Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار زنجان با تاکید بر ضرورت ایجاد تشکل صادراتی زنجان گفت: این تشکل در استان زنجان به صورت تخصصی باید در زمینه صادرات فعالیت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا،‌ فرامرز نیک‌سرشت شامگاه چهارشنبه در جلسه گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به جا به جایی بار از ناوگان ریلی اظهار کرد: برای تحقق این امر دفتر گمرکی در ایستگاه بناب راه اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در حال حاضر اقدامات لازم برای تحقق این امر انجام شده ولی هنوز قطعی نشده ولی مجوز ایجاد انبار عمومی صادر شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان در خصوص ایجاد تشکل‌ صادراتی در استان زنجان افزود: باید تشکل صادراتی در استان زنجان ایجاد شود که این تشکل به صورت تخصصی در کار صادرات فعالیت کنند.

وی در مورد بیمه محصولات کشاورزی افزود: از بیمه کشاورزی به درستی استفاده نمی‌شود و این فرهنگ به صورت کامل جا نیافتاده است.

نیکسرشت با اشاره به موضوع خرید تضمینی گندم بیان کرد: در این باره گندمکاران از قیمت تضمیمی رضایت ندارند و این موضوع را قبول داریم که هزینه کشت و برداشت نیز افزایش یافته و قیمت تضمینی متناسب نیست.

وی با تاکید بر جلوگیری از قاچاق گندم عنوان کرد: قیمت گذاری در خرید تضمیمی مصوب دولت است و باید رعایت شود و اجازه خرید گندم با هر قیمتی نیز داده نمی‌شود.

مسئولان برای خرید تضمینی گندم تدبیر کنند

سیدموسی حسینی نایب‌رئیس نظام صنفی کشاورزی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه عدم پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران باعث می‌شود پای دلالان به بازار گندم باز شود بیان کرد: باید در این خصوص اقدامات لازم صورت گیرد تا این اتفاق نیفتد.

وی در مورد قیمت تضمینی گندم اظهار کرد: چند سالی است که قیمت خرید تضمینی گندم افزایشی نداشته و مسئولان باید در خصوص افزایش قیمت تضمینی گندم چاره‌ای کنند.

نایب‌رئیس نظام صنفی کشاورزی استان زنجان همچنین با اشاره به بسته شدن چاه‌های غیرمجاز عنوان کرد: بنده با بسته شده چاه‌های غیرمجاز موفق هستم ولی برداشت از چاه‌های مجاز نیز در سطح استان محدود شده است.

وی به اشتغال بالای بخش کشاورزی اشاره  کرد و افزود: باید اشتغال این بخش را مد نظر داشته باشیم چرا که بسیاری از خانواده‌ها در فعالیت‌های کشاورزان گذران زندگی می‌کنند.

قیمت‌ تضمینی گندم به موقع اعلام نمی‌شود

حسین جعفری رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به قیمت پایین خرید تضمینی افزود: قیمت خرید تضمینی کمتر از هزینه تمام بوده و برای کشاورزان صرفه اقتصادی نداشته و فعالیت‌های کشاورزان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اعلام دیر هنگام خرید تضمینی گندم افزود: متاسفانه این کار به هنگام اعلام نمی‌شود و باید اول شهریورماه قیمت تضمیمی اعلام شود تا کشاورزان براساس آن عملیات کشت را انجام دهند ولی این اتفاق نمی‌افتد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان در خصوص پرداخت مطالبات گندمکاران نیز افزود: مکاتبه‌ای در خصوص پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران انجام دادیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۵۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند

امام جمعه مرند در مراسم تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه با بیان اینکه یکی از الویت‌های جهادکشاورزی باید تامین امنیت غذایی باشد گفت: دستگاه‌های اجرایی مربوطه باید نظارت خود را افزایش دهند تا کیفیت محصولات ارائه شده به مردم مخصوصاً نان پخت شده افزایش یابد.

حجت الاسلام نعمت زاده با تاکید بر افزایش بازدهی نانوایی‌های شهرستان مرند اظهار کرد: استفاده از دستگاه‌های مبتنی بر علم روز در نانوایی‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات این حوزه را رفع کند.

وی به گله مندی مردم در خصوص قیمت‌ها اشاره و تاکید کرد: مسئولین ضمن کنترل کیفیت محصولات ایجاد ثبات قیمت کالا‌ها را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

فرماندار مرند نیز در این جلسه با بیان اینکه امروزه گندم جزو موضوعات راهبردی کشور محسوب می‌شود گفت: جهادکشاورزی شهرستان مرند آماده است بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی نسبت به خرید تضمینی گندم اقدام کند.

 عباسی ادامه داد: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ پیش بینی می‌شود میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان مرند ۳۱ هزار و ۵۰۰ تن باشد.

وی با بیان اینکه علاوه بر گندم کلزا نیز جزو محصولات استراتژیک محسوب می‌شود افزود: پیش بینی کارشناسان کشاورزی از خرید تضمینی کلزا در سال زراعی پیش رو در شهرستان مرند ۲۶۰ تن می‌باشد.

فرماندار مرند ادامه داد: در شهرستان مرند ۲ مرکز خرید تضمینی گندم و یک مرکز خرید تضمینی کلزا در حال فعالیت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند