Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@21:45:35 GMT

دستگاه قضایی در اصفهان رونق بیشتری بگیرد

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۵۹۹۰

دستگاه قضایی در اصفهان رونق بیشتری بگیرد

اصفهان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: امیدوارم دستگاه قضایی در اصفهان رونق بیشتری بگیرد و قضات بتوانند با جدیت جهادی وضعیت بهتری را در این راستا رقم بزنند.

به گزارش ایرنا، حضرت آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان اصفهان با حضور معاون اول قوه قضائیه در سالن کوثر با اشاره به سختی کار قضایی افزود: اگر قضات حق باشند و به حق قضاوت کنند از بهترین انسان ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: عالم بر مبنای قسط و عدل بنا شده است هرکس از قسط و عدل در حرف زدن و حکم کردن منحرف شود از حق و صراط مستقیم منحرف شده است.
حضرت آیت الله طباطبایی نژاد اضافه کرد: قضات خیر الناس هستند به شرطی که به حق قضاوت کنند و شرالناس هستند به شرطی که بد قضاوت کنند.
وی خطاب به قضات گفت: همه باید دست به دست هم بدهیم تا وضعیت قضایی این گونه نباشد و پرونده ها روی هم انباشته نشوند و قاضی با کمال دقت حکم کند.

** کارآمدی دستگاه قضایی به اجرای عدالت بستگی دارد
رئیس کل سابق دادگستری استان اصفهان در این آیین افزود: معتقدم کارآمدی دستگاه قضایی به چهار عنصر اساسی از جمله قانون گرایی و اجرای عدالت، استقلال دستگاه قضایی، سرعت در رسیدگی ها همراه با دقت و رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع بستگی دارد.
احمد خسروی وفا گفت: امیدوارم در دوره جدید به صورت ویژه به این ارکان در قوه قضایی توجه بیشتری صورت بگیرد.
وی با اشاره به ٦ سال خدمت خود در سمت رئیس کل دادگستری اصفهان بیان کرد: در جهت تحقق ارکان چندین اقدام مهم از جمله افزایش شعب دادسراها در کل استان، راه اندازی مرکز کارآموزان قضایی برای نخستین بار پس از انقلاب، افزودن حدود ٣٠٠ قاضی بر کادر قضایی قبلی، کاستن از پرونده های مانده، راه اندازی گروه های ٦ گانه حقوق شهروندی و گسترش فضای فیزیکی حرکت کردیم.
وی با بیان این که در این مدت تعاملات بسیاری با نهادهای مختلف داشتیم، خاطرنشان کرد: تعاملات سبب شد مشکل لاینحل در استان نداشته باشیم و بر مشکلات فائق بیاییم، امروز اصفهان امن ترین استان در کشور است.
به گزارش ایرنا، رئیس قوه قضاییه طی حکمی محمدرضا حبیبی را به سمت رئیس شعبه اول دادگاه تجدیدنظر و رئیس کل دادگستری استان اصفهان منصوب کرد.
حبیبی پیش از این رئیس کل دادگستری استان یزد بود.
احمد خسروی وفا حدود ٦ سال رئیس کل دادگستری استان اصفهان بود.
9913/6026/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تكريم و معارفه رئيس كل دادگستري اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۵۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، رییس کل دادگستری گیلان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و تنویر صحیح افکار عمومی در جامعه گفت: خبرنگاران درخط مقدم اطلاع رسانی هستند و رسالت سنگینی بر عهده دارند و همه مسئولان موظف به پاسخگویی به مطالبات خبرنگاران هستند.
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی با اشاره به لزوم حمایت از خبرنگاران از سوی دستگاه قضایی گفت: با توجه به اهمیت این موضوع شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ای استان از فردا راه اندازی می‌شود تا مشکلات قضایی فعالان رسانه سریعتر و ویژه‌تر رسیدگی شود. 
وی با بیان اینکه تکثر رسانه نعمت و یکدست کردن آن سم است، افزود:نگاه و دیدگاه‌های مختلف باید شنیده شود، ارزش رسانه باید ارتقاء یابد و باید باور کرد که مجموعه پرقدرتی به عنوان رسانه می‌تواند برای رسیدن به اهداف یاریگر باشد.

رییس کل دادگستری گیلان با تاکید بر اینکه نقد خوب است، اما تخریب نه، اضافه کرد: برای قوت جمهوری اسلامی حرف و قلم زدن خوب است، اما هوشیاری و هوشمندی برای همصدا نشدن با دشمن مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی با بیان اینکه در پاسخگویی و شنیدن انتقاد‌ها نباید رنجید، گفت: پیشبرد انقلاب و اسلام با هدایت‌های امامین انقلاب بوده و هست امروز ما در کشوری آزاد زندگی می‌کنیم که حرف‌ها به راحتی زده می‌شود و آزادی بیان وجود دارد.

وی خطاب به خبرنگاران با تاکید بر اینکه در کشور اسلامی باید پایبند به ارزش‌های اسلامی باشیم، ادامه داد: در نوشتن اخبار مقید باشید؛ پاسخگونبودن مسئولان حل مساله نیست مدیران باید پاسخگو باشند.
رییس کل دادگستری گیلان بر لزوم برخورد با فساد در دستگاه‌های اداری استان تاکید و تصریح کرد: مبارزه با فساد اولویت دستگاه قضا است و در این خصوص اقداماتی از جمله راه اندازی سامانه حمایت از گزارشگران فساد انجام شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح عفاف و حجاب نیز گفت: بی حجابی حرام شرعی و سیاسی است و‌دستگاه قضا مطابق قانون با هنحارشکنان برخورد خواهد کرد. 
حجت الاسلام والمسلمین صادقی همچنین از ضابطان قضایی خواست در برخوردبا افراد هنجار شکن قانون را رعایت کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 
  • راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است
  • انتصاب مدیر حفاظت و اطلاعات دادگستری سیستان و بلوچستان
  • باید بستر‌های مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم
  • باید بسترهای مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم/ از بازدید نماینده‌های مجلس از زندان‌ها استقبال می‌کنیم
  • دادگستری گیلان: قضات از بازداشت‌های غیرضروری اجتناب کنند