Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-16@18:59:19 GMT

روایت پیدا شدن جسد پیرمرد الموتی بعد از پنج روز

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۵۹۲۶

روایت پیدا شدن جسد پیرمرد الموتی بعد از پنج روز

قزوین_ مسئول مرکز عملیات اضطراری معاونت امداد جمعیت هلال احمر استان قزوین در گفتگو با خبرنگار قدس از پیداشدن جسد پیرمرد بعد از پنج روز تلاش بی وقفه روایت می کند.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، «سقوط یکی از اهالی روستای هیر الموت در رودخانه نینه رود»؛ خبری تلخ و ناگواری که تیتر حوادث بسیاری از رسانه های استان قزوین طی چند روز گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تیتر  از سقوط مردی ۷۴ ساله از اهالی روستای هیر هنگام عبور از رودخانه خبر می داد که هنگام عبور از رودخانه، در آن گرفتار شده و با زندگی خداحافظی می کند.

ماجرا از آنجایی آغاز می شود که پیرمرد، هنگام عبور از رودخانه نینه رود به درون آب سقوط می کند و با وجود جستجوی مداوم و پیوسته نیروهای هلال احمر، مدت ها از حضور مرد در آب خبری نمی شود، تا اینکه بعد از پنج روز این جستجوها نتیجه می دهد و جسد مرد در آب زیر شاخ و برگ درختان محبوس شده پیدا می شود و پایان زندگی این مرد در آن رقم می خورد.

 استراتژی تلخ سقوط در آب و وداع با زندگی، خبرناگواری است که این روزها و با گرم شدن فصل، زمزمه مردم و رسانه ها شده است؛ همان آبی که ادامه حیات انسان است در اثر بی احتیاطی می تواند جان آدمی را بستاند و پایان زندگی و مرگ را رقم زند.

یهنام سعادت مسئول مرکز عملیات اضطراری معاونت امداد جمعیت هلال احمر استان قزوین در تشریح این حادثه در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار می کند: سقوط مرد ۷۴ ساله درصبح و در حوالی ساعت ۱۱ مصادف با ۲۵ اردیبهشت ماه اتفاق افتاد.

وی بیان می کند: پیرمرد اهل روستای هیر بخش رازمیان الموت به همراه یکی از هم محلی ها به کنار رودخانه نینه رود می رود و هنگام عبور از رودخانه نینه رود برای درست کردن لوله کشاورزی تعادل خود را از دست می دهد و به درون آب سقوط می کند؛ از آنجایی که رودخانه عمیق بوده،آب مردم را با خود می برد.

مسئول عملیات اضطراری معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین ادامه می دهد: با سقوط این پیرمرد در آب، بلافاصله نیروهای امدادی (۸ نفر از نیروها)، نیروهای بسیج و مردمی برای جستجو این مرد در محل حضور می یابند اما باتوجه به عمیق بودن، سردی آب و صخره های سخت در مسیر، روز اول موفق به پیدا کردن این فرد نمی شوند.

سعادت یادآور می شود: تیمی غواصی از قزوین برای ادامه عملیات جستجو در محل حاضر می شوند و جنازه پیرمرد بعد از ۵ روز جستجو و تلاش بی وقفه غریق، یک کیلومتر بعد از محل سقوط در آب زیرشاخ و برگ درختان محبوس شده پیدا می شود و توسط تیم جستجو هلال احمر پایگاه رازمیان وبا همکاری مردم و نیروهای اتظامی از آب بیرون کشیده می شود و به آمبولانس شهرداری تحویل داده می شود؛ به دلیل وجود شرایط سخت و سخره های بزرگ در مسیر امکان عملیات جستجو بسیار سنگین بود و به علت بالابودن سرعت آب، آب قدرت جابه جایی اشخاص و اشیاء را در خود داشته است.

وی در خصوص علت سقوط چنین می گوید: پیرمرد در هنگام عبور از رودخانه نینه رود برای درست کردن لوله کشاورزی تعادل خود را از دست داده و در آب سقوط می کند.

مسئول عملیات اضطراری معاونت امدادو نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین توصیه هایی را به مردم ارائه می دهد و بیان می کند: از مردم درخواست داریم با توجه به گرم شدن هوا، حوادث مرتبط با سیل و آب را بشناسند چراکه مردم بعضا از قدرت آبی که در مسیر رودخانه حرکت می کند اطلاعی ندارند.

سعادت اضافه می کند: برای شنا در فصول به ویژه فصل گرم سال شنا در رودخانه های خطرناک همچون سدطالقان و سدهای انحرافی در مسیر آبیک، توصیه نمی شود و از مردم درخواست داریم از شنا کردن در این رودخانه ها جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استان قزوین هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۵۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش هلال‌‎‌احمر در ۵ استان به دلیل بارش باران

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر از آماده باش نیروهای امدادی در ۵ استان به دلیل بارش شدید باران خبر داد.

به گزارش مشرق، بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات از اعلام هشدار سازمان هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۵ استان خبر داد و گفت: در پی پیش بینی بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک و تگرگ سه‌شنبه (۲۸ فروردین‌ماه) در هرمزگان، جنوب فارس، جنوب غرب و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و بوشهر و چهارشنبه (۲۹ فروردین‌ماه) در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان امدادگران هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند.

وی توضیح داد: در این شرایط جوی با توجه به بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعدوبرق و تگرگ، آب‌گرفتگی معابر به صورت گسترده، سرریز سدها، دور از انتظار نیست، امدادگران و نجات گران هلال احمر برای کمک به حادثه دیدگان در آماده‌باش هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در ادامه بیان کرد: بر اساس هشدار هواشناسی از اواخر وقت یکشنبه تا دوشنبه (۲۶ تا ۲۷ فروردین‌ماه) وزش باد شدید لحظه‌ای همراه با بارندگی و رعد و برق در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان، در خلیج فارس دور از انتظار نیست و در این استان‌ها هم امدادگران هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

لازم به ذکر است؛ به هموطنان توصیه می‌شود از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری و از سفرهای برون‌شهری و فعالیت‌های کوه‌نوردی اجتناب، شهروندان از تفرج‌گاه‌ها و سکونت‌گاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه خارج شوند. دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها تردد نکنند.

دیگر خبرها

  • سقوط امپراتوری رسانه‌ای شیطان
  • آماده باش نیرو‌های هلال احمر استان یزد
  • هلال احمر استان بوشهر در آماده‌باش است
  • جسد پیرمرد هرسینی در آب‌های کرمانشاه کشف شد
  •  پیکر مفقود شده پس از ۳۰ روز در کوه‌های دالکی دشتستان پیدا شد
  • هلال احمر در ۶ استان جنوبی به حالت آماده‌باش درآمد
  • آماده باش هلال‌‎‌احمر در ۵ استان به دلیل بارش شدید
  • آماده باش هلال‌‎‌احمر در ۵ استان به دلیل بارش باران
  • آماده باش هلال‌‎‌احمر در ۵ استان
  • ۵٩۵ نفر از داوطلبان امکان اعزام به حج تمتع را پیدا نکردند