Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در گفت‌وگوی اختصاصی خود با شبکه خبری سی‌ان‌ان با انتقاد از خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اظهار داشت: ما (در برجام) با حسن نیت عمل کردیم، اما نمی‌خواهیم با کسانی که زیر تعهداتشان زده‌اند گفتگو کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ظریف تصریح کرد: ما تسلیم تهدید نمی‌شویم. ایران هرگز تحت فشار مذاکره نمی‌کند. شما نمی‌توانید ایرانی‌ها را تهدید کنید و سپس از آن‌ها انتظار تعامل داشته باشید. راه درست برای این کار احترام است، نه تهدید.

این مقام بلند پایه ایران تاکید کرد که ایران با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا وارد مذاکره نخواهد شد مگر اینکه این کشور با اجرای تعهداتش در برجام به تهران احترام بگذارد.

وی با بیان اینکه در صورت وقوع درگیری پیامد‌های دردناکی به همراه خواهد آمد، تاکید کرد: ایران خواهان درگیری نیست. ما خواهان پایان فوری جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران هستیم. تحریم‌ها سبب شده است تا مردم ایران از نیاز‌های معیشتی خود محروم شوند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: آنچه می‌خواهیم این است که نفت خود را بفروشیم. آمریکا با قلدری اجازه نمی‌دهد که دیگران نفت ما را خریداری کنند. تحریم‌های آمریکا تروریسم علیه شهروندان ایرانی است.

وی همچنین درباره مهلت دو ماهه ایران به اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای گفت که این، اولتیماتوم به طرف‌های باقیمانده برجام نبوده، بلکه اقدامی در چارچوب این توافق بوده است.

ظریف با تاکید بر اینکه این آمریکا بود که در ابتدا از توافق خارج شد، خاطر نشان کرد: دولت ترامپ علاوه براین از توافق آب و هوایی پاریس، توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی و یونسکو خارج شده است. آمریکا بود که میز مذاکره را ترک کرد.

وزیر امورخارجه ایران گفت که آمریکا با افزایش حضور نظامی خود در منطقه بازی بسیار بسیار خطرناکی را آغاز کرده است.

وی همچنین از اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و تجهیزات نظامی آمریکا در خلیج فارس انتقاد و تصریح کرد: استقرار تمام این ابزار‌های نظامی در منطقه‌ای کوچک خود مستعد حادثه است. باید احتیاط زیادی به خرج داد و آمریکا بازی بسیار بسیار خطرناکی را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مصاحبه ظریف تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۶۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه ۶ شخص و نهاد در ارتباط با ایران خبر داد.

به گزارش ایسنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۴ شخص و ۲ نهاد را در ارتباط با ایران در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

این تحریم‌ها به بهانه دخیل بودن این اشخاص و نهادها در حملات سایبری به سازمان‌های دولتی ایالات متحده اعمال شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: واشنگتن‌پست: تحریم ایران برای آمریکا دشوار است جریمه مایکروسافت به دلیل نقض تحریم‌ ایران

دیگر خبرها

  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • توافق اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران