Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز - ایرنا - شهردار منطقه 8 تبریز گفت: تحویل امانی 72 مغازه به آسیب دیدگان آتش سوزی سرای « ایکی قاپیلار» بازار تاریخی این شهر آغاز شد.

رضا پاک نهاد، روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تعداد مغازه تحت تملک شهرداری در مرحله اول به هیات امناهای سرای ایکی قاپیلار و بازار تبریز تحویل شد تا پس از قرعه کشی در اختیار مغازه داران آسیب دیده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه این اقدام به منظور همراهی با آسیب دیدگان این حادثه انجام می شود، اظهار داشت: مقرر شد در صورت برطرف نشدن نیاز مغازه داران آسیب دیده و پس از اعلام هیات امناهای این سرا و بازار تبریز تعداد دیگری مغازه در اختیار آن ها قرار داده شود.
شهردار منطقه 8 تبریز با بیان اینکه این مغازه ها از مجتمع تجاری صدرا نزدیک بازار تاریخی تبریز در اختیار مغازه داران قرار داده می شود، گفت: هیات های امنای سرای ایکی قاپیلار و بازار تبریز اعلام کردند که نیاز به 10 مغازه دیگر نیز دارند که این تعداد نیز از همین مجتمع به آن ها تحویل می شود.
پاک نهاد، با اشاره به آمادگی کامل شهرداری منطقه 8 در راستای آواربرداری مغازه های سرای ایکی قاپیلی ادامه داد: به محض اعلام مسئولان و بعد از اتمام مراحل قضائی این حادثه، کار آواربرداری این مغازه ها با همکاری اصناف آغاز می شود.
به گزارش ایرنا، ساعت 22:15 دقیقه چهارشنبه 18 اردیبهشت 98 آتش سوزی مهیبی در سرای «ایکی قاپیلار» بازار تاریخی و مسقف تبریز به آتش نشانی گزارش و پس از تلاش 5 ساعته نیروهای امدادی خاموش شد.
در این حادثه به 125 مغازه بین 50 تا 100 درصد خسارت وارد شد.
بازار تاریخی تبریز با داشتن حدود 5 هزار و 500 باب حجره، مغازه و فروشگاه، 40 گونه شغل، 35 باب سرا، 25 باب تیمچه، 30 باب مسجد، 20 باب راسته و راسته‌بازار، 11 باب دالان، 5 باب حمام و 12 باب مدرسه به ‌عنوان اصلی ‌ترین مرکز داد و ستد مردم تبریز و ایران شناخته می‌شود.
این مجموعه با نام مجموعه بازار تبریز در 25 شهریور 1354 با شماره ثبت 1097 به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شد و در سال 2010 نیز این مجموعه با شماره ثبت 1346 به عنوان یکی از میراث جهانی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.
8023/3071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تحويل مغازه ايكي قاپيلار شهرداري منطقه 8 تبريز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۶۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت ازگیل از باغ‌های خفر

کارشناس جهاد کشاورزی خفر در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس گفت: پیش بینی می‌شود ۲ هزار تن ازگیل از باغ های این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

یوسفی افزود: متوسط برداشت ازگیل در این شهرستان ۱۰ تن در هر هکتار است.

او ادامه داد: از هر درخت ازگیل ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم ازگیل برداشت می‌شود.

کارشناس جهاد کشاورزی خفر گفت: شیراز، تهران، اصفهان و کشور‌های حوزه خلیج فارس از جمله بازار‌های فروش ازگیل خفر است.

برداشت این محصول در این شهرستان تا اوایل خرداد ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گوشی جدید سامسونگ در بازار چقدر تحویل گرفته شد؟
  • اختصاص شعب ویژه قضایی برای رسیدگی تخصصی به پرونده های میراث فرهنگی گلستان
  • اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به پرونده‌های حوزه میراث فرهنگی در گلستان
  • آغاز برداشت ازگیل از باغ‌های خفر
  • کاخ عالی‌قاپوی اصفهان ۳۰ فروردین تعطیل است
  • تحویل ۳ شیء تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • تحویل سه شی تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • تحویل سه قطعه شی تاریخی به میراث فرهنگی
  • پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه
  • یکه‌تازی صاحبان مجتمع‌های تجاری در بازار اجاره‌بها