Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@07:42:38 GMT

تورهای گردشگری قطارمحور به توسعه گیلان کمک می‌کند

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۶۰۴۵

تورهای گردشگری قطارمحور به توسعه گیلان کمک می‌کند

استاندار گیلان گفت: راه‌اندازی تورهای گردشگری با استفاده از ظرفیت قطار، توسعه و اشتغالزایی در گیلان را در پی دارد. ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، مصطفی سالاری امروز در دیدار با اعضای ستاد اجرایی طرح گیلان اظهار داشت: گردشگری انبوه به تنهایی نمی‌تواند برای گیلان مفید باشد و با اطلاع‌رسانی مناسب فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در گیلان شناسایی و خدمات قابل ارائه برای جذب بیشتر گردشگران کیفی را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در استان گیلان خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌ها در مسیر اجرای طرح "گیلان 2020" می‌تواند موثر باشد اما تنها اکتفا به این امر کافی نیست و باید اهداف بلندمدت بیشتری را برای توسعه استان مدنظر بگیریم.

وی وظیفه دستگاه‌های دولتی را پشتیبانی امور اجرایی دانست و تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌ها حول محور محصولات تولیدی گیلان از قبیل چای، برنج، ابریشم و زیتون بایستی به صورت خودگران، بدون کمترین اتکا به اعتبارات دولتی و با محوریت فعالان آن حوزه باشد.

گیلان| جشنواره بین‌المللی چای در لاهیجان برگزار می‌شود32 میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره به قالیبافان گیلانی پرداخت شدگیلان| 5 میلیارد ریال اعتبار برای ثبت جهانی ماسوله اختصاص یافت

سالاری با تاکید بر افزایش زیرساخت‌های بخش خصوصی برای استقبال و میزبانی از گردشگران بیان کرد: جشنواره‌ها ابزاری برای انتقال پیام به جامعه مخاطبان محسوب می‌شوند که علاوه بر درآمدزایی برای مردم گیلان باید از اهداف تعیین شده نیز پشتیبانی کنند.

وی بر شناسایی سرمایه‌گذاران خوش ذوق و افراد مستعد در حاشیه برگزاری جشنواره‌ها تاکید کرد و عنوان داشت: برگزاری جشنواره‌ها در راستای احیاء فرهنگ، سنن و آداب و رسوم استان گیلان توسط متولیان آن بخش انجام می‌گیرد و استفاده حداکثری از فرصت به دست آمده ضروری است.

استاندار گیلان بر ضرورت انجام اقدامات موثر در بخش گردشگری تأکید کرد و گفت: در حوزه گردشگری دریایی و آبی با استفاده از سازه‌های شناور در آب‌بندان‌ها و شناگاه‌ها می‌توان خدمات مطلوب ارائه داد، همچنین این کار در حوزه اشتغالزایی نیز بسیار موثر است.

 نماینده عالی دولت در گیلان افزود: در بحث جذب گردشگر، درنظر داشتن استفاده حداکثری از طبیعت بکر گیلان بسیار مهم است و ایجاد سازه‌های متناسب با طبیعت جذاب استان گیلان به‌ویژه سازه‌های چوبی قابل حمل باید ترویج پیدا کند تا باعث ترغیب گردشگران برای ورود به استان ‌شود.

سالاری به رایزنی با اتاق بازرگانی گیلان در جهت راه‌اندازی تورهای گردشگری با استفاده از ظرفیت قطار اشاره کرد و گفت: شرکت‌های تورگردان باید با تقویت زیرساخت‌های مختلف همچون برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی، خودروهای بدون راننده و نیز آموزش‌های مورد نیاز برای دست‌اندرکاران فعال شود.

به گزارش تسنیم، طرح "سال 2020، سال دیدار از گیلان" با هدف اجرای برنامه‌ها و جشنواره‌هایی جهت رونق حضور گردشگران داخلی و خارجی در گیلان دنبال می‌شود که مورد استقبال فعالان بخش گردشگری نیز قرار گرفته است.

