Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-03-28@08:47:31 GMT

توقف مشکلات تخلیه و بارگیری، صادرات از مرز سومار

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۶۴۷۱

توقف مشکلات تخلیه و بارگیری، صادرات از مرز سومار

تین‌نیوز | 

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از توقف صادرات مرز سومار به دلیل مشکلات تخلیه و بارگیری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، خلیل حیدری در خصوص علت توقف صادرات از مرز سومار به عراق اظهار داشت: واقعیت این است که طرف عراقی می‌گوید چون ما خریدار کالا هستیم باید کارگران عراقی نسبت به ترخیص کالا در نقطه صفر مرزی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما میراث دار یک روش قدیمی بسیار غیر علمی برای تخلیه و بارگیری در نقطه صفر مرزی هستیم و طرف عراقی معتقد است که چون عراق خریدار کالا بوده، باید از کارگر عراقی برای این عملیات تخلیه و بارگیری استفاده شود.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه ادامه داد: در سنوات گذشته تعدادی از کارگران گیلان غربی نیز در مرز سومار کار می‌کردند و عملیات تخلیه و بارگیری توسط آنها انجام می‌شد که با این درخواست طرف عراقی این کارگران از کار بیکار خواهند شد.

وی گفت: با توجه به این موضوع کارگران گیلانغربی نیز خواستار توقف صادرات از این مرز هستند و میگویند اجازه این کار را نمی‌دهیم لذا ما در حال رایزنی برای حل این مشکل هستیم و مجموعه استان به این نتیجه نرسیده است که تا زمانی که رایزنی‌ها به نتیجه برسد صادرات از این مرز صورت نگیرد.

حیدری هدف از این اقدام را پیشگیری از حواشی احتمالی در مرز سومار عنوان و تصریح کرد: مجموعه مدیریتی استان در حال رایزنی است که بتواند اشتغال کارگران ایرانی را در این بخش را حفظ کند.

وی افزود: قرار است طی هفته آینده و روزهای شنبه و یکشنبه نشستی با محوریت استانداری و فرمانداری گیلانغرب با طرفین عراقی برگزار شود و این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: خوشبختانه مرزهای ما در استان کرمانشاه چون گذشته در حال فعالیت هستند و صادرات کالاهای غیرنفتی از مرزهای استان طی مدت سپری شده از امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۰ درصد نیز رشد داشته است.

وی با بیان اینکه صادرات فوق تنها در بخش کالا بوده گفت: حدود ۶۸۵ میلیون دلار نیز صادرات گاز صورت گرفته است.

این مسئول ابراز امیدواری کرد با رایزنی‌های صورت گرفته این مشکل نیز حل شود و کارگران گیلان غربی نیز بتوانند به کار خود ادامه دهند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تخلیه و بارگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۶۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۰ درصدی بارگیری در سال ۱۴۰۲ در راه آهن شرق

تین نیوز

مدیر کل راه آهن شرق از رشد ۲۰ درصدی بارگیری در سال ۱۴۰۲ و به میزان ۶میلیون و ۷۶۱ هزار تن خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی حکامی قاسمی مدیر کل راه آهن شرق از رشد ۲۰ درصدی بارگیری در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ و به میزان ۶میلیون و ۷۶۱ هزار تن خبر داد.

مدیر کل راه آهن شرق بیان کرد: آمار بارگیری این اداره کل در سال ۱۴۰۱ به میزان  ۵میلیون و ۶۵۷ هزار و ۳۳۳ تن بوده است که با همت و تلاش های شبانه روزی همکاران، راه آهن شرق موفق شد در سال ۱۴۰۲ به میزان ۶میلیون و ۷۶۱ هزار و ۶۷۹ تن بارگیری انجام دهد و شاهد رشد ۲۰ درصدی باشیم.

وی همچنین از رشد ۱۵.۷ درصدی تعداد واگن بارگیری شده در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: درسال گذشته ۸۸هزار و ۷۰۰ واگن بارگیری شده است، در حالی که این آمار در  سال ۱۴۰۱ به تعداد ۷۶ هزار و ۶۸۸ واگن بوده است.

حکامی قاسمی همچنین با اشاره با رشد ۱۹ درصدی تن کیلومتر مبدا_ مقصد در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل خاطر نشان کرد؛ اداره کل راه آهن شرق توانست در سال گذشته در شاخص تن کیلومتر مبدا_ مقصد که شاخص درآمدی راه آهن محسوب میشود رتبه اول و در تناژ بارگیری رتبه دوم را کسب کند.

این مقام مسئول یادآور شد: عمده محمولات بارگیری شده در این ناحیه شامل گندله، سنگ آهن، کنسانتره سنگ آهن، زغالسنگ، بنتونیت و همچنین سیمان و فلورین صادراتی بوده است که از مبادی معدن ذغال سنگ پروده طبس،شیرگشت، خواف، سنگان و تربت حیدریه و... انجام شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پیکر مطهر یک شهید در منطقه مرزی سومار کشف شد
  • انهدام باند سارقان و خریداران شمش فولاد در هرمزگان
  • باند سارقان و خریداران شمش فولاد در هرمزگان دستگیر شدند
  • رشد ۹۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار
  • افزایش ۹۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار
  • اصفهان تخلیه می‌شود؛ تنها ۸ سال فرصت داریم
  • پیکر شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی سومار تفحص شد
  • رشد ۲۰ درصدی بارگیری در سال ۱۴۰۲ در راه آهن شرق
  • ضرورت تسریع در ترخیص مواد اولیه تولید در سال جدید
  • رکورد تخلیه‌ و بارگیری کالا در مجتمع بندری انزلی پس از ۶ سال شکست