Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-17@22:29:57 GMT

مخاطبان سینما بهای صندلی‌های خالی را می‌دهند!

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۶۳۰۳

مخاطبان سینما بهای صندلی‌های خالی را می‌دهند!

در حالی که میزان مخاطبانی که در ماه رمضان امسال به سینما رفته‌اند کاهش پنج درصدی نسبت به رمضان سال گذشته داشته، میزان فروش فیلم‌ها، روند افزایشی را طی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در ماه رمضان سال جاری، حدود ۱۳ فیلم به اکران درآمد که تا نیمه اول ماه رمضان با تعداد مخاطب یک میلیون و ۲۱ هزار نفر، به فروش ۹۵ میلیارد و ۸۷۸ میلیون تومان دست یافتند؛ این در حالی است که میزان مخاطب‌هایی که در نیمه اول ماه رمضان سال گذشته به سینما رفتند، حدود پنج درصد بیشتر بوده اما فروش فیلم‌های امسال، نسبت سال گذشته، افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش قیمت بلیت در ماه رمضان امسال که حدوداً دو هزار تومان افزایش داشته است می‌تواند از عوامل مؤثر بر این روند افزایشی معکوس باشد.

قیمت بلیت در رمضان سال گذشته به طور میانگین حدود هفت هزار تومان بود در حالی که رمضان امسال، قیمت بلیت سینماها، به طور میانگین حدود نه هزار و چهارصد تومان بوده است.

قابل ذکر است که اگرچه این آمار به صورت میانگین از سوی سازمان سینمایی منتشر شده است اما حدود یک ماه قبل از شروع ماه رمضان، طرحی در سینماها پیاده شد که کیفیت سالن سینمایی، تعیین کننده قیمت بلیت آن سینما باشد.

طرح میزان کیفی سینما و میزان نرخ بلیت، علی رغم آنکه به صورت جدی تصویب و لازم الاجرا نشد، اما برخی سینماهای پایتخت این طرح را اجرایی کردند و قیمت بلیت در برخی سالن‌های درجه یک، تا بیست هزارتومان هم رسید.

اینکه به دلیل کاهش مخاطب، میزان قیمت بلیت افزایش پیدا می‌کند یا برعکس، افزایش قیمت بلیت موجب کاهش مخاطب می‌شود، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما آنچه مسلم است، مخاطبی که برایش سینما رفتن جدی است، باید جور مخاطبی که به سینما نمی‌رود را بکشد و بهای بلیت صندلی‌های خالی را روی قیمت بلیت خودش بپردازد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بلیت سینما سازمان سینمایی کشور سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۶۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«محفل» و «زندگی پس از زندگی»؛ پربازدیدترین برنامه‌های تلوبیون در ماه رمضان

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری گزارش برنامه‌های نوروز و رمضان رسانه ملی پیش از ظهر امروز در سالن کوثر سازمان صداو سیما برگزار شد.

حسین قرایی مدیرکل روابط عمومی، سلیم غفوری قائم مقام، محسن شاکری نژاد رئیس مرکز‌ تحقیقات، علی بخشی‌زاده معاون صدا، مجتبی کشوری مدیرکل اتاق وضعیت معاونت فضای مجازی  سازمان صدا و سیما و احمد خورشیدی مدیرعامل تلوبیون از حاضران در این جلسه بودند.

در ابتدای این نشست، سلیم غفوری ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید و عید سعید فطر عنوان کرد: آنچه در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز روی آنتن شبکه‌های مختلف سیما و صدا رفت به خودی خود گویای فعالیت شبانه‌روزی همکاران ماست. برخی مجموعه‌های تلویزیونی مثل «زیر خاکی» و «رستگاری» به پایان رسیده و برخی دیگر همچون «نون خ۵» و «هفت سر اژدها» همچنان در حال پخش است. امسال دو برنامه «محفل» و «زندگی پس از زندگی» قله‌های برنامه‌های رمضانی ما بودند. البته برنامه‌های «هلال» و «پناه» نیز در شبکه‌های یک و سه مخاطبان ویژه خود را داشتند.

قائم مقام معاون سیما افزود: در ماه مبارک رمضان امسال۱۰ برنامه ویژه افطار و ۹ برنامه سحر داشتیم. ۱۵ برنامه ترتیل خوانی و ۱۵ برنامه مناجات خوانی و در مجموع حدود پنجاه برنامه معارفی ویژه ماه رمضان داشتیم.از این برنامه‌ها، ۵۰ درصد برنامه‌های گفتگو محور، ۱۴درصد مسابقه، ۲۴درصد نماوا (کلیپ) و ۷ درصد گزارشی و ۳/۵ درصد در قالب پویانمایی بودند.

غفوری عنوان‌کرد: در برنامه‌های نوروزی، ۳۸ درصد برنامه‌ها شامل مسابقه، ۷ درصد مستند،۱۴درصد کلیپ و ۴/۵درصد برنامه‌های گفت‌وگو محور بودند. امسال شبکه‌های تلویزیون تلاش کردند که به سراسر ایران و آداب و رسوم نوروز و رمضان توجه کنند.

احمد خورشیدی مدیرعامل تلوبیون نیز عنوان کرد: آماری که در ادامه خواهم گفت، در ارتباط با مخاطبان تلوبیون است و به معنی افکارسنجی عمومی برنامه‌های  تلویزیون نیست. ضمن این که آمار مربوط به برنامه‌های آرشیوی است.

خورشیدی گفت: در برنامه‌های سال تحویل باید بگوییم پنجاه میلیون دقیقه (زمان تماشا) در بیست و چهار ساعت منتهی به زمان سال تحویل را در تلوبیون داشتیم.

وی افزود: کاربران در ایام عید نوروز با اینترنت خانگی شرکت مخابرات برنامه‌ها را به صورت رایگان دنبال کردند که تاثیر قابل توجهی در افزایش مخاطبان داشت. امسال دو برنامه «محفل» و «زندگی پس از زندگی» با حدود ۳میلون و ۱۰۰ هزار بازدید، در فاصله‌ای نزدیک با هم پر بازدیدترین برنامه‌های تلوبیون بودند. همچنین برنامه «سر سفره خدا» در شبکه پویا هم با ۳۰۵هزار بازدید بیشترین مخاطب را در بین ویژه برنامه‌ی سحر مخاطبان تلوبیون داشته است.

خورشیدی افزود: در بین سریال‌ها سریال «نون خ ۵» به ازای هر قسمت،۱۵۰هزار بازدید و زیرخاکی با ۱۴۰هزار بازدید به ازای هر قسمت پرمخاطب ترین برنامه‌های تلوبیون در حوزه مجموعه‌های تلویزیونی بودند.

این خبر در حال تکمیل است....

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۷۷ درصد حجم سدهای این استان خالی است
  • پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون در ماه رمضان و نوروز
  • اعلام پربیننده ترین برنامه‌های تلویزیون در ماه رمضان و نوروز
  • ۷۷ درصد حجم سدهای استان خراسان شمالی خالی است + فیلم
  • «محفل» و «زندگی پس از زندگی»؛ پربازدیدترین برنامه‌های تلوبیون در ماه رمضان
  • جزئیات مالیات ثروت در ۱۴۰۲/ وصول ۵ میلیارد از خانه های خالی
  • هشدار افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار در صورت تشدید تنش ها در خاورمیانه
  • جزئیاتی از قیمت بلیت کنسرت‌ها در سال جدید
  • هشدار افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار در صورت تشدید تنش‌ها در خاورمیانه
  • صندلی‌های خالی دانشگاهی عمدتا در رشته‌های اشباع‌شده هستند