ستاد اجرایی "گیلان 2020" در پژوهشکده گیلان‌شناسی استان با 5 کمیته اصلی شامل آموزش، تبلیغات و اطلاع رسانی، اقتصاد و بازاریابی، پژوهش و معرفی جاذبه‌های گردشگری، امور بین‌الملل و جذب گرشگران خارجی و  16 ستاد شهرستانی تشکیل شده است و فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/ن

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۶۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، توسعه گردشگری نیازمند استفاده حداکثری از ظرفیت هاست. گردشگری و شناسنامه استان قزوین آثار تاریخی و فرهنگی فراوانی آن است که بیشتر گردشگران چه داخلی و خارجی در بازدید ازاین اثار و ظرفیت‌ها علاقه مندی خود را اعلام می‌کنند که نیازمند معرفی است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: گردشگری قزوین و داشته‌های آن که این استان برای توسعه گردشگری دارد می‌تواند یکی از بهترین چشم انداز‌های توسعه باشد و گردشگری با همه دستگاه‌ها در ارتباط است و سازمان گرشگری بعنوان هماهنگ کننده این دستگاه‌ها فعالیت می‌کند. قزوین پله اول گردشگری که داشتن جاذبه‌های گردشگری است داراست.
محمدی گفت: ارتباط گردشگری با دستگاه دیگر لازم می‌دارد که تفاهم نامه‌هایی با آنها امضا شود. در برنامه ششم توسعه این اقدام بسیار پیگیری شد و در برنامه هفتم هم پیش بینی شده است. در استان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بسیار با گردشگری در ارتباط است. با راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی هم همینطور تفاهم نامه‌هایی امضا شده است. این تفاهم نامه‌ها منجر به تهیه بسته سرمایه گذاری در حوزه گردشگری خواهد شد.
وی تصریح کرد: سال ۱۴۰۲ اتفاق ویژه برای استان ثبت جهانی سعدالسلطنه بود. امسال ۸۰۰ هزار گردشگر در ایام عید از استان بازدید کردند که باتوجه به تقارن با ماه رمضان ۲۲ درصد کاهش را شاهد بودیم. البته کاهش اقامت را هم در پی داشت و نشان می‌دهد که در حوزه تبلیغات نیاز به فعالیت بیشتری داریم.
معاون گردشگری گفت: با کتاب راهنمای گردشگری طبیعی استان قدمی برداشته شد که ۲۴ مسیر گردشگری مشخص شد. طبیعت گردی نوعی گردشگری است که می‌تواند بسیار آسیب پذیر باشد. بعنوان مثال غار قلعه کرد بجز اینکه آثار طبیعی است آثار تاریخی هم می‌باشد و باید در پذیرش گردشگر دقت شود. اقامتگاه‌های بومگردی که هم اکنون به ۱۲ اقامتگاه رسیده است و ۳۸ موافقت اصولی با احداث آن صورت گرفته است.
محمدی اظهار کرد: تور‌های گردشگری می‌توانند در زمینه معرفی اماکن طبیعت گردی بسیار مفید باشند. تشکل‌های ورزشی و انجمن‌ها هم می‌توانند این تور‌ها را انجام دهند. تدوین استراتژی برای جذب گردشگر خارجی یکی از برنامه‌های سال ۱۴۰۳ است. ما باید بدانیم کجا باید تبلیغ کنیم و در کدام نمایشگاه باید شرکت کنیم؟ سه اپلیکیشن‌های شناساندن استان قزوین در دسترس است، اما خود این اپلیکیشن‌ها به درستی معرفی نشده اند. از سال گذشته همکاری با فعالان فضای مجازی را آغاز کردیم. ثبت جهانی الموت را امسال پیش رو داریم و حضور فعالان فضای مجازی می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. نداشتن ثبت جهانی در استان قزوین قبلا آسیب بیشتری به صنعت گردشگری وارد می‌کرد.
وی تصریح کرد: ۱۴ محور در حوزه گردشگری مذهبی تعریف شده است. این روند در تناسب با گردشگری طبیعی هم می‌تواند باشد. ما نیازمند همکاری تاسیسات گردشگری و سایر نهاد‌ها و مجموعه مدیریتی استان هستیم.

دیگر خبرها

  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • جشنواره بهار نارنج کومله برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره‌های فرهنگی تبریز
  • گردشگری غذا در تبریز امسال برجسته می‌شود
  • تورهای غیرمجاز آفت مسافرت و گردشگری
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره های فرهنگی تبریز