Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@15:19:36 GMT

ورود ٣٣ هزارتن شکر کوبایی به بندر امام خمینی

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۶۳۷۵

ورود ٣٣ هزارتن شکر کوبایی به بندر امام خمینی

واردات ۸۰۰ هزار تن شکر ثبت سفارش شده در راستای تامین نیاز بازار و کنترل قیمت این محصول در دستور کار است که در این راستا امروز ٣٣ هزارتن شکر کوبایی به بندر امام وارد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، اخبار و شایعات منتشر شده مبنی بر کمبود شکر در بازار باعث شد تا قیمت این کالا در ماه های اخیر روند صعودی به خود بگیرد از این رو با وجود اطمینان خاطری که مسئولات بخش دولتی و خصوصی مبنی بر نبود هیچ کمبود از نظر موجودی شکر در بازار و همچنین ذخایر استراتژیک این محصول داده اند واردات ۸۰۰ هزار تن شکر ثبت سفارش شده در دستور کار قرار گرفته است که با این اقدام شاهد روند نزولی قیمت این محصول در بازار خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابراین گزارش در راستای واردات ۸۰۰ هزار تن شکر ثبت سفارش شده امروز (پنجشنبه 2 خرداد) کشتی ۳۳ هزار تنی کوبایی واردات شکر خام از کوبا وارد بندر امام خمینی شده است و این کشتی در حال تخلیه شکر خام بر روی کامیون‌های ۲۵ تنی برای ارسال به کارخانه‌های تصفیه شکر در استان‌های اصفهان همدان خراسان رضوی، خراسان شمالی و مرکزی هستند. روز گذشته نیز کشتی ۳۳ هزار تنی از هند وارد بندر امام خمینی(ره) و تخلیه شد.

 

این گزارش می افزاید: از ابتدای فروردین تاکنون ۱۶۸ هزار تن شکر خام وارد بندر امام خمینی شده است. سال گذشته نیز بیش از 130 هزار تن شکر از طریق بندر امام خمینی وارد کشور شده است. خوزستان نیمی از شکر مورد نیاز کشور شامل 130 هزار تن شکر تولیدی از چغندر قند و 880 هزار تن شکر تولیدی از نیشکر را تامین می کند.

 

یادآور می شود: بنا بر تصمیم ستاد تنظیم بازار برای تامین کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان اقلام پرمصرف مواد غذایی در این ماه ۱۰ درصد زیر قیمت مصوب بازار در نمایشگاه‌های طرح ضیافت عرضه می شود. در این دوره 37 روزه (10 اردیبهشت تا 17 خرداد 98) اقلام پرمصرف و ضروری مورد نیاز مردم مانند برنج، روغن، شکر و گوشت از محل ذخایر مواد غذایی کشور به‌صورت عرضه مستقیم در همه نمایشگاههای طرح ضیافت توزیع می‌شود. از آنجا که شکر یکی از کالاهای اساسی پرمصرف در این ماه است تمهیدات ویژه ای برای توزیع آن در نظر گرفته شده است و در راستای تنظیم قیمت ها در بازار شکر روزانه ۸ هزار تن شکر در کشور توزیع می شود.

 

در تهران روزانه بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ تن شکر در میادین میوه و تره بار و ۵۱۰ تن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود. همچنین در تهران هیئت‌های مذهبی به هر میزانی که شکر نیاز داشته باشند با معرفی اوقاف می‌توانند به شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک مراجعه کنند. در شهرستان‌ها نیز متقاضیان می‌توانند برای دریافت شکر مورد نیاز هیئت‌های مذهبی خود به شرکت غله و خدمات بازرگانی استان‌ها مراجعه کنند تا نسبت به تحویل شکر مورد نیاز آن‌ها اقدام شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان جشن روزه اولی ها مجلس ماه مبارک رمضان مسجد روزه اولی ها خراسان جنوبي دختران روزه اولی کانون های مساجد اردبیل واردات شکر بندر امام خمینی شکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۶۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ حضور سفیر عربستان در فرودگاه امام خمینی(ره)

سفیر عربستان همزمان با اعزام اولین کاروان زائران ایرانی به عمره در فرودگاه امام خمینی(ره) حضور پیدا کرد.

دریافت 2 MB

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • سالانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • امام خمینی: اسرائیلی غلط می کند به ایران بیاید؛ پایشان را قطع می کنیم
  • ۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر در یک ماه نخست سال صادر شد
  • افزایش درآمدها وموفقیت درجذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دربندرامام خمینی
  • اجرای روشنایی جاده کمربندی بندر امام خمینی به آبادان
  • فیلم/ حضور سفیر عربستان در فرودگاه امام خمینی(ره)
  • ۹۵ هزارتن نهاده دامی در اختیار جامعه عشایر قرار گرفت
  • افزایش درآمدها و موفقیت در جذب سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی در بندرامام خمینی (ره)