Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@19:04:55 GMT

دست بیگانه در سایت‌های فروش اینترنتی

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۶۶۶۶

دست بیگانه در سایت‌های فروش اینترنتی

رئیس انجمن قطعه‌سازان استان گفت: خودروسازان، تعرفه را از یک سال گذشته تغییر ندادند و افزایش قیمت خودور ربطی به قطعه‌سازان ندارد، لذا سود افزایش قیمت مستقیما به جیب خودروساز میرود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج،  بازار خودرو در چند ماه اخیر شاهد تغییرات چشمگیر و معناداری بوده است؛ با توجه به افزایش ناگهانی و غیر معقول قیمتها، گمان می رود دست های پشت پرده با تبعیت از سیاست‌های مهندسی شده و با تعیین نرخ های کذایی خودرو، بازار را هدایت و شرایط ناعادلانه ای در بازار مستقر کرده و تغییرات بنیادینی در صنعت خودرو رقم زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دست بیگانه در سایت‌های فروش اینترنتی

تغییرات در سیاست گذاری قیمت خودرو مسئولین وزارت صمت را در موضع انفعال قرار داده است؛ بطوری که رضا رحمانی وزیر صنعت،معدن و تجارت در نشست اخیرش با برخی نمایندگان از جلسات متعدد برای تنظیم بازار خودرو خبرداد و اظهار داشت: قطعاً نظارت قوی و گسترده خواهد شد و در این زمینه از همه ظرفیت‌ها استفاده می کنیم.

وی همچنین در حاشیه جلسه هیئت دولت به خبرنگاران توضیح داد: خودروسازان در دو هفته اول سال تعطیل بودند و تأثیر نسبی بر قیمت خودرو گذاشته شد، البته من نمی گویم این موضوع تأثیر صد در صدی دارد، اما در حال حاضر کنترل‌ها صورت می‌گیرد و خودورها تولید می‌شود.

رحمانی خاطر نشان کرد: دو هفته پیش دلالان در حوزه خودرو اختلال ایجاد کردند و متأسفانه در گرانی نقش داشتند. اما با افزایش تولید و تنظیم بازار گرانی را مهار خواهیم کرد. در حال حاضر ۸۰ درصد به تعهدات و 20درصد به فروش فوری خودرو داده می‌شود.

فشار نقدینگی، عامل شکاف در قیمت‌های کارخانه و بازار

محمدحسین فرهنگی، ضمن ریشه یابی تورم و تلاطم در بازار خودرو معتقد است: سرازیر شدن نقدینگی سرگردان به بازارهای پولی و بانکی، ارز، طلا، مسکن و خودرو موجب از بین رفتن آرامش در این بازارها شد.

وی خاطرنشان کرد: نقدینگی در بازار خودرو موجب شکاف عمیق بین قیمت کارخانه و بازار شد. حجم فشارها در حدی بود که وزارت صنعت، معدن و تجارت با چراغ سبز شورای عالی اقتصادی سران قوا با قیمت‌گذاری خودرو در پنج درصد از حاشیه بازار موافقت کرد و باعث افزایش قیمت خودروهای ایرانی شد.

سوءمدیریتِ تولید، علت العللِ آشفته بازار

عضو کمیسیون صنایع و معادن تبریز اظهار داشت: حتی براساس اطلاعات دریافتی از مقامات امنیتی کشور، دست بیگانگان و عوامل داخلی آنها در آشفته کردن بازار خودرو از طریق سایت‌های فروش اینترنتی نیز ردیابی و شناسایی شد.

وی افزود: براساس اعتراف عوامل دستگیر شده، این افراد با خرید و فروش کاذب موجب ایجاد جو روانی در مردم و رشد سراسر قیمت‌ها در سراسر کشور می‌شدند.

اما فرهنگی معتقد است عامل اصلی گرانی در خودرو مدیریت تولید است و می گوید: اگرچه این مسائل در نابسامان شدن بازار خودرو نقش داشت اما عامل اصلی نبودند.

وی افزود: عامل اصلی آشفته بازار خودرویی کشور «مدیریت تولید» است. رونق تولید هم زمانی اتفاق می‌افتد که عرضه بیشتر از تقاضا یا در حد تقاضا باشد، قیمت گذاری نیز از این طریق قابل تحقق است.

