Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امیر امینی پیش از ظهر پنجشنبه در بازدید از گردنه الماس در محور خلخال به سمت اسالم و محور خلخال به پونل در جمع خبرنگاران اضافه کرد: من فکر می‌کنم در محدوده خلخال با توجه به قابلیت‌های طبیعی که دارد پیش بینی یک فرودگاه کوچک برای هواپیماهای کوتاه برد می‌تواند مؤثر باشد.

وی افزود: اگر روزی یک پرواز هواپیمای ۵۰ نفره یا دو تا پرواز ۵۰ نفره برای این فرودگاه عملیاتی شود قطعاً برای آن مسافر وجود خواهد داشت و باعث توسعه این منطقه خواهد شد و به لحاظ گردشگری بسیار مؤثر و مفید خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه وشهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر محورهای مواصلاتی خلخال به اسالم و پونل بسیار حیاتی بوده و در توسعه اقتصادی این شهرستان تأثیرگذار هستند، تاکید کرد که باید فکری برای جایگزینی محور خلخال - پونل که اغلب فصول سال مسدود است، انجام شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲ کیلومتر از محور خلخال – اسالم در دست بازسازی است، یادآور شد: در ابتدای گردنه الماس تونلی پیش بینی شده که در حدود دو کیلومتر طول دارد. پیشنهاد دادیم به منظور استراتژی کوتاه مدت به خاطر اینکه معمولاً پنج ماه از این محور در طول زمستان و بخشی از بهار و پاییز مسدود است، در محدوده کولاک گیر، ارتفاع این تونل را یک مقدار بالا ببرند تا یک تونل ۸۰۰ متری تعبیه شود تا ما بتوانیم با سرعت بیشتری پروژه را اجرا کرده و در حدود ۱۸ الی ۲۴ ماه این پروژه را به اتمام برسانیم.

امینی با تاکید براینکه پیش بینی دو کیلومتر تونل با وضعیت اعتبارات موجود یک پروژه زمان بر خواهد بود، متذکر شد: مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل مطالعات پروژه را برعهده گرفته‌اند و امیدواریم که با سرعت کار بالا یک پروژه بهینه اجرایی شود

وی بیان داشت: در محور پونل نیز عملیات اجرایی داریم و در حدود پنج الی شش کیلومتر از محور تثبیت و بخش‌هایی نیز آسفالت شده، محور پونل محوری است که غالب اوقات سال مسدود بوده و ما باید فکری برای جایگزینی اش انجام دهیم.

کد خبر 4624457

منبع: مهر

کلیدواژه: امیر امینی وزارت راه و شهرسازی فرودگاه خلخال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۶۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت در خلیج فارس، ۹ فروردین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مجتبی حمزه نژاد با اشاره به تداوم ناپایداری دریایی در مناطق دریایی استان، گفت: امروز بویژه بعدازظهر و شب، کماکان وزش باد‌های شدید شمال غربی تا جنوب غربی، سبب مواج شدن خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان خواهد شد.

وی به اختلال در تردد‌های دریایی اشاره کرد و افزود: توصیه می‌شود شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر استان در نظر گرفته شود.

حمزه نژاد خاطرنشان کرد: تداوم ناپایداری دریایی تا اواخر وقت فردا جمعه دهم فروردین، پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در آسمان استان گذر ابر پیش بینی می‌شود و فردا در ارتفاعات بویژه ارتفاعات شمالی استان رگبار پراکنده باران دور از انتظار نخواهد بود.

حمزه نژاد گفت: از لحاظ دمایی تا فردا نوسان ۱ تا ۳ درجه‌ای دما، پیش بینی می شود.

دیگر خبرها

  • نجات اهالی شرق تهران از ترافیک بزرگراه شهید باقری | پل دوبرگردان ۴۸۰ تنی در حال نصب است
  • وزش باد با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت در خلیج فارس، ۹ فروردین
  • ثبت بیش از ۹ میلیون تردد همزمان با موج دوم سفر‌های نوروزی در جاده‌های همدان 
  • آغاز بازگشایی محور مسدود شده خلخال- پونل
  • عملیات بازگشایی راه خلخال به پونل آغاز شد
  • چند خبر کوتاه از شهرهای مختلف خراسان رضوی
  • جایگزینی بیش از ۳۰ کیلومتر نیوجرسی جای گاردریل در جاده‌های مازندران
  • شبکه‌های موجود قابلیت جایگزینی و انتقال مسیر ترافیکی میدان مدرس را ندارد
  • «آخرین شیهه ...» از ایتالیا جایزه گرفت
  • ۲۰ دوربین ثابت عکس‌برداری در راه‌های استان قم نصب می‌شود