Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بيرجند - ايرنا - نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي و امام جمعه بيرجند گفت: فقط کار جهادي پاسخگوي نيازهاي مردم است و کار در چارچوب قانون مساله مهمي است که بايد بيشتر مد نظر قرار گيرد.

به گزارش روابط عمومي دفتر نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي و امام جمعه بيرجند، حجت الاسلام و المسلمين سيد عليرضا عبادي روز پنجشنبه در ديدار با معاونان جديد استانداري خراسان جنوبي افزود: زيرا ممکن است کاري انجام شود اما اگر کار در چارچوب قانون نباشد گاهي بسيار خطرناک و مضر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه اصولا مهمترين چيزي که براي ما مطرح است قانون است ابراز داشت: اين قانون است که به ما مسئوليتي داده لذا مديون هيچ فرد و شخصي نيستيم بنابراين بايد طبق قانون عمل کنيم.
حجت الاسلام و المسلمين عبادي افزود: بي قانوني و عدم نظارت امروز، نگراني جامعه را در پي داشته است، در صورتي که بايد اين موضوع سامان پيدا کند.
وي گفت: مسائل يکي و دو تا نيست بلکه بيشمار و نگران کننده است و مسئولين بايد در جهت اجراي قانون در جامعه تلاش کنند.
نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي افزود: تمام مشکلاتي که براي مردم پيش مي آيد نتيجه بي اعتنايي به قانون است و الا اگر قانون قواي سه گانه و وظايف قانوني آنها را مشخص کرده به اين معناست که هيچ باري نبايد روي زمين باقي بماند.
وي با اشاره به اينکه قواي سه گانه بايد جوابگو باشند اما در حال حاضر جوابگو نيستند گفت: حتي مسائل حل شده اي را که صد درصد در اختيار مسئولين است به مانند تقسيم کرن چند کيلو گوشت و راه حلش را نيز همه مي دانند که هر جنسي که دو نرخي شد علاجش کالابرگ است، باز کوتاهي صورت مي گيرد.
امام جمعه بيرجند بيان کرد: گوشتي که با 5 دلار وارد مي شود به دست چه کسي مي رسد؟ اين صف هاي طويل آبروريزي براي چيست؟ لذا مسئوليت پذيرفتن در اين مقطع اگر درست به آن عمل شود جهاد است و اگر چنانچه بر اين درد افزوده شود انسان پاسخگو نخواهد بود.
وي افزود: حکومت بر مردم افتخار نيست و مردم بندگان خدا هستند و اگر چنانچه در کار مردم دخالت و آنها را دچار مشکل کنيم در قيامت بايد پاسخگو باشيم.
حجت الاسلام و المسلمين عبادي با اشاره به اينکه آنچه افتخار محسوب مي شود خدمتگزاري به مردم در چارچوب قانون است گفت: مسئله نظارت بسيار ضعيف است و در بعضي جاها نيز اصلا وجود ندارد حال آنکه قانون، نيروهاي نظارتي مختلفي قرار داده است.
وي ادامه داد: اين حراست ها، مجلس، ديوان محاسبات، بازرسي هاي کل کشور و اشراف خود مسئولين همه رها هستند.
نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي خاطرنشان کرد: مسئولين هر چند وقتي مي گويند که چقدر جنس وارد کرديم، اين وارد کردن ها که از جيب مردم وارد مي شود لذا بايد بگويند چقدر به دست مردم مي رسد؟
وي با بيان اينکه مسائل داراي راه حل است اما نيازمند اجراست تصريح کرد: ما همه مديون قانون و مردمي هستيم که براي اين انقلاب هزاران شهيد داده اند تا مسئوليني دلسوز بر سر کار آيند و از زير سلطه آمريکا، انگليس و صهيونيست ها خارج شوند و اجراي عدالت را شاهد باشند.
وي يادآور شد: قبل از انقلاب هيچ توقعي از بيگانه نبود و بي عدالتي و برنامه هاي استعماري خود را اجرا مي کرد اما نتيجه اين همه خون شهدا و ارزش هاي انقلاب اين است که کار به دست خود مردم برسد و مسئوليني تعيين کنند و طبعا مسئولين نيز براساس تعهد و دلسوزي، مشکلات را حل کنند در حالي که مي بينيم مشکلات زيادي وجود دارد و حل نمي شود.
نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي با بيان اينکه انقلاب خوبي صورت گرفت ولي انتخاب خوبي انجام نمي شود گفت: در مسئله انتخابات بايد قانوني عمل شود اما در انتخابات گذشته تخلفات زياد بود و گزارشات زيادي نيز ارائه شد و اينکه موضوعي پيگيري شود هيچگونه اطلاعي به ما ندادند.
وي ادامه داد: اينها مسائلي است که اگر آسيب ببيند حتما ابتدا آسيبش به کساني مي رسد که آنها در اجراي قانون کوتاهي مي کنند.
امام جمعه بيرجند گفت: انسان موجودي عاقل و مختار آفريده شده است و اين يعني خود انسان در هر کاري قدرت گزينش و انتخاب دارد، به همين دليل مسئول آفريده شده است.
وي افزود: انسان در گرو عمل خود قرار دارد و اين در صورتي است که انسان مسئول کار خودش باشد تا چه برسد به اينکه مسئوليت کار ديگران را نيز عهده دار شود.
نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي با بيان اينکه مسئوليت پذيري کار بسيار سختي است زيرا انسان هم بايد جوابگوي کار خودش و هم جوابگوي کار ديگران باشد گفت: راندمان هر فردي براساس کار و تلاشي که انجام مي دهد، سنجيده مي شود لذا براي من و شما که مسئوليت جامعه بر دوشمان قرار دارد بايد هر شب به محاسبه عملمان بپردازيم که آيا به وظيفه خود عمل کرده و کاري انجام داده ايم يا خير.
حجت الاسلام و المسلمين عبادي تصريح کرد: گاهي در آمار و ارقامي که در رسانه ها منتشر مي شود و ممکن است که مبالغه اي صورت گيرد، راندمان کاري در ايران از نظر اداره ها و مديريت ها بسيار پايين است و اين در حالي است که عقب ماندگي ها نيازمند کار و تلاش زياد است.
وي افزود: اميدواريم در آستانه شب هاي قدر و شهادت حضرت علي(ع) که همه مذاهب اين حضرت را قبول دارند؛ ما نيز مولايمان را قبول داشته باشيم و طوري نباشد که خارج از مرز و جامعه انقلابي مان، به ما اشاره کنند و بگويند که اينها شيعيان حضرت علي (ع) هستند و ببينيد که چه مي کنند.
نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي با اشاره به اينکه مسئوليت وزر و وبال است و هيچ کس بر مسئوليتي نخواهد ماند گفت: اميد است در اين فرصت ها، جهادي عمل شود، نظارت صورت گيرد، به قانون عمل گردد و عدالت اجرا شود، زيرا اين به نفع همه است و راهي جز آن نداريم.
7557*3028
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۶۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اقدام خردمندانه سپاه به جهانیان نشان داد که وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی بعد از ظهر امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در گردهمایی مردمی و تشکل‌های دینی تیران در محل امام جمعه این شهرستان اظهار کرد: حکومت ظلم بر اساس آیات و روایات پایان پذیر بوده و چنین حاکمانی سرانجام بدی خواهند داشت.