خودروهای هیبریدی، تسکین دهنده‌ی بازار

در کنار نوسانات، از گوشه و کنار خبر واردات خودرو های برقی بدون تعرفه به گوش میرسد. محمد حسن‌نژاد، عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مجلس در گفت وگو با «تجارت‌نیوز» گفت: با مصوبه نمایندگان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، واردات خودروهای سواری هیبریدی و برقی به مدت 5 سال بدون هیچ‌گونه پرداخت حقوق ورودی به کشور آزاد شد که این مصوبه مجلس باعث کاهش چشمگیر قیمت خودروهای بنزینی در بازار خواهد شد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به‌طور حتم آزاد شدن واردات خودروهای هیبریدی بدون پرداخت عوارض، باعث کاهش قیمت خودروهای موجود در بازار خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان مثال اگر قیمت یک دستگاه خودروی تویوتا کمری هیبریدی وارداتی در بازار ۲۰۰ میلیون تومان شود، دیگر تقاضایی برای خودروی سمند و ساندروی ۲۰۰ میلیونی در بازار وجود نخواهد داشت.

سود افزایش قیمت، مستقیما در جیب خودروساز

پایدار رئیس انجمن سازندگان ماشین، قطعه و مجموعه های صنعتی خودرو تبریز نیز در گفتگو با خبرنگار آناج ضمن حمایت از ورود خودرو های هیبریدی اظهار داشت: با ورود خودرو های برقی، بازار خودرو نسبتا به ثبات میرسد این در حالی است که جامعه باید با  فرهنگ بهینه سازی مصرف سوخت، روبرو میشد که این بهترین فرصت است.

وی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت خودرو از طرف قطعه سازان نیست، بیان کرد: خودرو سازان، تعرفه را بیش از یک سال است که تغییر ندادند و افزایش قیمت خودور ربطی به قطعه سازان ندارد. لذا سود افزایش قیمت مستقیما به جیب خودرو ساز میرود.

پایدار همچنین در پایان گفت: گرانی خودور و اختلاف قیمت بین خودور و قطعه ساز، نوعی رفتار استثمار گرایانه است. با این وضعیت، برخی قطعه‌سازان دست از کار میکشند و میدان برای واردات قطعه های بی کیفت باز میشود.

گزارش: پریسا حق‌پرست

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۶۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا

به گزارش قدس آنلاین، گروه خودروسازی سایپا از امروز (چهارشنبه) طرح فروش وانت سایپا ۱۵۱ SE را با قیمت جدید آغاز کرده است. این طرح از ساعت ١۴ آغاز شده و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه دارد.

صرفاً متقاضیان عادی دارای شرایط عمومی بخشنامه‌های فروش خودرو می‌توانند در این طرح فروش نظیر حداقل سن ۱۸ سال و دارا بودن گواهینامه، هر کد ملی یک خودرو، شماره تلفن همراه به‌نام فرد متقاضی و عدم امکان صلح و انتقال خودرو به صورت وکالتی، شرکت کنند.

این محصول که تاکنون با قیمت مصوب ۲۶۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان عرضه‌ می‌شد، مشمول ۴۹ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان افزایش قیمت شده و اکنون با قیمت ۳۰۹ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان عرضه شده است. 

این خودور صرفا در رنگ سفید و موعد تحویل حداکثر ۹۰ روزه عرضه شده است؛ متقاضیان  شرکت در این مرحله از فروش وانت سایپا ۱۵۱ می‌توانند، با مراجعه به سایت فروش گروه خودروسازی سایپا به نشانی اینترنتی  saipa.iranecar.com نسبت به ثبت‌نام و واریز وجه اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با نرخ جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی قیمت وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا
  • افت قیمت در اغلب خودروهای داخلی و مونتاژی + جدول
  • ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها
  • قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت +جدول
  • قیمت «ریرا» چقدر است؟ «ریرا» دقیقا کی عرضه می‌شود؟
  • قیمت خودرو امروز ۴ اردیبهشت+ جدول
  • ساینا، کوئیک،دنا پلاس و تارا اتوماتیک ارزان شدند؛ قیمت خودروهای مونتاژی چقدر پایین آمد؟ | جدول قیمت ها