Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@11:13:35 GMT

تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآن در انگلیس + عکس

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۶۱۶۶

تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآن در انگلیس + عکس

به گزارش ایکنا از لندن؛ در پانزدهمین روز از ماه رمضان 1440 برابر با سالروز میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) و در روز سه شنبه 31 اردیبهشت ماه ـ 21 می 2019 مرکز اسلامی انگلیس در  فضایی معنوی مراسم اختتامیه بیست ویکمین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم این کشور را برگزار و جوایز برگزیدگان این مسابقات را به آنان اهدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم که با حضور جمع زیادی از مسلمانان و شرکت‌کنندگان در  مسابقات قرآن برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمين محمد علی شمالی، نماینده مقام معظم رهبری و رئیس مرکز اسلامی انگلیس لوح یادبود و جوایز 33 نفر از برگزیدگان در دو بخش آقایان و بانوان و در گروه‌های سنی مختلف را به آنان اهدا کرد.

در بیست ویکمین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم در انگلیس 99 نفر از قاریان، حافظان و پژوهشگران مفاهیم قرآنی از شهرهای لندن، لستر، لوتن و نیوکاسل در رشته‌های مخلتف و در دو گروه سنی مشارکت داشتند.

در این دوره از مسابقات در بخش بانوان در رشته‌های حفظ و قرائت و در هر دو گروه سنی زیر و بالای 15 سال 33 نفر و در رشته مفاهیم 22 نفر شرکت کردند. در بخش آقایان نیز 44 نفر در رشته‌های قرائت، تحقیق و قرائت، ترتیل و حفظ یک جزء، 2 جزء ، 4 جزء و 14 جزء به رقابت پرداختند و فضایی آکنده از معنویت را در ماه نزول قرآن متجلی ساختند.

در این مراسم که قبل از اذان مغرب و عشا برگزار  شد، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی شمالی، رئیس مرکز اسلامی انگلیس پس از اهدای جوایز برگزیدگان قرآنی، ضمن تبیین اهمیت درک لحظات ماه رمضان و لزوم مبادرت به اخلاق متعالی اسلامی، به تشریح مباحث درسهایی از قرآن کریم را که در 10 شب دوم ماه رمضان برای حاضران در برنامه‌های رمضانیه مرکز اسلامی انگلیس ایراد می‌کندد، پرداخت.

این گزارش حاکی است در آخرین لحظات پيش از اذان مغرب نیز، علی مصلایی با قرائت اشعار و سرودهایی در مدح حضرت امام حسن مجتبی(علیه السلام) به مولودی‌خوانی پرداخت.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا انگلیس مسابقات قرآن تجلیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۶۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان حضور برترین‌های المپیاد ورزش‌های فناورانه در مسابقات بین‌المللی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ابراهیم نعیمی سرپرست معاونت امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان در خصوص المپیاد بازی‌های فناورانه دانشجویی گفت: با وجود اینکه قابلیت‌های متعددی در حوزه ورزش‌های فناورانه در دانشجویان وجود دارد یکی از خلاء‌های جامعه دانشجویی وجود رخوت و ازهم گسستگی در حوزه ورزش‌های فناورانه است به همین منظور سازمان امور دانشجویان در جهت رفع این خلاء و ایجاد رقابت سالم در میان دانشجویان اقدام به برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه کرده است.

وی افزود: بر این اساس دانشجویانی که دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های متعدد المپیاد ورزش‌های فناورانه هستند، می‌توانند با یکدیگر به کار گروهی بپردازند و قابلیت‌های خود را در کنار یکدیگر قرار دهند و در نتیجه یک کار بزرگ گروهی را به انجام برسانند.

سرپرست معاونت امور دانشجویان داخل با اشاره به اینکه المپیاد ورزش‌های فناورانه در محور‌های متعددی پیشبینی شده است تا بتواند فضای سالم، پر نشاط و پویا را در جامعه دانشجویی تولید کند؛ اظهار کرد: با برگزاری المپیاد فناورانه دانشجویی افراد برتر به جامعه معرفی خواهند شد و از ظرفیت‌های آنها در بخش‌های مختلف استفاده خواهد شد همچنین افراد منتخب امکان حضور در مسابقات بین‌المللی در بخش‌های مرتبط را خواهند داشت.

نعیمی بیان ساخت: ثبت‌نام این المپیاد از ۲۷ فروردین آغاز شده است و تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه دارد. پس از ثبت‌نام نیز آثار دانشجویانی که در بخش‌های مختلف این المپیاد شرکت کرده‌اند وارد مراحل داوری در مرحله استانی می‌‍شود که زمان آن به مدت یک ماه به طول خواهد انجامید.

وی در پایان یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود قبل از آغاز سال تحصیلی جدید در شهریورماه سال ۱۴۰۳ مرحله ملی برگزار و افراد منتخب به جامعه معرفی شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند
  • الفت با مفاهیم غنی قرآنی از آسیب‌های مدرن اجتماعی جلوگیری می‌کند  
  • معرفی برترین‌های مسابقات پرش با اسب استان همدان جام جمهوری 
  • برترین‌های مسابقات پرش با اسب استان همدان جام جمهوری معرفی شدند
  • برترین‌های مسابقات رده سنی تنیس کشور معرفی شدند
  • نخستین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی در مازندران
  • تجلیل از برترین‌های حوزه سلامت و افتتاح چندین طرح بهداشتی در اردبیل
  • رییس دانشگاه آزاد اسلامی از معاونت علوم انسانی و هنر بازدید کرد
  • امکان حضور برترین‌های المپیاد ورزش‌های فناورانه در مسابقات بین‌المللی
  • برترین‌های مسابقات ووشو بانوان در بخش ساندا معرفی شدند