وی افزود: تهدیدها و تحریم‌های ظالمانه دولت‌های مزدور جهان و کشتار مردم بی گناه توسط آنان روزی به پایان رسیده و سرانجام با بدترین حالت امکان شکست را تجربه می‌کنند که در موضوع اسرائیل این اتفاق مشهود است.

امام جمعه نجف‌آباد با بیان اینکه شکست طوفان‌الاقصی و وعده صادق حقیقت را روشن کرد، تصریح کرد: دشمن در این دو اتفاق شکست‌های سختی را تجربه و دنیا چهره واقعی آنان را شناخت.

حجت‌الاسلام حسناتی با اشاره به حمله موشکی سپاه به اسرائیل، خاطرنشان کرد: در این جریان وعده صادق ایران برای نابودی ظلم و ستم به اثبات رسید.

وی ادامه داد: جبهه حق همواره پیروز بوده و با حمایت‌های قدرتمندان حضرت حق بر مشکلات غلبه خواهند کرد که این موضوع در جریان مقاومت و غزه نمایان شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به تعامل و همدلی بین مردم و ترویج معارف اخلاقی در جامعه اشاره کرد و اذعان داشت: دوستی و محبت باید در بین مردم گسترش پیدا کند و تفرقه و کینه از بین برود.

حجت‌الاسلام حسناتی اضافه کرد: مواضع تفرقه‌افکن را باید از بین برد و زمینه‌های همکاری بین مسئولان و مردم افزایش پیدا کند و از تصمیمات شخصی دوری کرد.

وی یادآور شد: کاهش باورهای دینی و اخلاقی در جامعه مانع پیشرفت بوده و چالش‌ها و نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد و در چنین شرایطی دشمن اهداف و سیاست‌های خود را دنبال کرده و زندگی‌ها سخت می‌شود.

امام جمعه نجف‌آباد همکاری تشکل‌های مردمی در گسترش معارف اسلامی و اخلاق در جامعه را مهم خواند و گفت: تبلیغات فرهنگی و مؤثر می‌تواند نسل جدید را با واقعیت‌ها آشنا سازد.

کد خبر 747025

دیگر خبرها

  • داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند
  • تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • ۲۳۰۰ قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است
  • هر جا کار به دست مردم سپرده شد موفقیت به دست آمد
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است
  • تأکید امام جمعه اردبیل بر افزایش تولیدات هنری برای رفع نیازهای روز جامعه