Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار نطنز گفت: تاکنون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیرامون ممنوعیت سفر گردشگران به ابیانه بدون راهنما، اعلام نظر نکرده و این قضیه فقط در حد یک پیشنهاد بوده است. ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

یوسف حسنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم دراصفهان، با اشاره به خبری مبنی بر ممنوعیت ورود گردشگران به ابیانه بدون راهنمای محلی اظهار داشت: این قضیه در حد پیشنهاد شورای ابیانه بود و هنوز تصویب نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تصویب این گونه پیشنهادات به عهده اداره میراث فرهنگی بوده و اگر قرار است چنین اتقاقی بیفتد، اداره میراث طبق ضوابطی که دارد موضوع را بررسی و سپس اعلام نظر می‌کند.

فرماندار نطنز با بیان اینکه ابیانه در تمام ایام سال میزبان گردشگران زیادی است گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که این ناهنجارشکنی‌ها و برنامه‌ها اتفاق نیفتد نه اینکه از ورود گردشگر جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: برگزارکنندگان تورها تحت نظارت میراث فرهنگی هستند و این خانمی که در ابیانه اقدام به تک‌خوانی کرده با تور نیامده بود و آنها  به صورت خانوادگی و شخصی به این روستا سفر کرده بودند.

ادامه واکنش‌ها به هنجارشکنی تک‌خوانی یک زن در ابیانه؛ نفر اصلی تحت پیگرد دستگاه قضایی استاصفهان| پرونده «تک‌خوانی یک زن در ابیانه» تشکیل شد؛ کسی دستگیر نشده استاصفهان| تجمع اعتراض آمیز مردم ابیانه با لباس محلی؛ دست‌اندازی به آب ابیانه محکوم شد
حسنی ادامه داد: برای برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یک کار گروه وجود دارد و در کارگروه دستگاه‌های مختلفی حضور دارند که به اتفاق آنها تصمیمی اتخاذ می‌شود تا هیچ مشکلی برای گردشگر به وجود نیاید.

وی با اشاره به فعالیت دستگاه‌های مرتبط در این حوزه اظهار داشت: تصمیم عجولانه برای این اتفاق گرفته نشده است، تصمیمات در این زمینه به عهده میراث فرهنگی گذاشته شده تا به صورت کارشناسی قضیه را بررسی کنند و سپس در کارگروه میراث با دبیری میراث جلسه‌ای برگزار کرده و تصمیم درست و اصولی در این باره گرفته شود.

انتهای پیام/ح

R41346/P/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۵۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره بازی‌های محلی بانوان در بجنورد برگزار می‌شود

معاون فرهنگی شهردار بجنورد گفت: جشنواره بازی‌های بومی محلی ویژه محلات در روز پنجشنبه، ششم اردیبهشت ساعت ۹ صبح در پارک آفرینش بجنورد برگزار می‌شود.

محمدرضا موفق در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: جشنواره بازی‌های بومی محلی در بجنورد روز پنجشنبه، ششم فروردین ساعت ۹ صبح برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره برای بانوان و ویژه محلات است.

معاون فرهنگی شهردار بجنورد خاطرنشان کرد: هیئت ورزش‌های بومی‌ومحلی بجنورد، دانشگاه علوم‌پزشکی، مؤسسه به رنگ صدف و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزش از جمله دستگاه‌های یاری رسان در برگزاری این جشنواره هستند.

وی افزود: محل برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در پارک آفرینش بجنورد است.

کد خبر 747652

دیگر خبرها

  • نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • واکنش ضرغامی به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس/ وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: این که گفته می‌شود سفر از سبد خانوار حذف شده حتما نادرست است و همان چیزی است که دشمن می‌خواهد
  • جشنواره بازی‌های محلی بانوان در بجنورد برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • نماینده مجلس: فرو نشست اصفهان جدی است؛ ابنیه تاریخی مورد آسیب قرار گرفته
  • نماینده مجلس: فرونشستِ اصفهان جدی است؛ وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است؟
  • اختصاص ۸۰۰۰ مترمربع پارکینگ به روستای ابیانه
  • کشف فلزیاب از متخلفان در بختگان