Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رشت - ايرنا - استاندار گيلان ارائه خدمات مناسب به مسافران را زمينه ساز درآمدزايي و اشتغال پايدار دانست و بر لزوم تقويت زيرساخت‌هاي بخش خصوصي براي استقبال و ميزباني از گردشگران تأکيد کرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مصطفي سالاري روز پنجشنبه در ديدار با اعضاي ستاد اجرايي طرح گيلان 2020 اظهار داشت: بايد با ارائه خدمات در سطوح مختلف براي مردم گيلان درآمد و اشتغال پايدار فراهم شود و استان از گردشگري انبوه عبور کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي کشاورزي، گردشگري و تجارت را سه محور اصلي توسعه گيلان عنوان و بيان کرد: با اطلاع‌رساني مناسب فرصت‌ها، ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي موجود در گيلان و معرفي خدمات قابل ارائه بايد براي جذب بيشتر گردشگران کيفي اقدام کنيم چرا که صرف گردشگري انبوه براي استان مفيد نيست.
وي تصريح کرد: برگزاري جشنواره‌ها در مسير اجراي طرح گيلان 2020 مي‌تواند موثر باشد اما کافي نيست و بايد اهداف بلندمدت را در نظر بگيريم.
سالاري با بيان اينکه دستگاه‌هاي دولتي بايد پشتيباني امور اجرايي را انجام دهند، گفت: برگزاري جشنواره‌ها حول محور محصولات توليدي گيلان از قبيل چاي، برنج، ابريشم، زيتون بايد به صورت خودگردان، بدون کمترين اتکاء به اعتبارات دولتي و با محوريت فعالان آن حوزه باشد.
وي با با بيان اينکه زيرساخت‌هاي بخش خصوصي براي استقبال و ميزباني از گردشگران بايد افزايش يابد، افزود: جشنواره‌ها ابزاري براي انتقال پيام به جامعه مخاطبان محسوب مي‌شوند که علاوه بر درآمدزايي براي مردم گيلان بايد از اهداف تعيين شده پشتيباني کنند.
وي با اشاره به اينکه برگزاري جشنواره‌ها در راستاي احياء فرهنگ، سنن و آداب گيلان توسط متوليان آن بخش انجام مي شود، بر شناسايي سرمايه‌گذاران خوش ذوق و افراد مستعد در حاشيه برگزاري جشنواره‌ها تاکيد کرد.
سالاري بر ضرورت اقدام‌هاي موثر در بخش گردشگري تأکيد و تصريح کرد: در حوزه گردشگري دريايي و آبي نيز با استفاده از سازه‌هاي شناور در آب‌بندان‌ها و شناگاه‌ها مي‌توان خدمات مطلوب و اشتغالزايي را فراهم کرد.
وي همچنين استفاده از فضاهاي موجود در بستر طبيعت گيلان را ضروري دانست و گفت: ايجاد سازه‌هاي متناسب با طبيعت جذاب استان بويژه سازه‌هاي چوبي قابل حمل بايستي ترويج پيدا کند تا باعث ترغيب گردشگران ‌شود.
وي به رايزني با اتاق بازرگاني به منظور راه‌اندازي تورهاي گردشگري با استفاده از ظرفيت قطار اشاره و بيان کرد: شرکت‌هاي تورگردان را با تقويت زيرساخت‌هاي مختلف همچون برگزاري جشنواره‌هاي بومي و محلي، خودروهاي بدون راننده و نيز آموزش‌هاي مورد نياز براي دست‌اندرکاران بايد فعال کنيم.
طرح سال 2020؛ سال ديدار از گيلان با هدف اجراي برنامه‌ها و جشنواره‌هايي براي رونق حضور گردشگران داخلي و خارجي از گيلان دنبال مي‌شود که مورد استقبال فعالان بخش گردشگري قرار گرفته است.
ستاد اجرايي گيلان 2020 در پژوهشکده گيلان‌شناسي استان با پنج کميته اصلي شامل آموزش، تبليغات و اطلاع رساني، اقتصاد و بازاريابي، پژوهش و معرفي جاذبه هاي گردشگري، امور بين الملل و جذب گرشگران خارجي و 16 ستاد شهرستاني تشکيل شده است.
گيلان با مواهب طبيعي و چشم اندازهاي بي بديل سالانه با افزون بر 30 ميليون گردشگر، جزو پنج مقصد اول گردشگري کشور است.
7296 / 2007
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۵۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های بندر دیلم تقویت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نیکو عصر چهارشنبه در این آئین اظهار کرد: پروژه ساختمان خدماتی رفاهی با ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار ظرف مدت سه ماه احداث می‌شود.

رئیس اداره بندر و دریانوردی دیلم بیان کرد: امید است با احداث این ساختمان شاهد توسعه روند خدمات رسانی اداره بندر و دریانوردی بندر دیلم باشیم.

وی اضافه کرد: به تازگی با پهلوگیری یک فروند بارج ۲ هزار تنی ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر دیلم ۲ برابر شده است.

رئیس اداره بندر و دریانوردی دیلم تصریح کرد: در بندر دیلم متناسب با مطالبات مردمی برنامه‌های توسعه‌ای مناسبی برای رونق کسب و کار بندر نشینان در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6088196

دیگر خبرها

  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • زیرساخت‌های بندر دیلم تقویت می‌شود
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان