Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تبریز گفت: شورای نگهبان معتقد است با استانی شدن انتخابات مشارکت قومیت ها به هم خورده و میزان مشارکت مردمی در انتخابات کاهش می یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، شهاب الدین بیمقدار نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار آناج، اظهار داشت: شورای نگهبان قانونی اساسی به طرح استانی شدن انتخابات ایراداتی گرفت و به مجلس ارجاع داده شد تا دوباره در کمیسیون بررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ایرادات شورای نگهبان نسبت به چند موضوع  که مهمترین آن، میزان مشارکت کمتر در انتخابات بود، شورای نگهبان معتقد است با استانی شدن انتخابات مشارکت قومیت ها به هم خورده و  مشارکت مردم در انتخابات کاهش می یابد.

عضو کمیسیون شورا مجلس، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مجلس تا 18 خرداد ماه تعطیل خواهد بود و آخرین مهلت استعفای برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس تا 16 خرداد ماه است، بنابراین استانی شدن انتخابات به این دوره نخواهد رسید ولی شاید انتخابات دوره های بعدبه شکل استانی برگزار شود.

مجمع تشخیص مصلحت نظام قبل از ارجاع ورود پیدا کرده

بیمقدار یادآور شد: کمیسیون تشخیص مصلحت نظام ، قبل از مجلس و شورای نگهبان وارد عمل شده در حالی که قانون اساسی می گوید، در صورت وجود اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان مجمع تشخیص مصلحت نظام ورود پیدا می کند ولی تاکنون این طرح به مجمع تشخیص ارجاع داده نشده است.

نماینده مردم تبریز، تصریح کرد: اتفاقا استانی شدن باعث مشارکت بیشتر خواهد شد، خرید و فروش رای کمتر و مشارکت در محل ها متمرکز می شود، برخی هستند که در انتخابات نزدیک به 50 هزار نفر  از نقاط مختلف را با وعده چلوکباب و پول جمع آوری کرده و با اتوبوس راهی حوزه انتخاباتی خودشان می کنند تا رای جمع کنند، استانی شدن انتخابات از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۶۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجمع تشخیص با بندی از برنامه هفتم توسعه مخالفت کرد

آفتاب‌‌نیوز :

نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام که با حضور سران سه قوه، اکثریت اعضا، رئیس کمیسیون‌های ذی ربط مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان برنامه و بودجه به ریاست آیت الله آملی لاریجانی تشکیل شد، به بررسی بند «ب» ماده ۳ لایحه برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت، اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان پرداخت.

در بند «ب» ماده ۳ قانون برنامه هفتم به دولت اجازه داده شده بود تا به منظور تسویه بدهی‌های خود و شرکت ملی نفت به صندوق توسعه ملی، نسبت به عقد قرارداد با این صندوق در زمینه اکتشاف، توسعه، استخراج، تولید، فروش و صادرات نفت و گاز با اولویت میادین جدید یا مشترک اقدام نماید.

برخی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام علاوه بر این که این مصوبه را بر خلاف بخش‌هایی از اساسنامه صندوق توسعه ملی دانستند بر وجود پاره‌ای اشکالات دیگر نظیر فقدان ظرفیت‌های تخصصی و نیروی کارشناسی لازم درصندوق توسعه ملی تاکید کردند و آن را به مصلحت ندانستند. در نهایت در مورد مصلحت مورد نظر مجلس با اصلاحات بعمل آمده توسط کمیسیون اقتصادی رای گیری بعمل آمد که رای لازم را به دست نیاورد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • مجمع تشخیص با بندی از برنامه هفتم توسعه مخالفت کرد
  • مخالفت مجمع با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • مخالفت مجمع تشخیص با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • ۲۲ روز مانده تا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /انتخابات مرحله دوم در کدام حوزه ها الکترونیکی است؟
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • اسامی منتخبان زن مجلس دوازدهم/ رقابت ۷ خانم در دور دوم
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم
  • آقاتهرانی: انشالله شورای نگهبان فردا لایحه عفاف و حجاب را تایید کند