Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@15:58:44 GMT

مزار شهدای بوکان غبارروبی و عطرافشانی شد

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۵۹۹۷

مزار شهدای بوکان غبارروبی و عطرافشانی شد

مهاباد- ایرنا- همزمان با فرارسیدن سوم خرداد و گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، مزار شهدای بوکان با حضور جمعی از مسوولان این شهرستان غبارروبی و عطرافشانی شد.

به گزارش ایرنا امام جمعه بوکان روز پنجشنبه در این آیین گفت: عزت و عظمت کنونی ایران اسلامی مرهون رشادت های شهدای والامقام و رزمندگانی است که برای دفاع از انقلاب اسلامی از ارزشمندترین هستی خویش گذشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ملاعباس احمدی با بیان اینکه شهدا با ایثار جان خود موجب عزت جمهوری اسلامی شدند، افزود: امروز نیز با هدایت های رهبری و به برکت خون شهدا و مجاهدت امنیت آفرینان میهن اسلامی شاهد اقتدار روزافزون و ایستادگی آحاد ملت در برابر زیاده خواهی های دشمنان هستیم.
به گزارش ایرنا در این آیین معنوی که با حضور فرماندار و فرماندهان نظامی و انتظامی این شهرستان برگزار شد، حاضران بار دیگر با آرمان های والای شهیدان و امام شهیدان تجدید میثاق کردند و یاد و خاطره آنها را گرامی داشتند.
به گزارش ایرنا فتح خرمشهر به عنوان یک حادثه تاریخی و سرنوشت‌ساز پایان‌بخش دوره اول جنگ است که با تجاوز عراق به ایران در تاریخ 31 شهریور سال 1359 آغاز شد و با آزادسازی مناطق اشغالی به پایان رسید.
طی عملیات بیت المقدس، پنج هزار و 38 کیلومترمربع از خاک وطنمان از جمله شهرهای خرمشهر و هویزه و نیز پادگان حمید و جاده اهواز - خرمشهر آزاد و علاوه بر این شهرهای اهواز، حمیدیه و سوسنگرد از تیررس توپخانه دشمن خارج و همچنین 180 کیلومتر از خط مرزی نیز تامین امنیت شد.
حدود 19 هزار نفر از نیروی دشمن در عملیات بیت المقدس به اسارت رزمندگان در آمدند و بالغ بر 16 هزار تن نیز کشته و زخمی شدند.
61 فروند هواپیمای جنگی، یک فروند بالگرد، 150 دستگاه تانک و نفربر، 30 قبضه توپ، 200 دستگاه خودروی زرهی سبک و سنگین در این عملیات منهدم و 150 تانک، 30 قبضه توپ و 300 دستگاه خودرو زرهی سبک و سنگین به غنمیت گرفته شد.
در این عملیات لشکر 3 زرهی و لشکرهای 11 و 15 پیاده عراق به میزان 80 درصد، لشکرهای 9 و 10 زرهی به اندازه 50 درصد، لشکر 7 پیاده 40 درصد، لشکر 5 مکانیزه و لشکرهای 6 و 12 زرهی به میزان 2 درصد، تیپ های 9، 10 و 20 گارد مرزی 100 درصد، تیپ 109 پیاده 60 درصد، تیپ های 601، 602، 416، 419 پیاده عراق 50 درصد و تیپ های 31، 32 و 33 نیروهای مخصوص به میزان بسیار زیادی منهدم شدند.
7510/6185/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سوم خرداد گلباران مزار شهدا غبارروبي مزار شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۵۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل عملیات ساماندهی خیابان ۲۲ بهمن کاوه در اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان از پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه ساماندهی خیابان ۲۲ بهمن کاوه خبر داد و گفت: این پروژه در اردیبهشت سال جاری تکمیل می‌شود و به‌طور کامل در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: خیابان ۲۲ بهمن به‌طول ۷۵۰ متر، خیابان کاوه را به خیابان اشراق جنوبی متصل می‌کند.

وی افزود: در سال‌های گذشته این خیابان شامل باند شمالی به‌صورت رفت و برگشت بود که با توجه به عرض کم و نبود پیاده‌رو خطراتی را برای تردد شهروندان و عابران پیاده ایجاد کرده بود، از این‌رو با توجه به درخواست‌های مکرر شهروندان، برای ساماندهی و ایمن‌سازی آن در قالب پروژه محله محور در بودجه ۱۴۰۱ ردیف اعتباری در نظر گرفته شد.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان تصریح کرد: قراردادی به مبلغ شش میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، بیست‌وچهارم مرداد ۱۴۰۲ برای خیابان ۲۲ بهمن منعقد شد و ساماندهی معابر شمالی و جنوبی آن، همچنین احداث پیاده رو در ضلع‌های شمالی و جنوبی و ایمن سازی مادی آن در دستور کار شهرداری منطقه ۷ قرار گرفت.

سلطان‌آقایی با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه ساماندهی خیابان ۲۲ بهمن کاوه خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح علاوه بر خیابان و پیاده رو، ساماندهی مادی و اصلاح دسترسی‌ها با ایجاد پل روی مادی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: بی‌شک اجرای پروژه ساماندهی خیابان ۲۲ بهمن کاوه، علاوه بر تسهیل در رفت و آمد و روان شدن ترافیک و کاهش تردد در خیابان‌های موازی، ارزش افزوده زیادی برای ساکنان این خیابان به همراه خواهد داشت.

کد خبر 746865

دیگر خبرها

  • هفته کار و کارگر در البرز با گلباران مزار شهدا آغاز شد
  • آغاز عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی شوش
  • برلین به کی‌یف وعده ۴۰۰ خودروی زرهی داده بود، اما تحویل مختل شد
  • برگزاری یادواره شهدای جبهه مقاومت در بندرعباس
  • طوفان الاقصی ابهت رژیم صهیونسیتی را فرو ریخت
  • تکمیل عملیات ساماندهی خیابان ۲۲ بهمن کاوه در اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۵۰ درصد بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی نیازمند مرمت است
  • غبارروبی مرقد شهدای گمنام در پردیس دانشگاه
  • ۹۵ درصد مزارهای شهدا در زنجان ساماندهی شد
  • عملیات مسخره اسرائیل در اصفهان با اسباب بازی/ مدیریت شهری در حوزه مسکن حکم کمک کننده دارد