Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- هفتاد و هفتمين جلسه ستاد تسهيل و رفع موانع توليد در خصوص بررسي و حل و فصل مشکلات واحدهاي توليدي شستا در استان کرمانشاه با حضور معاون امور صنايع وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي، استاندار و نمايندگان کرمانشاه، مديران بانکهاي عامل، مديرعامل شرکت شستا و ساير دستگاههاي اجرايي ذيربط در روز چهارشنبه اول خردادماه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از شاتا، دبير ستاد تسهيل و رفع موانع توليد در حاشيه اين جلسه از عزم ستاد براي احياي واحدهاي تعطيل در کشور با هدف افزايش ساخت داخل در محصولات داراي مزيت رقابتي خبر داد .
ميثم زالي گفت : با عنايت به موافقت معاون امور صنايع مبني بر وضع برخي سياستهاي تشويقي به خصوص ممنوعيت واردات مشروط به تامين کامل نياز داخل و همچنين تامين سرمايه در گردش مورد نياز براي آغاز به کار حداقل 80 درصدي ظرفيت اسمي توسط شستا، يکي از واحدهاي توليدي شستا، پس از قريب به 10 سال تعطيلي با سرمايه گذاري 20 ميليون يورويي و با اشتغال حداقل 140 نفري در مردادماه سال جاري احياء و راه اندازي خواهد شد.
وي افزود : با راه اندازي اين واحد توليدي، ضمن بي نياز شدن ايران از واردات اسيدسيتريک، صادرات اين محصول به کشورهاي همسايه هدفگذاري خواهد شد.
زالي همچنين از تصميم ستاد در خصوص تکميل پروژه نيمه تمام صنايع بسته بندي با پيشرفت فيزيکي 51 درصد با مشارکت شستا و بانک صنعت و معدن با اشتغال 170 نفري و با سرمايه گذاري صورت گرفته به ميزان 220 ميليارد توماني تا سال 93، خبر داد و افزود : اين واحد در هرسين کرمانشاه قرار گرفته و توليدکننده کاغذ تست لاينر، فلوتينگ و کراف لاينر است که با توجه به نزديکي به کشور عراق و مزيت واردات کاغذ باطله از اين کشور و توليد کاغذ تست لاينر و فلوتينگ با هدف صادرات مي تواند نقش موثري را در صنعت کاغذ ايفا کند.
دبير ستاد تسهيل و رفع موانع توليد از اتفاق نظر اعضا در خصوص عدم توجيه پذيري در تکميل طرح کاغذ غرب خبر داد و گفت : اجراي اين طرح در زميني با مساحت بالغ بر 285 هکتار در سال 81 متوقف شده بود و هم اکنون پس از بحث و تبادل نظر صورت گرفته مقرر گرديد بانک عامل با هماهنگي وزارت صمت و استانداري و سازمان صمت کرمانشاه در خصوص واگذاري زمين و ابنيه طرح به سرمايه گذار جديد جهت احداث يک يا چند طرح توليدي اقدام کند.
ميثم زالي در پايان از پيگيري مستمر دبيرخانه ستاد در اجراي مصوبات تا تحقق کامل آن خبر داد و گفت : با عنايت به تاکيدات مقام معظم رهبري و مصوبه اخير جلسه سران قوا مبني بر افزايش اختيارات ستاد و با همکاري سيستم بانکي و دستگاههاي اجرايي، شاهد رونق توليد واشتغال در احيا واحدهاي تعطيل و تکميل ظرفيت خطوط توليد با هدف افزايش حداکثري ساخت داخل باشيم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جلسه شستا کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۵۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی نوری عصر چهارشنبه در آئین رونمایی از مرکز توسعه کار آفرینی کردستان اظهار کرد: کردستان دارای مرز مشترک با کشور عراق بوده و نیاز است از دانش فناوری ارتباطات برای کمک به ایجاد زیرساخت استفاده کنیم.

وی افزود: در سنوات قبل در زمینه نرخ بیکاری کردستان عمدتاً در رتبه‌های یکم تا پنجم نرخ بیکاری کشور بودیم اما در تابستان سال قبل بهترین عملکرد را در کاهش نرخ بیکاری داشتیم.

وی تصریح کرد: توجه به زیرساخت‌های فناوری ارتباطات و اطلاعات در راستای افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری مهم است و باید زیرساخت‌ها تقویت شوند.

نوری ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را لازمه توسعه استان دانست و خاطرنشان کرد: براساس دستور رئیس جمهور باید به اشتغال فارغ التحصیلان زاگرس‌نشین بیشتر توجه شود تا در زمینه اشتغال و توسعه کردستان قدم مثبتی برداشته شود.

معاون اقتصادی استاندار کردستان یادآور شد: کردستان استانی صنعتی نیست و توجه به تولید در توسعه کردستان مهم است و در این راستا سال قبل هر هفته یک روز را به نام «دوشنبه‌های تولید» نامگذاری کردیم که ۷۰ واحد تولیدی به عرصه تولید بازگشت.

وی اضافه کرد: امسال «شنبه‌های تولید» را راه‌اندازی کردیم که در راستای احیای واحدهای تولیدی بویژه واحدهای تولید گوشت مرغ و گوشت قرمز قدم برخواهیم داشت و هدفگذاری کردیم تا بتوانیم موفق عمل کنیم.

نوری به وضعیت معادن استان پرداخت و گفت: کردستان در حوزه معدن رتبه یکم تولید طلای کشور را دارد و در حوزه ذخیره این ماده معدنی رتبه دوم کشور را داراست.

وی اعلام کرد: در حوزه کشاورزی و تولید توت فرنگی، گندم و انار رتبه‌های خوبی در کشور داریم و در حوزه صادرات و واردات نیز جا برای توسعه وجود دارد.

معاون امور اقتصادی استاندار کردستان اذعان کرد: اگر نتوانیم علم روز را به این حوزه‌ها وارد کنیم مسیر توسعه و تحول را نخواهیم دید بنابراین باید از همه ظرفیت‌ها در استان بهره ببریم.

نوری خاطرنشان کرد: به مدیران و مسؤولان دستگاه‌های مختلف اجرایی تاکید شده که ۲۰ درصد از تسهیلات را به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص دهند.

وی اضافه کرد: انتقال دانش‌های فناوری به کشور عراق نیز از اولویت‌هایی است که مورد توجه خواهد بود.

کد خبر 6088063

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • بهره‌مندی ۱۱۶۳ واحد تولیدی همدان از مصوبات ستاد تسهیل استان
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به دنبال اثرگذاری در تولید است