Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «منصف المروزقی» رئیس‌جمهور سابق تونس و نامزد انتخابات پیش‌روی این کشور در یادداشتی در صفحه فیسبوک خود از نقش امارات در منطقه به شدت انتقاد کرد.

المرزوقی نوشت: «تمام منطقه امروز در معرض انتشار "ویروس اماراتی" قرار دارد، ویروسی که در صدد تخریب لیبی است و در کمین تونس، الجزائر، مغرب و موریتانی نشسته؛ خط مقدم امروز، طرابلسی است که به دست محور شر اجیر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی تأکید کرد، این بدیهی است که الجزایر در «خط مقاومت» با این «ویروس خطرناک» قرار داشته باشد و این شرطی اساسی برای حفظ امنیت ملی است.

المروزقی ادامه داد: «سیاست امپریالیسمی نادرست ابوظبی و دخالت شرم‌آور آن در یمن، لیبی و سومالی و هر مکانی که بتوان از ضدکودتاها حمایت مالی کرد، زمینه برای کودتاهای خشن و خشن‌تر را فراهم می کند.»

رئیس‌جمهور پیشین تونس در ادامه گفت: «از دیگر تهدیدهای منطقه، تعصب دینی (که سعودی برای ما صادر کرد و امروز از آن برائت می‌جوید)، افزایش درگیری میان سکولارها، اسلام‌گراها و لیبرال‌ها به علاوه نزاع در میان خود اسلام‌گراهاست.»

منصف المرزوقی پیشتر نیز از تلاش‌های امارات برای نابودی تجربه دموکراسی در این کشور خبر داده و گفته بود: «بار دیگر تأکید می‌کنم که ما وجود توطئه‌ها علیه تونس برای برهم زدن ثبات آن را احساس می‌کنیم و اتاق عملیات امارات پشت این توطئه‌ها قرار دارد.»

وی هفته گذشته نیز درگیری در طرابلس پایتخت لیبی را سرنوشت‌ساز و نبرد در این شهر را نبرد علیه «محور شر اماراتی- سعودی-مصری» توصیف کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۶۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلجویی کاپیتان استقلال از نیروی انتظامی و کمیته انضباطی

کاپیتان تیم فوتبال استقلال بابت اتفاقاتی که در پایان بازی این تیم برابر آلومینیوم در اراک رخ داد و سوءتفاهم‌هایی را به‌وجود آورد، از نیروی انتظامی دلجویی کرد.

به گزارش مشرق، در حاشیه بازی هفته بیست‌وسوم استقلال و آلومینیوم اراک اتفاقاتی رخ داد که باعث شد بین سیدحسین حسینی، کاپیتان استقلال و نیروی انتظامی سوءتفاهمی شکل بگیرد. ماموران نیروی انتظامی بر این باور بودند کاپیتان استقلال قصد دخالت در کار آنها را داشته است.

با این حال، امروز کاپیتان استقلال در مصاحبه‌ای ضمن تاکید بر پایبندی همیشگی به قانون، از کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و نیروی انتظامی دلجویی کرد.

وی درباره اتفاقات دیدار با آلومینیوم اظهار داشت: در تمام این سال‌ها که به شکل حرفه ای فوتبال بازی کردم، تابع قوانین کشور بودم و هستم و اعتقاد دارم فوتبالیست‌ها به این دلیل که در کانون توجه قرار دارند باید بیشتر از دیگران قانون را رعایت کنند. هیچ‌کس هنجارشکنی و بی‌قانونی از من ندیده است و هیچ وقت در کار ماموران که برای حفظ نظم و امنیت به ورزشگاه می‌آیند دخالت نکردم. آن لحظه هم قصد دخالت در کار ماموران را نداشتم و فقط می‌خواستم از ایجاد تنش جلوگیری کنم.

دیگر خبرها

  • امروز با حافظ: کس نیست که افتادهٔ آن زلفِ دوتا نیست
  • کیهان: اردن به غلط کردن افتاده است
  • هرتزوگ: آمریکا در سیاست داخلی ما دخالت نکند
  • دلجویی کاپیتان استقلال از نیروی انتظامی و کمیته انضباطی
  • تشکیل هیئت بین‌المللی حمایت از « راشد الغنوشی»
  • قیمت درهم امارات امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برگزاری اولین نشست رهبران تونس، الجزایر و لیبی
  • گیاهی از خانوادۀ «آناناس» که ممکن است «پرنده و گوسفند» بخورد! (+عکس)
  • اجرای نمایش «جنگ و صلح» در جشنواره تئاتر «مونو دراما» تونس 
  • قیمت درهم امارات امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