Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان- ایرنا- رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: مجرم سایبری که تصاویر خصوصی از یک جشن تولد را به صورت گسترده در اینستاگرام پخش کرده بود از سوی پلیس فتا دستگیر شد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ حسین صادقی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در پی تحویل یک فقره پرونده قضایی به پلیس فتا مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی از یک جشن تولد به صورت گسترده در شبکه اجتماعی اینستاگرام، تحقیقات ماموران آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع پرونده مقدماتی با هماهنگی و تعامل لازم با مقام قضایی تشکیل و رسیدگی به آن در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
وی ابراز داشت: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیان، بررسی صفحه اینستاگرام متهم و اقدامات تخصصی کارشناسان پلیس فتا مشخص کرد متهم با استفاده از بستر شبکه‌اجتماعی اینستاگرام، با ایجاد صفحه‌ای جعلی با نام شاکیه، اقدام به انتشار تصاویر خصوصی وی در فضای مجازی و ایجاد مزاحمت کرده است.
صادقی افزود: با توجه به حساسیت پرونده، کارشناسان این پلیس با بررسی دقیق و سریع پرونده، مستندات لازم را جمع‌آوری و در نهایت این متهم سایبری را شناسایی کردند.
وی خاطرنشان کرد: متهم در تحقیقات مقدماتی منکر هر گونه جرم انتسابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و در مواجهه با مدارک، مستندات و ادله دیجیتال جمع‌آوری شده، لب به سخن گشود و به بزه ارتکابی اعتراف کرد.
وی افزود: این فرد بیان کرد با ایجاد یک پروفایل جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و با فریب شاکیه و با استفاده از ابزارهای مختلف تصاویر زنده به اشتراک گذاشته شده میهمانی را ذخیره کرده است.
رئیس پلیس فتا استان سمنان ادامه داد: اعتماد بیش از حد به فضای مجازی یک اشتباه بزرگ است، چرا که در این فضا هویت افراد مشخص نیست.
وی یادآور شد: تعداد زیادی از استفاده کنندگان فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ناخواسته با حس امنیت در این فضا و اعتماد به سایر کاربران و هویت‌های اعلامی از طرف آنان، اقداماتی را انجام می دهند که پیامدهای ناگوار و غیرقابل جبرانی برای آنان به همراه خواهد داشت.
رئیس پلیس فتا استان سمنان با بیان این که اعتماد بی مورد به شناسه های نامشخص زمینه‌ساز وقوع یک جرم سایبری است، گفت: کاربران به هیچ عنوان فیلم‌ها و تصاویر شخصی و خصوصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و از اشتراک‌گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری یا با استفاده از سایت پلیس فتا به نشانی www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، خط ارتباطی ثبت گزارش‌های مردمی و یا Cyberpolice@ در کلیه شبکه‌های اجتماعی داخلی با پلیس در میان بگذارند.
7342/6103

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي انتظامي پليس فتا سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۶۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند سارقین اماکن‌ خصوصی و سیم برق در خوی متلاشی شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سرهنگ کیومرث پاکدل  افزود: درپی وقوع چندین فقره سرقت سیم های کابل برق و اماکن خصوصی درسطح شهرستان خوی، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در همین راستا ماموران پلیس با انجام اقدامات فنی، ۱۲ نفر سارق سابقه دار کابل های برق و اماکن خصوصی را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی خوی اظهار کرد: متهمان در بازجوئی های تخصصی پلیس به ۲۸فقره کابل مخابراتی ، اماکن خصوصی و لوازم داخل خودرو اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ پاکدل گفت: به شهروندان توصیه می کنیم تا هرگونه موارد مشکوک را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی (۱۱۰) به حافظان امنیت در نیروی انتظام اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • سارقان محتویات داخل خودرو گردشگران در مهاباد دستگیر شدند
  • دستگیری هتاک انتقام جو در سمنان
  • فیلم| هشدار پلیس فتا درمورد شگرد کلاهبرداران اینترنتی
  • هشدار پلیس فتا درمورد شگرد کلاهبرداران اینترنتی
  • پلیس فتا: ارسال پیام درخواست واریز وجه و ارز دیجیتال شگرد کلاهبرداران اینترنتی است
  • (ویدیو) هشدار پلیس فتا درمورد شگرد کلاهبرداران اینترنتی
  • کاربران ایرانی در سال گذشته از کدام ایموجی‌ها بیشتر استفاده کردند؟
  • اراذل و اوباش مخل نظم و امنیت اجتماعی در کرمانشاه دستگیر شدند
  • اینستاگرام دسترسی به محتوای سیاسی را محدود کرد
  • باند سارقین اماکن‌ خصوصی و سیم برق در خوی متلاشی شد