوچه گشت ساحلی روسی به سوی ناوشکن انگلیسی «دیفندر» به دلیل نقض حریم دریایی روسیه در نزدیکی دماغه «فیولنت» در دریای سیاه، تیراندازی کرد. یک فروند شکاری سوخو «۲۴ ام» روسیه نیز به این ناوشکن انگلیسی به صورت هشدار آمیز تیراندازی و مسیر حرکت آن را بمباران کرد.

وزارت دفاع روسیه نیز حدود یک ماه پیش در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که ارتش این کشور از نزدیک رزمایش دریایی اوکراین و آمریکا را رصد خواهد کرد و در صورت لزوم برای محافظت از امنیت ملی خود واکنش نشان خواهد داد. همچنین در واکنش به این قبیل اقدامات حدود ۲۰ تشکیلات و واحد نظامی جدید در منطقه نظامی غربی تا پایان سال ۲۰۲۱ ایجاد خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سامانه موشکی اس-500 ؛ شکارچی روس بلای جان جنگنده های رادارگریز آمریکا می شود (+فیلم و عکس) روسیه پایگاه نظامی خود در سوریه را حفظ می كند

دیگر خبرها

  • حمله موشکی اسرائیل به سامانه پدافندی اس ۳۰۰ اصفهان صحت دارد؟ /بررسی یک ادعا از سوی خبرگزاری دولت
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان/ حزب الله لبنان پایگاه‌ نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • انجام ۵ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکا در سوریه
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه
  • از پایگاه مخفی آمریکایی‌ها در صحرای نقب چه می‌دانید؟
  • ادامه پرواز پهپادهای ناشناس بر فراز آسمان افغانستان
  • نقض حریم هوایی افغانستان در پروان